Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ مدیرکل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بیش از ۵۳۰ هزار سند حوزه دفاع مقدس در استان مرکزی جمع‌آوری و تدوین شده است که قرار است در این موزه به نمایش گذاشته شود .

مشایخی در خصوص اهم اقدامات اساسی و کلان اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های انقلاب،اظهار کرد: این مجموعه با 53 درصد پیشرفت فیزیکی ،چاپ ۸۹عنوان کتاب، تولید ۱۲عنوان کتاب صوتی، برگزاری ۱۰جشنواره و برگزاری ۳۰کارگاه اموزشی را نیز انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موزه از سه بخش یادمان شهدای گمنام، ساختمان گالری‌ها و ساختمان اداری تشکیل شده است.دیوار لاله ها به طول ۴۵۸ متر و پیشرفت فیزیکی ۹۰درصد مراحل اجرایی آن به اتمام رسیده و نیز فصای سبز محوطه به مساحت ۲۷هزاز مترمربع و پیسرفت فیزیکی ۴۰درصد نیز مراحل اجرایی را به اتمام رسانده است.

مدیرکل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در خصوص کنگره نقش امام راحل و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: امسال مقارن با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی استان مرکزی شاهد رویداد فرهنگی بزرگ است، یادگاران دفاع مقدس،همرزمان شهدا و ساید دلدادگان به آنها امسال وظیفه خطیری برعهده دارند و به مناسبت کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6هزار و 200 شخید گلگون کفن استان مرکزی را برگزار کنند.

شفیعی بیان کرد: کنگره نقش امام(ره) در دفاع مقدس و 6هزار و 200شهید استان در قالب 10 نشست برگرار می‌شود که شامل نشست ایثارگران ، بانوان ، روحانیون و طلاب ، نقش امام(ره) در دفاع مقدس، کارگری، دانشگاهیان، ورزشکاران، فرهنگیان و سنگرسازان بی سنگر و همچنین در اسفند ماه هم‌نشست نهایی برگزار می شود.

راه اندازی فاز اول این باغ موزه دفاع مقدس یکی از اهداف بزرگ فرهنگی اجتماعی است و استان مرکزی جزء 6 استان کشور است که باغ موزه دفاع مقدس را افتتاح می کند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: افتتاح فاز اول موزه دفاع مقدس استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی

مرتضی انقانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سلسله نشست‌های فراگیر آسیب شناسی با عنوان «گفتگوی بین نسلی» در اماکن عمومی مساجد، مدارس، پارک‌ها در دو حوزه دانش آموزی و دانشجویی، تفاهم نامه‌ای است که بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری مرکزی منعقد شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به تعهدات این ستاد در اجرای تفاهم نامه افزود: ایجاد یک هسته اندیشمند متشکل از یک نفر روحانی، یک روانشناس و یک جامعه شناس خبره مد نظر است که این هسته‌ها با حضور در مساجد برای انجام گفتگوهای هم سطح، بدون تحکم و اقناعی در موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی با دو گروه مخاطب عنوان شده صحبت کنند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در ۶۰ مسجد استان مرکزی گفت: اجرای حداقل ۲ نشست گفتگوی بین نسلی در ۲ رده سنی نوجوان (سن ۱۳ تا ۱۹ سال) و جوانان (سن ۱۹ تا ۲۴ سال) با موضوع آسیب‌های اجتماعی نوجوانان و جوانان (با اولویت مشکلات تحصیلی، فعالیت‌های جنسی، اعتیاد و مواد مخدر و الکلی، رسانه‌های اجتماعی) در هر مسجد مطلوب است.

انقانی زمان اجرای فعالیت این هسته اندیشمند را اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری دانست و گفت: گفتگوی بین نسلی با هدف هم کاهش آسیب‌های اجتماعی در سراسر استان حول موضوعات فرهنگی و اجتماعی به همت دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی برگزار می‌شود.

کد خبر 6081936

دیگر خبرها

  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • دلیل دفاع آوینی از فیلم «عروس»/«مریم مقدس» بازار ترکیه را فتح کرد
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • 94 هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • جذب ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری در آرشیو مطبوعات رضوی
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران