Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@22:49:39 GMT

صلح و سازش 2 خانواده از یک طایفه در شوش

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۴۰۰۷

صلح و سازش 2 خانواده از یک طایفه در شوش

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالعباس زبیدی نیا، معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: در آذر ماه 1378، 2 خانواده از یک طایفه به دلیل اختلاف جزئی بر سر چرای دام با هم درگیر شدند که نزاع جزیی به درگیری گسترده بین این 2 خانواده تبدیل شد و در این درگیری 3 نفر کشته و 10 نفر دیگر مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: به منظور پیشگیری از وقوع جرم و حوادث مشابه و همچنین تامین امنیت در منطقه با تدبیر و تلاش جعفری چگنی، رئیس دادگستری، نظری، دادستان شوش و پس از برگزاری چندین جلسه و ارائه توصیه‌های لازم به اصحاب دعوی، در مدت 20 سال که این اختلاف خونین رخ داد، با همت، تلاش و کوشش رئیس دادگستری، دادستان و اعضاء شورای حل اختلاف شوش 2  خانواده از یک طایفه پس از 20 سال اختلاف و درگیری و کشته و زخمی شدن 13 نفر از طرفین، با کنار گذاشتن اختلاف و دشمنی صلح و سازش کردند.

زبیدی نیا در ادامه با اشاره به گذشت 2 طرف از ادامه نزاع را کاری بزرگ خواند و از تلاش های رئیس دادگستری، دادستان و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان، معتمدان و ریش سفیدان در برقراری صلح و سازش میان این 2 خانواده تقدیر و تشکر نمود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین در حاشیه مراسم صلح و سازش این 2 خانواده که با حضور جعفری چگنی، رئیس دادگستری، نظری، دادستان شوش، غزی، فرماندار این شهرستان، اعضاء شورای حل اختلاف، مسئولان شورای تامین شوش، سران عشایر، بزرگان و ریش سفیدان منطقه، برگزار شد، بیان کرد: جوانان باید در چنین نشست هایی با کسب تجربیات از بزرگان و ریش سفیدان در واقع از رفتار مجرمانه و خشن دست بردارند و بزرگان سعی و تلاش کنند قبل از هرگونه ایجاد تنش و یا درگیری زمینه را برای پیشگیری از وقوع حادثه و جرم فراهم نمایند و این می تواند در توسعه و گسترش امنیت و پیشرفت منطقه تأثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/گ

پایان اختلافات طایفه ای با صلح و سازش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای حل اختلاف دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه

متن این پیام به شرح ذیل می باشد:

برادر ارجمند و انقلابی جناب آقای قربانی نیا احتراما، درگذشت دایی مرحوم شما پیرغلام  سید و سالار شهیدان بوده اند را به شما و بیت معظمتان تسلیت عرض نموده و از خداوند غفار برای آن فقید غفران و بخشش الهی و برای همه بازماندگان آن عزیز صبر را خواستاریم.

انشالله روح پاک آن مرحوم در ایام شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی با خاندان پیامبر اسلام محشور شود.

 

منبع: پایگاه خبری شهدای ایران

دیگر خبرها

  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول