Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی ارشاد ایلام، واحد زهرایی، دبیر اجرایی هفتمین جشنواره ملی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی با بیان اینکه جشنواره امسال هم از نظر کمّی و هم از لحاظ کیفی نسبت به دوره‌‎های گذشته، افزایش داشته است، اظهار کرد: از نظر کمّیت سه برابر دوره ی گذشته، به دبیرخانه جشنواره آثار متنوعی ارسال شد و از لحاظ کیفیت نیز با توجه به اظهار نظر هیئت داوران این جشنواره، کیفیت آثار در سطح بالایی نسبت به دوره های پیشین بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: سفرنامه‌ها و خاطره‌هایی که امسال به جشنواره ارسال شد، قابلیت تبدیل شدن به قالب‌های مختلف هنری از جمله نمایشنامه و فیلمنامه را دارند، بر همین اساس یکی از آثار این جشنواره به صورت رادیو تئاتر در اختتامیه توسط یکی از گروه‌های نمایشی استان ایلام، به روی صحنه خواهد رفت .
زهرایی تاکید کرد: در جریان برگزاری دوره‌های گذشته جشنواره خاطره نویسی، برخی از آثار تبدیل به کتاب شده‌اند و نویسندگان آنها سوژه‌های ناب و مهمی را مورد نظر قرار داده بودند .
مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری عصر پیام ایلام ادامه داد: ایلام ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه برگزاری جشنواره هایی از قبیل جشنواره سفرنامه و خاطره نویسی رضوی دارد، در استان ما هم صاحبان اندیشه در حوزه ادبیات بسیار هستند و هم نویسندگان و چهره های ادبی برجسته ای در این محدوده مشغول به فعالیت هستند، اعضای اتاق فکر جشنواره و همین طور ترکیب هیئت محترم داوران به خوبی این مطلب را نشان می دهد .
زهرایی در خصوص بالا بردن سطح کیفی جشنواره در دوره های بعدی اضافه کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی در دوره های بعدی این جشنواره باید در اولویت قرار بگیرد، می توان با دعوت از اساتید برجسته کشوری و برگزاری کارگاه ها در سطوح مختلف، هم کیفیت آثار را بالا برد و هم در راستای علمی شدن این جشنواره قدم های مهمی برداشت .
وی تصریح کرد: هر ساله در فرایند برگزاری جشنواره سفرنامه و خاطره نویسی رضوی، برنامه‌هایی جنبی با رویکرد آموزشی برگزار می‌شود، امسال هم این مسئله مورد توجه اعضای اتاق فکر جشنواره بود و کارگاه هایی در این خصوص برگزار شد .
زهرایی در پایان اظهار کرد: اگر تمام دستگاه‌های فرهنگی پای کار بیایند، قطعا کیفیت جشنواره بالا خواهد بود، امسال خوشبختانه کیفیت جشنواره مرهون حضور دستگاه‌هایی از جمله آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و دیگر دستگاه های فرهنگی فعال در استان ایلام بود
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ایلام فرهنگی جشنواره رضوی قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه خرمشهر ۱۱۸ میکروگرم بر مترمکعب بوده، بنابراین هوای این شهر در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

همچنین در این مدت هوای اهواز، مسجدسلیمان و ماهشهر در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هندیجان در وضعیت «پاک» بوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است. 

 

 

دیگر خبرها

  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • سفر به برزیل با تور آژانس سفرنامه در بهار و تابستان ۱۴۰۳
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا