Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین الملل گفت: در حالی که طرف مقابل مردم یمن سلاح‌های پیشرفته‌ای در اختیار دارند، مردم اجازه داشتن سلاح را ندارند که این موضوع نشان دهنده تبعیض در رفتار سازمان ملل نسبت به مردم عادی یمن است.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت بحث موشکی ایران برای آمریکا گفت: در حال حاضر بهانه‌‌های جدیدی از سوی ترامپ مبنی بر اینکه ایران باید پرتاپ ماهواره و امکانات تسلیحاتی خود را به دست خارجی‌ها بسپارد وجود دارد که این موضوع دخالتی آشکار در مسائل داخلی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: حساسیتی که تیم ترامپ نسبت به فعالیت دفاعی و تولیدات موشکی ایران دارند،  نوعی جریان‌سازی از سوی رئیس جمهور ایالات متحده علیه ایران تلقی می‌شود. این در حالی است که تهران  در پایبندی خود را به قطع‌نامه 2231 اعلام کرده و در  قطعنامه هم منعی برای فعالیت موشکی ایران و شرایط تسلیحاتی کشورمان ایجاد نشده است و تنها موضوعی که در نظز گرقته شده، منع موشک‌هایی با کلاهک های هسته‌ای است که ایران هیچگاه به دنبال تولیدات آنها نبوده است.

هانی‌زاده در رابطه با اتحاد رژیم صهیونیستی با عربستان و آمریکا علیه ایران اظهار کرد: ایالات متحده، اسرائیل و عربستان سعودی اضلاع سه مثلث را تشکیل می‌دهند که به عنوان اهرم فشار علیه ایران تلقی شده و سعی می‌کنند تا کشورمان را به لحاظ سیاسی و تسلیحاتی تضعیف کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل درباره دخالت‌های اسرائبل، آمریکا و عربستان  در امور کشورمان عنوان کرد: مسائل داخلی، دفاعی و استراتژی دفاعی ایران هیچ ارتباطی به آمریکا ندارد. در صورتی که خود کشور ایالات متحده در سال‌های اخیر مبلغ 500 میلیارد دلار اسلحه به عربستان سعودی صادر کرده است، ولی در مسائل داخلی ایران و بنیه دفاعی ایران دخالت می‌کند؛ این موضوع نقض آشکار قوانین بین‌المللی تلقی می‌شود که دستگاه دیپلماسی کشورمان باید واکنش مناسبی به دخالت‌های واشنگتن در امور تهران نشان دهد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه مذاکرات استکهلم در سوئد بین انصارالله و نمایندگان دولت منصورهادی روند خوب و پیشرفت مناسبی داشته است، متاسفانه آمریکا با تحریک سازمان ملل موضوع انحرافی دیگری را  مبنی بر اینکه تعدادی سلاح ساخت کشورمان پیدا کرده مطرح  است، در حالی که ظرف سه سال گذشته ایالات متحده، انگلیس و آلمان ده‌ها میلیارد دلار سلاح در اختیار عربستان سعودی قرار داده‌اند که این موضوع ظلمی آشکار به ملت یمن است؛ در حالی که طرف مقابل آنها با سلاح‌های پیشرفته‌ای که دریافت می‌کند هزاران کودک را در این کشور به شهادت رسانده، اما مردم یمن نباید سلاح دفاعی داشته باشند. این موضوع در حقیقت نوعی تبعیض در رفتار سازمان ملل نسبت به مردم این کشور است.

هانی‌زاده در رابطه با اتهامات ایالات متحده به ایران مبنی بر ایرانی بودن سلاح‌های استفاده شده در یمن، عنوان کرد: مسئله ایرانی بودن سلاح‌های استفاده شده در یمن یک موضوع انحرافی است برای اینکه دست انصارالله را در مذاکرات استکهلم ببندند و دست برتر را به طرفداران و نمایندگان دولت مستعفی یمن بدهند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان در رابطه با هدف فضاسازی‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرد: هدف اصلی فضاسازی‌های واشنگتن علیه تهران ایجاد جریان‌های ضد ایرانی بوده و به علاوه قصد دارند کشورمان را عامل نا امنی در منطقه بدانند و از سوی دیگر انصارالله را تضعیف کرده تا نتواند دست بالاتر را در مذاکرات استکهلم داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه

صبح امروز نخستین گروه عمره گزاران ایرانی با استقبال سفیر ایران در عربستان وارد مدینه منوره شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پس از گذشت 9 سال وقفه، صبح امروز نخستین گروه عمره گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤلان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست. 

سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی براى تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذیربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت‌خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

گفتگوی وزرای خارجه ایران و عربستان/ابراز امیدواری بن فرحان برای از سرگیری سفر عمرهفیصل بن فرحان: بزودی مشکل پرواز عمره گزاران ایرانی حل خواهد شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود
  • کتک خوردن ورزشکار ایرانی از تماشاچیان پس از رفتار غیر حرفه‌ای با مجری زن مسابقه (فیلم)
  • استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • استقبال از این گروه از ایرانی‌ها در عربستان بعد از ۹ سال/ عکس
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید دارد