Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  ناصر مرادی رئیس شورای ملی نخود  با اشاره به پیگیری‌های متعدد وزارت جهاد کشاورزی برای ممنوعیت صادرات نخود از 21 مهر، گفت:طی چند مرحله با رایزنی‌هایی که با سازمان توسعه تجارت داشتیم قرار شد نخود از ممنوعیت صادرات حبوبات معاف شود قیمت نخود طی چند سال اخیر هیچ افزایشی نداشته و  در کشور بیش از 100 هزار تن مازاد نخود داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی با اشاره به اینکه طی سه سال قیمت نخود در کشور هیچ افزایش ناشی از برهم خوردن تعادل بازار نداشته، گفت: در این مدت قیمت نخود بین پنج تا هفت هزار تومان ثابت بوده که البته این رقم هم جوابگوی هزینه کشاورزان نیست.

مرادی از دست رفتن بازارهای خارجی را از دیگر پیامدهای ممنوعیت صادرات نخود دانست و تاکید کرد: اگر ایران صادرات نداشته باشد، کشورهای دیگر نخود خود را وارد بازار می‌کنند.

رئیس شورای ملی نخود عراق، افغانستان و پاکستان را مشتریان اصلی واردات نخود از ایران اعلام کرد و گفت: در گذشته به هند و کشور‌های خلیج فارس هم صادرات داشتیم که این بازار‌ها از دست رفت.



انتهای پیام/ز   ممنوعیت صادرات نخود موجب از دست رفتن بازار‌های خارجی می‌شود  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۴۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف

علی ابراهیمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشورهای منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می توان به بازارهای هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ ها خوابانده می شود، نمی توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی شود‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • گاز ایران به چین هم می‌رسد؟
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی