Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه شنبه شب گفت: آنکارا به عملیات مبارزه با تروریسم در عراق بدون وقفه ادامه خواهد داد.

به گزارش  آناتولی ترکیه، اردوغان این سخنان را در حاشیه افتتاحیه شماری از پروژه ها در استان دنیزلی درغرب این کشور بیان کرد.

رئیس جمهوری ترکیه افزود؛ کشورش هرگز برای دفاع از امنیت خود سستی نخواهد کرد و برای از بین بردن خطراتی که آنکارا را تهدید کند، در هرجا باشد، اقدام می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین راستا، ارتش ترکیه ساعاتی پیش اعلام کرد که جنگنده های این کشور، مواضع حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق را دوباره بمباران کرده اند.

از سوی دیگر «حامی آکسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ترکیه نیز گفت: عملیات نظامی علیه کردهای مسلح در شمال عراق ادامه خواهد یافت.

وی افزود: اگر عراق 'آنچه مورد نیاز است را انجام ندهد،' ترکیه از 'حق مشروع دفاع از خود' استفاده خواهد کرد.
آنکارا که حزب کارگران کردستان را یک گروه تروریستی می داند، بارها اعلام کرده است که پ.ک.ک از خاک عراق برای حمله به ترکیه استفاده می کند.

اظهارات اردوغان پس از آن صورت می گیرد که دولت عراق روز جمعه، 'فاتح یلدز' سفیر ترکیه در بغداد را در مورد نقض مکرر حریم هوایی نیروهای ترکیه احضار و نسبت به این موضوع اعتراض کرده است.

این نخستین موضع گیری دولت جدید عراق به ریاست 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، در قبال اقدامات مکرر نظامی ترکیه در داخل خاک عراق به بهانه مبارزه با عناصر پ.ک.ک است.

دولت پیشین به رهبری 'حیدر العبادی' به دلیل مواضع متفاوت خود در برابر این گونه اقدامات ترکیه، از سوی برخی منتقدان به مماشات و حتی در برخی موارد توافق مخفیانه با آنکارا متهم شده بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترکیه اردوغان سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۳۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله دیگری از مقاومت اسلامی عراق به یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در پاسخ به جنایات اشغالگران علیه غیرنظامیان فلسطینی، یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها را با هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار داده است.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که بامداد روز دوشنبه با استفاده از پهپاد، یک مرکز نظامی اشغالگران در ام الرشراش (ایلات) در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را هدف قرار داده است.

مقاومت تاکید کرد که این عملیات در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به قتل‌عام‌های انجام شده توسط اشغالگران علیه غیرنظامیان فلسطینی از جمله کودکان، زنان و افراد مسن انجام شد.

مقاومت عراق افزود: هدف قرار دادن تاسیسات نظامی اسرائیل «ادامه رویکرد ما برای مقاومت در برابر اشغالگران» است و  «حمله به مواضع و مقرهای دشمن» ادامه خواهد یافت.

مقاومت اسلامی عراق در حمایت از غزه به عملیات خود علیه اهداف اشغالگر ادامه داده و ۲ روز پیش نیز بندر حیفا را با موشک «الارقب» هدف قرار داد.

همچنین مقاومت اخیرا با استفاده از موشک «الارقب»، اهداف حیاتی اشغالگران را در «تل‌آویو» و بئرالسبع هدف قرار داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • حمله دیگری از مقاومت اسلامی عراق به یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت