Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@04:20:14 GMT

ارکستر ملی فقط برای یک خواننده نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۳۳۷۵

حسین علیشاپور خواننده موسیقی ایرانی روز شنبه ۲۴ آذر ماه در حاشیه تمرین ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان برای اجرای کنسرت یادمان استاد علی تجویدی توضیح داد: حدود چهار ماه پیش طی گفتگویی با استاد فریدون شهبازیان پیشنهاد دادم که شبی برای اجرای آثار استاد تجویدی توسط ارکستر ملی با آواز علی اصغر شاه‌زیدی درنظر گرفته شود که که خوشبختانه این پیشنهاد با نظر مساعد استاد شهبازیان روبه رو شد و ماجرا به سمتی رفت که بنده هم در کنار استاد شاه‌زیدی به عنوان خواننده حضور داشته باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آثار استاد علی تجویدی دارای رپرتوار غنی و خوبی است که مجموعه هایی چون ارکستر ملی می توانند آثار این هنرمند بزرگ را در مجموعه هایشان استفاده کنند. من بر این باورم اجرای چنین آثاری برای مجموعه ای چون ارکستر ملی که پیشانی ارکسترهاست اتفاق خوبی است و حتی می تواند به اجراهای فراملی تبدیل شود.

این خواننده موسیقی ایرانی درباره همکاری خود با ارکستر ملی ایران گفت: قرار بود در ارکستری که با اجرای آثار استاد جمال الدین منبری برگزار می شود به عنوان خواننده حضور داشته باشم اما چون در زمانی که هماهنگ شده بود، کنسرتی را با استاد اردشیر کامکار دارم بنابراین نمی توانم همراه ارکستر باشم اما همکار خوبم پوریا اخواص در این کنسرت به عنوان خواننده حضور خواهد داشت.

وی تاکید کرد: همه خواننده های خوب باید در ارکستر ملی بخوانند زیرا این ارکستر محلی نیست که یک خواننده به صورت ثابت حضور داشته و دیگران فرصتی برای ارایه کارهایشان نداشته باشند.

علیشاپور در بخش پایانی صحبت های خود درباره کیفیت کنونی ارکستر ملی اظهار کرد: من به نسبت شرایط و وضعیت موجود موسیقی کشورمان ضعف خاصی را نمی بینم زیرا برای ارزیابی یک مجموعه ای چون ارکستر ملی باید با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم به ارزیابی بپردازیم.

ارکستر ملی ایران در تازه‌ترین فعالیت خود ساعت ۲۱:۳۰ روز پنجشنبه ۲۹ آذرماه تازه‌ترین کنسرت خود را با عنوان «شب یادمان استاد علی تجویدی» برگزار می‌کند. در این کنسرت که به رهبری فریدون شهبازیان برگزار می شود، علی اصغر شاه‌زیدی خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی و حسین علیشاپور خواننده و مدرس موسیقی ایرانی به عنوان خواننده حضور دارند.

در این کنسرت تعدادی از آثار ماندگار استاد علی تجویدی نوازنده و آهنگساز فقید موسیقی کشورمان به همراه چند قطعه دیگر برای مخاطبان اجرا می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: موسیقی ایران تالار وحدت تهران ارکستر ملی ایران خواننده موسیقی ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، چهل و ششمین نشست تخصصی‌آموزشی «آیین آواز» به بزرگداشت غلامحسین بنان اختصاص دارد؛ خواننده‌ای که به سبب نوآوری‌هایش جایگاه او در آواز ایرانی به جایگاه نیما یوشیج -شاعر نوپرداز- در شعر و ادبیات تشبیه شده است.

در این نشست که سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ ساعت ۱۸ با اجرای حمید سهرابی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود، پنج سخنرانی فنی و تخصصی توسط پنج پژوهشگر و موسیقی‌دان به همراه اجرای آواز توسط چهار خواننده و نوازندگان همراهشان تدارک و پیش‌بینی شده است.

علی رستمیان مدرس و خواننده باسابقه از شناخت دیرینه‌اش از شیوه و صدای بنان خواهد گفت. «واکاوی بی‌توجهی اهالی آواز به میراث بنان» عنوان سخنرانی بهروز وجدانی پژوهشگر موسیقی خواهد بود و یسنا خوش‌فکر خواننده و مدرس آواز نیز سخنرانی‌ با عنوان «بنان میراث‌دار آواز» خواهد داشت. همچنین عنوان سخنرانی بهروز مبصری «نقش بنان در آواز ایرانی و اجراهای ارکسترال» است و علی شیرازی هم درباره «بنان و ساختار موسیقایی صدا در آواز جدید ایران» سخنرانی می‌کند.

محمدهاشم احمدوند، شهریار شهریاری، حسام صحرایی و امیرعلی هاشمی چهار خواننده‌ای هستند که هر یک به همراه گروه موسیقی همراهشان به اجرای آواز و چند تصنیف خواهند پرداخت.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانید به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید.

کد خبر 6097170 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • تلفیق آگاهانه بازیگری و موسیقی در آثار نمایشی
  • ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی پسران به تالار رودکی می‌آید
  • دویستمین سالگرد سمفونی شماره ۹ بتهوون؛ تاج موسیقی غربی!
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران
  • (ویدئو) خواننده‌های مورد علاقه استاد شجریان؛ از سلن دیون تا پاواروتی
  • وداع مردم خراسان شمالی با پیکر مرحوم عیسی بخشی