Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@12:26:10 GMT

هوای مشهد سالم است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۳۸۳۱

هوای مشهد سالم است

مشهد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز 25 آذر در وضعیت سالم قرار دارد.

تورج همتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد 67 ای.کیو. آی و در شرایط سالم است.
وی گفت: کیفیت هوا در دو ایستگاه رسالت و خاقانی در وضعیت هشدار و در ایستگاههای ماشین ابزار، صدف، امامیه و شهید آوینی در شرایط پاک قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت افزایش تخلیه آلاینده ها در هوای تنفسی مشهد کیفیت هوا در ایستگاههای شهید کریمی، شهید مفتح، چمن و سمزقند نیز طی ساعات آینده آلوده خواهد شد. بهره گیری از ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی در جلوگیری از افزایش حجم آلاینده ها در هوای مشهد موثر است.
طی هشت ماه گذشته شهروندان مشهدی 28 روز هوای پاک، 187 روز هوای سالم، 28 روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و سه روز هوای ناسالم را برای همه گروهها در این شهر پشت سر گذاشته اند.
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا در کمتر از 50 ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین 50 تا 100 در وضعیت سالم است.
شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 ای.کیو.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است و اعداد بین 151 تا 200 ای.کیو.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود.
وضعیت هوا با ای.کیو.آی بین 200 تا 300 در حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.
7496/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست هوا مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۳۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای شهر ری بسیار ناسالم شد

طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، هم‌اکنون کیفیت هوای پایتخت با شاخص ۵۶ در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد.

به گزارش فارس، هم‌اکنون ۱۴ ایستگاه کنترل کیفیت هوا در پایتخت در وضعیت سبز، ۱۰ ایستگاه در وضعیت زرد و یک ایستگاه-ایستگاه فرمانداری شهر ری- در وضعیت بنفش و بسیار ناسالم قرار دارد.

در وضعیت هوای بنفش و بسیار ناسالم هر فردی ممکن است تحت خطر اثرات جدی بهداشتی ناشی از کیفیت هوا باشد.

همچنین هم‌اکنون کیفیت هوای دو شهرستان استان تهران-اسلامشهر و رباط‌کریم- در وضعیت نارنجی قرار دارد و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت سبز و زرد هستند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

از ابتدای سال جاری تا به امروز در تهران ۵ روز هوای پاک، ۴۲ روز هوای قابل قبول، صفر روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و صفر روز هوای ناسالم در روز شمار شاخص آلودگی هوا به ثبت رسیده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای مشهد قابل قبول است
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است
  • مشهد میزبان هوای سالم؛ ۱۷ اردیبهشت
  • هوای شهر ری بسیار ناسالم شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای پایتخت در شرایط قابل قبول
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • سلامت هوای کلانشهر مشهد؛ یک شنبه ۱۶ اردیبهشت