Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@11:08:48 GMT

موعد آتش بس در الحدیده مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۳۲۹۶

موعد آتش بس در الحدیده مشخص شد

یک عضو ارشد انصارالله بامداد یکشنبه به شبکه الجزیره قطر گفت: نامه ای از «مارتین گریفیث» نماینده ویژه سازمان ملل متحد دریافت کرده ایم که زمان آتش بس در بندر الحدیده، 18 دسامبر (سه شنبه - 27آذر) تعیین شده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره به نام این مقام ارشد انصارالله یمنی اشاره ای نکرده است.
در همین حال «محمدعلی الحوثی» ساعاتی پیش بدون اشاره به زمان دقیق این آتش بس در توئیتر نوشت: نماینده ویژه سازمان ملل متحد نامه ای به رئیس هیأت ملی جمهوری یمن (انصارالله) تقدیم کرده که در آن، زمان آتش بس در شهر و استان الحدیده مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امیدواریم ائتلاف آمریکایی- سعودی- اماراتی و همپیمانان آنها به این آتش بس متعهد بمانند و این موضوع، آغازی برای پایان تجاوزگری در یمن باشد.
«سلیم مغلس» عضو هیأت مذاکره کننده انصارالله نیز ضمن درخواست از سازمان ملل متحد و جامعه جهانی برای اعمال فشار به «محمد بن سلمان» و «محمد بن زاید» ولیعهد های عربستان و ابوظبی برای پایبندی به توافق صلح سوئد، گفت: حوادث جاری در الحدیده، ثابت می کند که ائتلاف سعودی به این توافق پایبند نیست و به دنبال اجرا نکردن آتش بس است.
نمایندگان دولت نجات ملی و دولت فراری یمن پنجشنبه گذشته پس از یک هفته مذاکره با نظارت سازمان ملل متحد، درباره آتش بس در شهر الحدیده و بنادر الصلیف و عین عیسی به توافق رسیدند.
طرف های شرکت کننده در مذاکرات سوئد همچنین به توافق های مهمی از جمله عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از الحدیده ظرف 14 روز دست یافتند.
چهارمین دور مذاکرات صلح یمن پنجشنبه گذشته 22 آذرماه پس از یک هفته در استکهلم سوئد پایان یافت.
ریاست هیأت مذاکره کننده انصارالله (هیات صنعا) را محمد عبدالسلام و ریاست هیأت دولت مستعفی (هیأت ریاض) را «خالد الیمانی» وزیر خارجه دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن برعهده داشتند.
ائتلاف متجاوز سعودی به رهبری ریاض و ابوظبی، با وجود ادعای حمایت از توافق طرف های یمنی در مذاکرات سوئد و پایبندی به راه حل سیاسی و تضمین امنیت و ثبات در این کشور، همچنان مناطق مسکونی را در استان مرزی صعده در شمال غرب یمن بمباران می کند.  / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات انتقال حمید نوری به سوئیت امنیتی سوئد/ ارتباط شهروند ایرانی با خانواده‌اش بار دیگر قطع شد

حمید نوری، شهروند ایرانی، در ۱۸ آبان سال ۱۳۹۸ پس از سفر به سوئد از سوی پلیس این کشور در فرودگاه بازداشت شد. این شهروند ایرانی بلافاصله پس از ورود به سوئد در فرودگاه بازداشت و نخستین بازجویی از وی در ساعت‌های نخست پس از بازداشت انجام شد.

دادگاه تجدیدنظر سوئد آبان گذشته در حالی حکم حبس ابد علیه حمید نوری را تایید کرد که این شهروند ایرانی بیش از ۴ سال را در سلول انفرادی در سوئد گذرانده است.

روند دادگاه تجدید نظر حمید نوری از ۱۱ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۱ دی ۱۴۰۱) آغاز و در چند مرحله برگزار شد؛ آخرین دور از دادگاه تجدیدنظر حمید نوری در آبان گذشته برگزار شد و در نهایت این روند در روز ۱۷ آبان ۱۴۰۲ به پایان رسید.

در پایان دادگاه تجدیدنظر، دادگاه با صدور قراری اعلام کرد که حکم نهایی درباره پرونده حمید نوری در روز ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر ۱۴۰۲) صادر و در دسترس قرار گرفت.

اسفند گذشته دادگاه عالی سوئد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که درخواست تجدیدنظر حمید نوری را رد کرده است؛ دادگاه عالی سوئد درخواست تجدیدنظر حمید نوری را رد و حکم حبس ابد وی را تایید کرد.

پس از قطعی شدن حکم حبس ابد حمید نوری از سوی دیوان عالی این کشور، او به یک سوئیت امنیتی منتقل شده است.

در همین رابطه مجید نوری در گفتگو با خبرگزاری میزان ضمن اشاره به جزئیاتی جدید درباره آخرین وضعیت شهروند ایرانی بازداشت ‎شده در سوئد، گفت: پلیس سوئد حمید نوری را سوم فروردین بدون اطلاع دادن به خانواده و یا هر طرف دیگری از سلول انفرادی در کورنوبری به یک سوئیت و یا زندان امنیتی در منطقه هلبی منتقل کرد.

نوری با بیان اینکه ما امیدوار بودیم که با انتقال پدرم به این زندان و با توجه به نبود محدودیت‌های قبلی که به ما گفته بودند، امکانات نیز در اختیار وی قرار گیرد، اظهار کرد: اما به جز یک تماس حدود ۵ دقیقه‌ای هیچ تماسی از سوی پدرم با ما گرفته نشده است.

مجید نوری با اشاره به اینکه خانواده حمید نوری حدود ۱۰ روز است که از وی هیچ اطلاعی ندارند، گفت: این روند برای ما بسیار عجیب است، امیدواریم که سفارت ایران در سوئد پیگیر باشند و بتوانند پیامی از پدرم به ما بدهند.

منبع: میزان

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • حمید نوری برای اجرای حکم به سوئیت امنیتی منتقل شد
  • ارتباط حمید نوری با خانواده اش بار دیگر قطع شد
  • چه شد که سوئد در یک قدمی ساخت بمب اتمی، از سلاح هسته‌ای دست کشید؟
  • انصارالله: به هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهیم
  • جزئیات انتقال حمید نوری به سوئیت امنیتی سوئد/ ارتباط شهروند ایرانی با خانواده‌اش بار دیگر قطع شد
  • گل محمدی- تراکتور؛ تصمیم مهم یحیی مشخص شد
  • آمریکا مدعی سرنگون کردن ۴ پهپاد یمنی شد
  • آمریکا مدعی سرنگونی ۵ پهپاد انصارالله شد
  • کوچ زودهنگام عشایر به چهارمحال و بختیاری ممنوع است
  • ممنوعیت کوچ زودهنگام عشایر به چهارمحال و بختیاری