Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-29@13:03:49 GMT

اقدام اوکراین برای تجزیه کلیسای ارتدوکس

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۳۳۷۶

اقدام اوکراین برای تجزیه کلیسای ارتدوکس

به گزارش جام نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین بر اساس تصمیم پاتریکخانه فنر رم(استانبول) تاسیس کلیسای ارتدکس مستقل متحد جدید در کلیسای جامع عزیزه صوفیا در کیف پایتخت اوکراین را اعلام کرد.

 

تاسیس این کلیسا در جلسه ای با حضور نمایندگان کلیسای مستقل ارتدکس اوکراین و کلیسای ارتدکس وابسته به مسکو و نیز پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین تصمیم گیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برخی از شهروندان اوکراینی در طول تشکیل این جلسه که برای بررسی تعیین اسقف اعظم و تاسیس کلیسای ارتدوکس واحد ترتیب داده شده بود مقابل ساختمان محل برگزاری تجمع کرده بودند.

 

نیکلای بالاشوف مسئول روابط خارجی پاتریکخانه مسکو در واکنش به تصمیم اخذ شده در کیف اظهار داشت: تشکیل جلسه با حضور مقامات غیرمذهبی و غیر مسئول از جمله روسای دولت مطابق با قوانین نیست.

 

بر اساس اعلام رسانه های روسی تنها 2 نفر از 90 هزار مسئول پاتریکخانه اوکراین وابسته به مسکو در جلسه مذکور شرکت کرده اند.

 

گفتنی است، پاتریک‌خانه فنر استانبول درخواست استقلال کلیسای ارتدوکس اوکراین از کلیسای ارتدوکس روسیه در مسکو را پس از نشستی سه روزه قبول کرد.

 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، تصمیم پاتریک‌خانه فنر اوکراین برای استقلال کلیسای ارتدوکس اوکراین از روسیه را زمینه ساز تجزیه جهان ارتدوکس عنوان کرده و از آن ابراز نگرانی کرده بود.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ارتدوکس آناتولی استقلال کلیسا روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ردپای اوکراین در حمله تروریستی مسکو کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، شواهدی از دست داشتن اوکراین در حمله تروریستی اخیر به سالن کنسرت مسکو کشف شد.

کمیته تحقیقات فدرال روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که بازرسان روسی مدارکی دال بر ارتباط تروریست های عامل حمله به سالن کنسرت کروکوس در مسکو با ملی گرایان اوکراینی را در اختیار دارند.

سرویس نظارت مالی فدرال روسیه هم روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور چهار شهروند تاجیک را که هفته گذشته به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو حمله کردند، به فهرست تروریست ها و افراط گرایان اضافه کرده است.

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس به سالن کنسرت «کورکوس» در منطقه «کراسنوگورسک» مسکو، دست کم ۱۴۳ نفر کشته شدند. سرویس امنیت فدرال روسیه ۱۱ نفر را به ظن مشارکت در این حمله تروریستی بازداشت کرده است. این مرگبارترین حمله تروریستی است که از اوایل دهه ۲۰۰۰ تاکنون در روسیه رخ می‌دهد.

کد خبر 6064423

دیگر خبرها

  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌معنی است
  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی معنی است
  • روسیه: ردپای اوکراین در حمله تروریستی مسکو کشف شد
  • تاسیس مرکزی جداگانه برای ترجمه قرآن تصویب نشد
  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • ایجاد استان کرمان جنوبی اگر موجبات رفاه بیشتر مردم را فراهم آورد، خیلی اقدام ارزشمندی است
  • ایجاد استان کرمان جنوبی اگر موجبات رفاه مردم را فراهم آورد، خیلی اقدام ارزشمندی است
  • تصمیم مهم ناتو برای ساقط کردن موشک های روسیه/اخراج دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین
  • عقب‌نشینی کیهان از ادعای «خواب روحانی» در شب حمله به عین‌الاسد
  • اوکراین پشت حمله تروریستی به کروکوس است