Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

کمتر از یک ماه مانده به آغاز رقابت های جام ملت های آسیا، گویا هیچکس اصلا در این فوتبال تیم ملی را به یاد نمی آورد و به فکر آن نیست. آنقدر که حجم درگیری ها و اختلافات سطحی بالارفته، انگار که هیچ انرژی ای برای حمایت از ایران در آستانه چنین رقابت مهمی باقی نمانده.

 

با نگاه به عرصه مدیریتی می بینیم که مهدی تاج و یارانش طی این چندوقت اخیر صرفا درگیر بحث بقا در فدراسیون و دور زدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر وقتی به رقابت های لیگ برتر نگاه می کنیم، چیزی جز تنش و اختلاف و درگیری در آن نمی بینیم.

 

23 روز تا اولین بازی تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا باقی مانده. جام ملت هایی که حداقل در 30 سال گذشته، تا این اندازه در دسترس و ممکن برای قهرمان شدن نبوده است.

با این حال تمام فوتبال ایران این روزها درگیر بحران داوری است. بحرانی که تمام فکر و ذکر بازیکنان،مربیان و رسانه های ورزشی را به خود مشغول کرده و هرروز هم در این باب مطالب جدیدی گفته می شود. آتش دور تازه اختلافات بر سر مسئله داوری از بازی سپاهان-پرسپولیس آغاز شد که هردو تیم بنا به دلایلی نسبت به این امر اعتراض داشتند. این اختلافات و درگیری ها پس از بازی استقلال-پدیده به اوج خود رسید تا یک بار دیگر داوری و اشتباهات مربوط به آن به صدر اخبار فوتبال ایران راه یابد.

این بار همه چیز اما محدود به اعتراض به تصمیمات داور نماند. بازیکنان استقلال که به شدت از تصمیمات داور به جهت مردود کردن گل تیمشان و اخراج مهاجمشان شاکی بودند، به زمین و زمان حمله کردند و پرسپولیسی ها هم از این حمله در امان نبودند.

استقلالی ها بر این باور بودند که داوری ها به سود یک تیم خاص جریان دارد. تیمی که پول و امکانات و زمین تمرین و باقی مسائل را هم مال خود کرده.

این سخنان که از سوی کاپیتان های باسابقه استقلال مثل سید مهدی رحمتی و پژمان منتظری مطرح شد، واکنش تند پرسپولیسی ها را پس از بازی مقابل پارس جنوبی جم به همراه داشت. واکنش هایی ولو نه چندان مودبانه که صفحه اول روزنامه های ورزشی صبح شنبه را اکثرا به خود اختصاص داده بودند.

جدای از اینکه گویا دیگر احترام به رقیب و پیشکسوت در فوتبال ایران چندان معنای خاصی ندارد، به نظر می رسد که کلکسیون مسائل عجیب و غریب حاکم بر فضای فوتبال، با این دست مصاحبه ها و کری خواندن هایی که مختص صفحات مجازی هواداری است،تکمیل شده.

فوتبالی که انگار بزرگتر ندارد تا به بچه های شر و شیطانش تذکر بدهد این دعواها و صحبت ها را برای هواداران روی سکوها بگذارید و به بازی خودتان مشغول شوید. فوتبالی که این روزها انگار اصل خود را فراموش کرده و غرق در فرعیات و حاشیه است.

 

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۲۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری اتهام سنگین استقلال به یک داور | ادعاهای نکونام دردسرساز می‌شود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، باشگاه استقلال در بخشی از بیانیه امروز (شنبه) خود با اشاره به اشتباهات داوری نوشت: «هفته قبل گل صد درصد سالم استقلال نادیده گرفته شد و همین هفته هم اگر شرافت کمک داور نبود، باز هم به گفته رسانه‌ها و شاهدان در ورزشگاه اراک، داور وسط قصد نداشت گل سالم استقلال را بپذیرد و حتی شنیده شده است به کمک داور بابت پذیرش گل استقلال معترض شده که اگر این موضوع راست باشد باید فاتحه این داوری و مسابقات را خواند!!».

باشگاه استقلال به صراحت اشاره کرده است که رضا عادل داور بازی این تیم مقابل آلومینیوم علاوه بر اینکه قصد نداشت گل سالم استقلال را اعلام کند بلکه از اینکه کمک داور تصمیم به اعلام گل گرفته، به او معترض شده است، اتهامی که سنگین است و باید دید واکنش کمیته‌های داوران، انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال به این موضوع چیست. پیگیری‌ها نشان می‌دهد باشگاه استقلال به طور جدی پیگیر این قضیه است و قصد دارد پرونده را در مراجع قضایی فدراسیون پیگیری کند.

در این رابطه دو موضوع مطرح است، نخست اینکه باشگاه استقلال چطور به این نتیجه رسیده است که رضا عادل به تصمیم کمک خود معترض شده است، دوم اصل ماجراست که اگر صحت داشته باشد، اتفاق عجیبی است و هر دو مقوله نیاز به ورود کمیته‌های انضباطی و اخلاق دارد.

براین اساس با خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال تماس گرفتیم و نظرش را جویا شدیم که افشاریان اظهار داشت: به هر موضوعی که از طرف هر تیم یا شخصی مطرح می‌شود، رسیدگی می‌کنیم. همه اتفاقات مربوط به داوری‌ها در این هفته که از جانب تیم‌ها مطرح شده است، در کمیته‌های انضباطی و اخلاق پیگیری می‌شود. این ادعا نیز در کمیته اخلاق به طور حتم پیگیری خواهد شد.

جواد نکونام سرمربی استقلال پس از پایان بازی با انتقاد از قضاوت عادل، داور بازی با آلومینیوم گفته بود می‌داند چرا داور به او کارت داد تا بازی بعدی را از دست بدهد. سرمربی آبی‌پوشان در ادامه اظهاراتش به پرسپولیسی بودن دو داور دربی فصل گذشته نیز اشاره کرد.

کد خبر 844014 برچسب‌ها داوری فوتبال ویژه ورزشی جواد نکونام لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • اشتباه داور علیه استقلال چه ربطی به پرسپولیس دارد؟
  • تفاضل یا رو در رو؛ قانون حل نشده فوتبال ایران
  • اکبرپور: پرسپولیس نقشی در اشتباهات داوری علیه استقلال ندارد
  • کاپیتان و ملی‌پوش اسبق: من هم اگر جای کاپیتان استقلال بودم، همان کار را می‌کردم
  • شاکی شدن یک استقلالی؛ پرسپولیس این وسط چه کاره است؟ | خطیر باعث درگیر نکونام و درویش می شود
  • استقلال هم مثل پرسپولیس معامله کرد
  • برنده بزرگ خطای هفته قبل داور علیه پرسپولیس؛ اشتباه کن، پول دربیاور!
  • واکنش تند ملوان: حمله به پرسپولیس و البته استقلال!
  • درخواست رسمی استقلال: برای هفته های پایانی از داوری که تمایل رنگی دارد استفاده نشود
  • پیگیری اتهام سنگین استقلال به یک داور | ادعاهای نکونام دردسرساز می‌شود؟