Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ۱۲ ساله شدن دوره تحصیل در فنی و حرفه‌ای از سال جاری اظهار کرد: طبق اعلام شورای سنجش و پذیرش دانشجو، فارغ التحصیلان هنرستانی از این پس می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کنند.

محسن حسینی مقدم  با بیان اینکه فارغ التحصیلان هنرستانی از این پس می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کنند گفت: در صورتی که داوطلبان بخواهند از امتیاز «سابقه تحصیلی» برخوردار شوند باید در امتحانات نهایی مربوط به زیرگروه انتخابی شان شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در صورتی که داوطلبان بخواهند از امتیاز «سابقه تحصیلی» برخوردار شوند، باید در امتحانات نهایی مربوط به زیرگروه انتخابی شان شرکت کنند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به عنوان مثال اگر یک دانش‌آموز هنرستانی بخواهد در کنکور ریاضی فیزیک شرکت کند و در دانشگاه مهندسی بخواند، در صورتی که مایل باشد ۳۰ درصد تاثیر مثبت سابقه تحصیلی را برای خود ایجاد کند، باید در امتحانات نهایی گروه ریاضی شرکت کند گفت: بطور میانگین امتحان حدود ۱۰ درس در رشته‌های نظری پایه دوازدهم به صورت نهایی برگزار می‌شود.

حسینی مقدم ادامه داد: البته اگر دانش‌آموزی نخواهد از تاثیر مثبت سوابق تحصیلی استفاده کند مشکلی نیست و هیچ الزامی وجود ندارد و اختیاری است. احتمالا اغلب بچه‌ها هم امتحان نهایی نخواهند داد زیرا  به قدری صندلی خالی داریم که بسیاری از داوطلبان می‌توانند براحتی در دانشگاه قبول شوند.

وی در پاسخ به اینکه آیا امتحانات پایه دوزادهم فنی و حرفه ای به صورت نهایی برگزار نخواهد شد؟ اظهار کرد: دروس ما مبتنی بر شایستگی و به صورت پودمانی است و در خرداد ماه آخرین پودمان برگزار می‌شود. از آن سو به دنبال آن هستیم تا جایی که امکان دارد هنرستانی‌ها در مقطع کاردانی بدون کنکور وارد رشته‌های مختلف بشوند، به همین علت دیگر امتحان نهایی را برای فنی و حرفه‌ای‌ها برگزار نمی‌کنیم./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۴۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود

 قشلاقی در جلسه شورای آموزش و پرورش هشترود با بیان اینکه نبود مدارس فرزانگان و تیزهوشان باعث مهاجرت نخبگان و دانش آموزان تیز هوش به سایر شهر‌ها می‌شود گفت: این کار باعث بالا رفتن رتبه کنکور سایر شهر‌ها و پایین آمدن رتبه کنکور در هشترود می‌شود.

وی ادامه داد: اگر یک مدرسه در هشترود ایجاد شود می‌تواند دانش آموزان مناطق هشترود، نظرکهریزی و چاراویماق را پوشش دهد و باعث افزایش رتبه کنکور در این مناطق شود.

قشلاقی افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ فرهنگیان در مناطق هشترود و نظرکهریزی و تجهیز هنرستان فنی وحرفه‌ای را خواستار شد و افزود: اگر این هنرستان تجهیز شود رغبت دانش آموزان به ادامه تحصیل در این رشته‌ها بیشتر می‌شود.

وی گفت: متاسفانه راه دسترسی به تنها هنرستان فنی و حرفه‌ای هشترود هم با توجه به اینکه در خارج از محدوده شهر قرار دارد خراب شده است و غیر قابل تردد است از این رو دانش آموزان علی الخصوص در زمان‌های بارش به سختی به این هنرستان رفت و آمد می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • ضرورت ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود
  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • آغاز ثبت نام کنکور فنی و حرفه‌ای از نیمه دوم اردیبهشت ماه
  • تاثیر۵۰ درصدی نمرات امتحان نهایی در کنکورسراسری
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • حماسه وعده صادق از نگاه دختران هنرستان فنی و حرفه ایی یاسوج
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور