Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش آمریکا این گونه ادعا کرده که ائتلاف ضد داعش تحت هدایت این کشور مسجدی در شهرک هجین را که این گروه تروریستی از آن به عنوان مرکز فرماندهی خود استفاده می‌کرد، منهدم کرده است.

شهرک هجین آخرین شهرک تحت کنترل داعش در شرق رود فرات است که نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری یگان‌های مدافع خلق کرد (مورد حمایت آمریکا) بر آن تسلط یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نیروها از ماه‌ها پیش برای بیرون راندن عناصر داعش از این منطقه عملیاتی را شروع کرده‌ و اخیرا تحت حمایت هوایی ائتلاف آمریکایی عملیات خود را در این منطقه بیشتر کرده‌اند.

ائتلاف آمریکایی ضد داعش مدعی شده است، ۱۶ فرد مجهز به سلاح که از اعضای داعش بودند از این مسجد به عنوان پایگاهی برای انجام حملات و کنترل اوضاع استفاده می‌کردند.

طبق گزارش اسکای نیوز عربی، ارتش آمریکا در بیانیه خود این گونه ادعا کرده، تروریست‌هایی که در این حمله کشته شدند تهدیدی قریب‌الوقوع بودند.

لیلوی عبدالله، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه در استان دیر الزور اظهار کرد، ائتلاف در آستانه خارج کردن کامل شهرک هجین از سیطره تروریست‌هاست.

کلنل شون رایان، سخنگوی ائتلاف آمریکایی ضد داعش نیز درباره عملیات در شرق سوریه گفت: داعش در آخرین منطقه محاصره شده تحت کنترل خود در شرق سوریه به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و نیروهای سوری مورد حمایت آمریکا در آستانه تسلط کامل بر شهرک هجین هستند.

رایان افزود، داعش همچنان یک تهدید است و نیروهای داعش در حال بازیابی صفوف خود هستند و بمب‌هایی را در جهت کند کردن روند پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه کار می‌گذارند اما روزهای پایانی داعش در نزدیکی مرزهای عراق نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. البته داعش هنوز هم قدرت انجام حملات برنامه‌ریزی شده را دارد و جنگ پایان نیافته است.

در این راستا دیده بان حقوق بشر سوریه (مورد حمایت مخالفان سوری) که دفترش در لندن است، تاکید کرد، نیروهای مورد حمایت آمریکا همچنان در حال پاکسازی منطقه هجین و تحکیم و تقویت مواضع خود در میانه تداوم درگیری‌ها در مناطق حومه در شرق شهرک هجین هستند.

نیروهای دموکراتیک سوریه از دهم سپتامبر در حال بازپس گیری این منطقه هستند. به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، از آن زمان تاکنون ۹۳۲ عضو داعش، ۵۴۵ عضو نیروهای دموکراتیک سوریه و ده‌ها غیرنظامی در این منطقه کشته شده‌اند.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، احسان آهنگر در گردهمایی تعدادی از فعالان هنری مساجد مازندران در سالن همایش شهید مرتضی آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان که به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی همراه با رونمایی از پوستر مرکز تخصصی تئاتر مسجد استان برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مردمی و دینی بودن از ویژگی‌های شاخص هنر انقلاب است.

وی برلزوم تقویت مردمی شدن هنر انقلاب تاکید کرد و با بیان اینکه حمایت و تقویت تشکل‌های هنری مردم پایه در سطح محلات از ماموریت‌های مهم و اساسی دستگاه‌های فرهنگی است، گفت: راه اندازی مرکز تخصصی تئاتر مسجدی از جمله اقدامات ارزشمند برای مردم سازی هنر بشمار می‌رود.

آهنگر با بیان اینکه تئاتر بهترین ابزار برای معرفی و تبیین آموزه‌های دینی برای نسل جوان محسوب می‌شود، افزود: همچنین تئاتر می‌تواند موجب جذب حداکثری مردم به مسجد شود.

 وی با بیان اینکه مرکز تخصصی تئاتر مسجدی به دنبال موازی کاری نیست، ادامه داد: رشد هنر انقلاب اسلامی با محوریت مسجد را در این مرکز با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی که در حوزه تئاتر فعالیت دارند، پیگیر هستیم.

آهنگر به چشم انداز ۵ساله مرکز تخصصی تئاتر مسجدی اشاره کرد و افزود: جریان سازی هنر‌های نمایشی معطوف به هنر انقلاب اسلامی را باقوت در دستور کار داریم.

دیگر خبرها

  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • همکاری ایران و روسیه برای رسیدن به ائتلاف دفاعی
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • طرح رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی
  • ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • ادعای تازه سنتکام | آمریکا مسئول رهگیری چند تا موشک سپاه بود؟