Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن پور با بیان اینکه بیش از ۳۲۰ هزار مهاجر خارجی در استان کرمان اقامت دارند، ابراز کرد: که این افراد به دلیل کار در بخش کشاورزی و پسته آمده اند و با توجه به اینکه مهاجرین خارجی هزینه های زیادی را در بخش های مختلف به وجود آورده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان سیرجان با داشتن ۱۱ درصد جمعیت استان؛ ۵۰ درصد جمل و نقل جاده ای استان  را به خود اختصاص داده است، گفت: حمل و نقل با اینکه از سخت‌ترین مشاغل است، اما هنوز در این حیطه محسوب نشده و تلاش خود را برای این امر به کار می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رفع فقر مطلق از جامعه از جمله رویکرهای بودجه سال آینده است، عنوان کرد: در این راستا مبالغ مناسبی برای سازمان های کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در بودجه دیده شده است.

وی با بیان اینکه قیمت ارز مد نظر گرفته شده در سال ۱۳۹۸، ۵۸۰۰ تومان است، ابراز کرد: ما با این قیمت ارز به شدت مخالف هستیم؛ چرا که با این روند دوباره یک رانت در اختیار دولت و بانک مرکزی خواهد بود.

حسن پور با تأکید بر اینکه تمام نمایندگان استان دغدغه توسعه و آبادانی را دارند، تصریح کرد: شهرستان سیرجان با ۱۹۶ درصد ثبت‌نام در سامانه رصد، رتبه اول اشتغال در کشور و استان و شهرستان بردسیر با ۱۲۵ درصد ثبت‌نام در سامانه رصد دومین شهرستان در حوزه اشتغال است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز در شهرستان سیرجان بیشترین تعداد افتتاح پروژه را در سال گذشته و سال جاری داشته اند، گفت:امروز به ازای هر دانش‌آموز سرانه فضای آموزشی در کشور پنج متر است.

وی ادامه داد:در خصوص مدارس غیرانتفاعی در حالی که کشور هشت تا ۱۰ درصد است، در سیرجان از مرز ۳۶ درصد گذشته است.

حسن پور با بیان اینکه بیش از ۳۲۰ هزار مهاجر خارجی در استان کرمان اقامت دارند، ابراز کرد: که این افراد به دلیل کار در بخش کشاورزی و پسته آمده اند و با توجه به اینکه مهاجرین خارجی هزینه های زیادی را در بخش های مختلف به وجود آورده اند؛ در این زمینه دولت هیچ برنامه ای جهت کنترل آنان ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میزان بار در شهرستان سیرجان بیش از ظرفیت کامیون ها است، عنوان کرد:هم اکنون  بیش از ۴ میلیون تن بار در سیرجان روی زمین مانده است؛ شرکت‌ها بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون خریداری کردند در حالی که پایانه‌ها و وزارت راه باید برای اعزام کامیون‌ها به سیرجان برای حمل بار فعال باشد.

این مقام مسئول در پایان ضمن انتقاد از عملکرد بانک خاطر نشان کرد: بانک‌های کشور به‌جای بانک‌داری، بنگاه‌داری و شرکت‌داری راه‌انداخته‌اند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون جوین

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست جهاد کشاورزی جوین روز چهارشنبه گفت: با جذب این تسهیلات ۱۲ دستگاه تراکتور، پنج دستگاه کمباین و ۱۲۵ دستگاه ادوات کشاورزی به شبکه مکانیزاسیون شهرستان جوین افزوده شده است.   قاسمعلی نیک‌‍پسند با بیان اینکه افزایش عملکرد تولید محصولات نیازمند به‌روزرسانی دانش کشاورزان و نوسازی ادوات است افزود: استفاده از سامانه های نوین در مراحل کاشت تا برداشت، منجر به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می شود.   وی گفت: شرایط تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت شده ۲۰ درصد آورده متقاضی و ۸۰ درصد سهم دولت است و این تسهیلات با نرخ سود ۲۳ درصد کارمزد، توسط متقاضیان جذب شده است.   گستره زمین های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است که ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور این شهرستان فعالیت دارند.   نقاب مرکز شهرستان جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • اختلال در دریافت شبکه‌های تلویزیونی در برخی شهرستان‌های استان کرمان/اعزام نيروي فني از تهران
  • کتاب «های هانیه های» روانه بازار نشر شد
  • جلوگیری از قاچاق ۳۰ هزار لیتر گازوئیل در سیرجان 
  • شخم بیش از نیمی از شالیزار‌های شهرستان ماسال
  • نقش مردم در بهبود وضعیت اقتصادی مهم و اثرگذار است
  • دستگاه قضایی، حامی بنگاه‌های اقتصادی و فعالیت های تولیدی خواهد بود
  • واکنش کارشناس حقوقی درباره منع خرید سهام سرخابی ها از سوی بانک‌ها
  • مرد میانسال سیرجانی، پس از ۵ روز پیدا شد
  • جذب ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون جوین
  • استقبال گسترده و کم نظیر علاقمندان از موزه بانک ملی ایران در ایام نوروز