Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- مشاور وزير نيرو در امور خانواده گفت : در برنامه ريزي هاي صورت گرفته در حوزه آب و محيط زيست ، هر جا که کارها بدون استفاده از توان و ظرفيت بانوان اجرا شده به نتيجه مطلوب منجر نرسيده است.

به گزارش ايرنا ، مولود شيوا شامگاه شنبه در همايش «نقطه صفر آبي » که با هدف کاهش ميزان مصرف آب و در سالن همايش هاي فرمانداري پيشوا برگزار شد اظهار داشت : با افزايش جمعيت و رشد و توسعه شهرها ، اين منابع آبي بودند که به شدت مورد هجوم قرار گرفتند و نياز مردم به آب ، با تاختن بر منابع آبي تأمين شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود : آب، غذا و انرژي سه ضلع مثلث بقاي بشريت هستند که در صورت نبود هر يک ، زندگي با مشکل و گاه به نابودي ختم مي شود ، در مصرف هر يک از سه ضلع مثلث بقاي بشريت ، اين مديريت چگونگي مصرف است که مي تواند نتيجه مهم و اثر گذار داشته باشد و وزارت نيرو بر اين باور است که زنان، مديران آب، غذا و انرژي‌بوده و مي توانند در بقاء مثلت نقش‌آفرين باشند.
شيوا افزود : اگر در گذشته از افرادي که توان خواندن و نوشتن نداشتند به عنوان افراد بي سواد ياد مي شد امروز اين تعريف تغيير کرده و به کسي که قادر نيست با دانش و دانسته هاي خود در زندگي تغيير ايجاد کند ، بي سواد مي گويند که البته يکي از اين تغييرات اساسي ، نگرش در چگونگي مصرف آب است.
وي تصريح کرد: بايد دقت داشت ، مصرف آب فقط به استحصال آب از منابع آبي و مصرف آن به صورت شرب و يا ديگر مصارف نيست ، بلکه ما در مصرف آب مجازي که در توليد ميوه ، گوشت و يا ديگر فراورده هاي دامي و زراعي استفاده مي شود نيز نيازمند تغيير نگرش و شيوه کشت و کار هستيم که استفاده از شيوه هاي نوين آبياري و کشت گلخانه اي يکي از اين تغيير روش ها است.
مشاور وزير نيرو تصريح کرد: مسئولان موظفند که براي بهينه سازي مصرف آب ، نقش زنان را در حوزه کشاورزي و مجامع روستايي افزايش دهند ، استفاده از بانوان در کشت و کارهاي علمي و صنعتي نظير گلخانه هايي که در پيشوا مستقر است مي تواند در مديريت آب نقش مهمي را ايفا کند.
وي تأکيد کرد: تا زماني که زنان وارد ميدان نشده و به آن ها آموزش هاي لازم ارائه نشود ، نمي توان در مديريت مصرف آب به نتيجه مطلوب رسيد.
شيوا گفت: اطلاع رساني رکن اساسي مديريت مصرف آب است ، مسئولان موظفند تا با استفاده از شبکه هاي مجازي و رسانه هاي ديداري و شنيداري ، شبکه اي از آموزش را به مردم ارائه دهند تا به نتيجه مطلوب در کاهش مديريت شده مصرف آب دست يافت.
تهرام/7254/ 1539
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری بانوان قمی با ماموران پلیس در اجرای طرح نور+فیلم

 در چارچوب مطالبات عمومی و بر اساس وظایف قانونی، طرح حجاب و عفاف از روز شنبه بیست و ششم فروردین ماه همزمان با سراسر کشور در همه معابر و اماکن عمومی شهر قم در حال اجرا است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • همکاری بانوان قمی با ماموران پلیس در اجرای طرح نور+فیلم
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان