Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو ارشد جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن، زمان برقراری آتش‌بس توافق‌شده در الحدیده را ۱۸ دسامبر تعیین کرده است. ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ بین الملل آسیای غربی بیداری اسلامی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، عصر شنبه در توییتی نوشت: «فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در پیامی به رئیس هیات دولت نجات ملی، موعد آتش‌بس در شهر و استان الحدیده را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

الحوثی خاطرنشان کرد که این موعد «طبق توافق اعلان‌شده» در سوئد، است.

وی ابراز امیدواری کرد که نیروهای ائتلاف متجاوز آمریکایی، سعودی و اماراتی و همچنین همپیمانان‌شان در یمن به آتش‌بس در الحدیده پایبند باشند و این امر، مقدمه‌ای برای پایان این تجاوز باشد.

هم‌زمان، «سلیم المغلس» یک عضو ارشد جنبش انصارالله، بامداد امروز- یکشنبه- به شبکه تلویزیونی «الجزیره» اعلام کرد، هیات نجات ملی نامه‌ای از «مارتین گریفیث» فرستاده ویژه سازمان ملل دریافت کرده که موعد آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده، 18 دسامبر (27 آذر) تعیین شده است.

نماینده سازمان ملل: توافق‌نامه «الحدیده» وارد فاز اجرایی شدعبدالسلام: آتش‌بس در الحدیده پیروزی ملت یمن است؛ لزوم حمایت از جبهه‌ها

توافق بر سر شهر الحدیده و بندر راهبردی آن و نیز توافق درباره کاهش تنش در شهر تعز، مهم‌ترین دستاوردی بود که در چهارمین دور از مذاکرات طرف‌های یمنی در استکهلم سوئد حاصل شد. هیات‌های اعزامی به استکهلم هر چند نتوانستند درباره دیگر پرونده‌ها از جمله بازگشایی فرودگاه صنعا، بحران اقتصادی، آتش‌بس، بازگشایی گذرگاه‌های استان‌های مختلف برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و چارچوب سیاسی حل بحران یمن به توافق برسند اما توانستند با موافقت بر سر برگزاری دور دوم مذاکرات یعنی از اواخر ژانویه آینده، راهی برای حل مسائل باقیمانده بگشایند.

انتهای پیام/

R1016196/P36446/S8,90,1115/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اجرای طرح اضطراری برای حل مشکل بی‌آبی ۲۸ روستای سیلزده مجتمع بندینی زرآباد خبر داد و افزود: ناوگان آبرسانی سیار در سطح این شهرستان فعال است.

علیرضا قاسمی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در بازدید از مناطق سیل زده اظهارکرد: سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و طوفان بی‌سابقه‌ باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد، به طوری‌که ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستاهایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستاها و شهرهای درگیر اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای ‌طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.

وی از فعالیت تانکرهای آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس