Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - رئیس سازمان پسماند شهرداری سنندج گفت: از اول امسال تا پایان آبان بیش از 43 هزار تن زباله جمع آوری شده در شهر سنندج وارد چرخه بازیافت شده است.

سیروان غفوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این مدت در مجموع 91 هزار و 200 تن زباله از سطح شهر سنندج جمع آوری شد، اظهار داشت: 43 هزار و 200 تن از این میزان زباله تحویل کارخانه بازیافت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: روزانه بیش از 380 تن زباله در سطح شهر سنندج جمع آوری می شود که از این مقدار 180 تن به کارخانه بازیافت انتقال می یابد.
غفوری تاکید کرد: پس از تفکیک ضایعات خشک قابل بازیافت و تبدیل حدود 50 تن کود کمپوست از زباله تر تولید و مابقی با خاک و نخاله در محل دفن پسماندها دفن می شود.
وی یادآور شد: تفکیک زباله های منتقل شده به سایت بازیافت توسط بخش خصوصی انجام می شود و فلزاتی همچون آلومینیوم و آهن و مواد پلاستیکی و مقوا از میان زباله ها جدا و برای بازیافت به کارخانه های مربوطه ارسال می شود.
غفوری طرح تفکیک از مبدا زباله را اصولی ترین روش برای صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی، کاهش حجم زباله ها، صرفه جویی در زمان، کاهش تعداد خودروها و نیروی انسانی برای جمع آوری و حمل زباله اعلام کرد.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
7348/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زباله چرخه بازيافت مديريت شهري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ همزمان با هفته زمین پاک، دانش آموزان و دوستداران محیط زیست در منطقه جاجرود، زباله های رها شده در حاشیه شهر خسروآباد را جمع کردند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • جمع آوری زباله های رها شده در طبعیت جاجرود
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • تجلیل از برترین های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال