Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی گفت: 40 درصد از شبکه آبرسانی روستاها این استان فرسوده است و نیاز به اصلاح و نوسازی دارد.

« یوسف عرفانی نسب » روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 2 هزار و 514 کیلومتر از شبکه آبرسانی این شرکت فرسوده است که اصلاح و نوسازی آن حدود 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: 6 هزار و 445 کیلومتر خطوط شبکه انتقال آب روستایی استان در یکهزار و 112 روستا انجام شده است.
مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی گفت: اصلاح شبکه آبرسانی در اولویت برنامه های این اداره کل است و پس از آن تامین آب و انتقال بهداشتی آن در ستور کار می باشد.
عرفانی نسب افزود: 64 کیلومتر خط انتقال، 63 کیلومتر اصلاح و توسعه و 30 کیلومتر توسعه شبکه آبرسانی روستایی امسال در این شرکت اصلاح شده است.
وی اظهار داشت: 850 میلیون ریال برای اصلاح و جایگزینی هر کیلومتر شبکه آبرسانی اعتبار نیاز است.
مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی در ادامه گفت: روستاهای ابراهیم آباد در اراک و روانج در دلیجان شبکه جمع آوری فاضلاب دارند.
عرفانی نسب افزود: شبکه جمع آوری فاضلاب در روستاهای فرنق، رباط مراد و شهابیه در خمین نیز برای بهره مندی از محل اعتبار بانک توسعه اسلامی در حال اجرا است.
وی اظهار داشت: اولویت در شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای استان است که 70 درصد جمعیت استان را در خود جای داده اند.
مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی گفت: آب آشامیدنی روستاییان استان از طریق 527 حلقه چاه دستی، 136 دهنه چشمه و 27 رشته قنات تامین می شود.
شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی 147 هزار مشترک دارد.
6991/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب و فاضلاب روستايي شبكه آب روستايي استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،یداله سلطانی با بیان اینکه این اقدام با هدف جلوگیری از هدر رفت آب شرب در روستای یزدکان انجام شد، اظهار داشت: با توجه به فرسودگی شبکه آبرسانی، وجود انشعابات قدیمی و همچنین هدر رفت آب، عملیات اصلاح شبکه توزیع آب شرب این روستا در دستور کار قرار گرفت و با تلاش همکاران حوزه بهره‌برداری و توسعه آب شرکت با موفقیت انجام شد.

وی با اعلام اینکه عملیات اصلاح شبکه توزیع آب روستای یزدکان در سایز ۵۰ از جنس پلی اتیلن وبطول ۱۰۰ متر انجام شد، افزود: مردم نسبت به اخذ انشعاب اقدام و برای رعایت حقوق دیگر مشترکین از مصارف غیر ضروری خودداری کنند.

روستای یزدکان با ۷۷۹ خانوار و ۲ هزار و ۹۹۳ نفر جمعیت در بخش مرکزی شهرستان خوی واقع شده است.

دیگر خبرها

  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • ۸۰۰۰ میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • شروع عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد