Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@10:13:43 GMT

کمک مالی 830 میلیون دلاری عربستان به تونس

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۴۲۲۰

کمک مالی 830 میلیون دلاری عربستان به تونس

نخست وزیر تونس اعلام کرد، عربستان متعهد شده کمک مالی به ارزش ۸۳۰ میلیون دلار به تونس ارائه کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، یوسف الشاهد، نخست وزیر تونس بعد ازبازگشت از عربستان به رسانه‌های محلی گفت: عربستان متعهد شده که ۸۳۰ میلیون دلار در قالب کمک مالی و سرمایه گذاری به تونس ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمک‌های مالی و سرمایه گذاری عربستان شامل ۵۰۰ میلیون دلار برای حمایت از بودجه، ۲۳۰ میلیون دلار برای حمایت مالی از تجارت خارجی و ۱۰۰ میلیون دلار در قالب سرمایه‌گذاری است.

وی گفت: رضا شلغوم، وزیر بازرگانی تونس سفری به عربستان برای بررسی حمایت مالی خواهد داشت.

نخست وزیر تونس روز پنجشنبه به عربستان سفر کرد. این سفر به دعوت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که حدود دو هفته پیش به تونس سفر کرده بود صورت گرفت.

سفر الشاهد به عربستان جنجال بزرگی را در میان تونسی‌ها ایجاد کرده است. مخالفان معتقدند که این سفر در چارچوپ درگیری قانونی میان رئیس جمهور و نخست وزیر است.

برخی از فعالان نیز به الشاهد هشدار داده بودند که ممکن است مثل برخی مسولان سیاسی که به ریاض سفر کرده بودند بازداشت شوند. این فعالان تاکید کردند که ولیعهد عربستان در ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی دست دارد.

ولیعهد عربستان ۲۷ نوامبر به تونس سفر کرد سفر وی نیز جنجال بزرگی را در میان فعالان و احزاب تونسی ایجاد کرد. تونسی‌ها تظاهرات گسترده‌ای را در مخالفت با سفروی برگزار کردند.

دوشنبه الباجی قائد السبسی، رئیس جمهور تونس از پادشاه عربستان برای حضور در نشست سران اتحادیه عرب که بهار ۲۰۱۹ برگزار می‌شود دعوت به عمل آورد. این دعوت در جریان سفر خمیس الجهیناوی، وزیر خارجه تونس به عربستان صورت گرفت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عربستان تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار گمرک ایران، میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.

بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

همچنین عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی شامل کف‌پوش‌های غیرمخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار بوده است.

بر این اساس، بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال قبل آن ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده‌اند.

بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است و عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پودباف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه‌های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

کد خبر 6089881 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی