Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-05@20:33:56 GMT

بیماری آلزایمر را با سیب زمینی ضربه فنی کنید!

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۳۹۶۰

بیماری آلزایمر را با سیب زمینی ضربه فنی کنید!

رکنا: بیماری آلزایمر یا فراموشی با داشتن یک رژیم غذایی مناسب قابل پیشگیری است.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مصرف سیب زمینی می‌تواند سبب جلوگیری از بروز حمله قلبی و زوال عقل در افراد شود.سیب زمینی یکی از محبوب‌ترین مواد غذایی است و از آن در تهیه انواع خوراک‌ها و حتی تنقلاتی همچون چیپس و سیب زمینی سرخ کرده نیز استفاده می‌شود که البته برای سلامت بدن مضر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواص سیب زمینی

کارشناسان موسسه جیمز هاتون در اسکاتلند در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند سیب زمینی دارای خواص درمانی منحصر به فردی برای سلامت بدن است و با قرار گرفتن در رژیم غذایی سالمندان آن‌ها از ابتلا به بیماری‌ها ایمن می‌مانند.به گفته کارشناسان، سیب زمینی منبع بسیار خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، چون بتاکارتنوئید، پلی فنل، فیبر، ویتامین C، ویتامین B۶ و ویتامین B۹ است و می‌تواند مانند یک مکمل درمانی نیاز تغذیه‌ای افراد را برطرف کند.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند در کنار مصرف مواد غذایی پروتئینی، سیب زمینی را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند تا اثر‌های منحصربه فرد آن را بر سلامت خود شاهد باشند.استفاده از سیب زمینی برای تهیه چیپس و سیب زمینی سرخ کرده خواص درمانی مفید این ماده غذایی را از بین می‌برد و سبب چاقی، افزایش قند و چربی خون می‌شود؛ به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد سیب زمینی را به شکل پخته یا کبابی مصرف کنند تا ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم را دریافت کنند.

برای طعم دار کردن سیب زمینی می‌توانید از ادویه‌ها و سبزیجات معطر استفاده کنید و به این ترتیب از طعم خوش سیب زمینی لذت ببرید.محققان برای افزایش بهره از مواد مغذی موجود در سیب زمینی به افراد توصیه می‌کنند پس از شست و شوی کامل سیب زمینی، در زمان پختن یا کبابی کردن از پوست آن هم استفاده کنند، زیرا حاوی مواد معدنی بسیار مفید برای بدن است.

با توجه به افزایش بی سابقه ابتلا به بیماری آلزایمر در سال‌های اخیر کارشناسان توصیه می‌کنند افراد راهکار‌های جلوگیری از ابتلا به دمانس را بیاموزند تا در دوران سالمندی به این بیماری مبتلا نشوند.مصرف سیب زمینی به شکل پوره، کبابی، پخته یا تنوری می‌تواند یک وعده غذایی مفید برای افراد باشد و به سلامت نورون‌های مغزی کمک کند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

وقتی باغبان با زن ثروتمند صاحبخانه تنها بود دست و پای او را بست و به او تجاوز کرد بساط عیش و نوش یاسر با یک زن غریبه مرا عصبانی کرد / آن صحنه شنیع مقابل چشمانم است شرایط ثبت نام کارت سوخت/ دیگر تمدید نمی شود ملیکای 15 ساله: همه چیز از گروه بچه های بی حیا شروع شد/ این دختر را در شمال شهر دستگیر کردند زمان واریز یارانه آذر 97 مشخص شد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا ارتباط پنهانی مهاجم معروف لیگ برتر ایران با یک زن غریبه برای او دردسرساز شد +عکس قصور پزشکی علت مرگ هولناک یک مرد تهرانی هنگام عکسبرداری از معده نقشه گروگانگیری برای فرار از پرداخت خسارت خودروی لاکچری زن پولدار دردسر خودروی لاکچری زن پولدار برای پسر جوان تهرانی تشنج بازیگر معروف ایرانی سر صحنه فیلمبرداری/ او بستری شد !+عکس ماجرای شلیک های خونین به 6 شهروند مشهدی چه بود؟ / «م-ض» شرور مسلح خون به پا کرد ماجرای گریه های مردی که 2 روز در هواکش رستوران گیر کرده بود + عکس 1/5 میلیون تهرانی در معرض خطر زلزله در دقایق اولیه ارتباط زن ناشناس با پیدا شدن جسد ناصر در اطراف کرج چیست؟ +عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت آلزایمر رژیم غذایی سیب زمینی پیشگیری بیماری عکس دختر جوان طلاق پسر ایران پلیس اعدام زندگی مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو

به گزارش خبرآنلاین، «خدیجه رحمانی» متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که بیشتر کمبود کدام ویتامین در کشور وجود دارد گفت: کمبود ویتامین B۱ در کشور بیشتر دیده می‌شود. با الگوهای مصرفی که وجود دارد باید آن را در غلات گنجاند. مثلا نان‌ها باید برای دریافت این ویتامین تصفیه نشده باشند، اما متلاسفانه بیشتر نان‌های ما تصفیه شده است و برای همین ویتامین B۱ دریافت نمی‌شود.

تاثیر ویتامین B بر خلق و خو

به گزاش ایلنا، رحمانی درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو نیز توضیح داد: ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکردها دارند. بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به‌ دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند. اگر کسی دارای مقادیر کم ویتامین B و به ویژه B۱۲ باشد، احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کند. به ویژه B۱۲ در کاهش خستگی شناخته شده است.

وی افزود: ویتامین B۳ نیز که در تولید سروتونین نقش دارد بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به افسردگی، سطح سروتونین آنها پایین است. توزیع ویتامین B۳ در مواد غذایی زیاد است و عمدتا کمبود آن کمتر پیش می‌آید. مگر کسی مشکلات گوارشی داشته باشد. اما جذب ویتامین B۱ و B۲ از طریق مواد غذایی کمتر است. B۲ بیشتر در شیر و لبنیات یافت می‌شود. اگر به این دست لبنیات حرارت زیاد داده نشود و در معرض نورآفتاب قرار نگیرند، چون نور آفتاب آنها را از بین می‌برد، ممکن است با این شرایط بیشتر جذب بدن شوند. چون ویتامین گروه B نسبتا ناپایدارند و در مراحل پخت بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آنها از بین می‌رود برای همین کمبود آن بیشتر حس می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902665

دیگر خبرها

  • ۷ خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی
  • تندی غذا را چگونه بگیریم ؟ | رفع تندی غذا با چند راه ساده ؛ از رفع تندی غذا با نوشابه تا سیب زمینی و لبنیات
  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: ارتباط بین روده و مغز!
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!
  • راز لگد تاریخی آقای مو طلایی بالاخره فاش شد!