Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» صبح امروز در چهارمین همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای ضمن تبریک روز پژوهش، با اشاره به اینکه بیانات مقام معظم رهبری راهبردی برای دستیابی به اهداف نظام جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: این دوران با برکت یک فرصت بی نظیر برای ما بود که معظم له نظریه اسلامی را در حوزه‌های گوناگون از جمله دفاع برای گذشته، حال و آینده بیان کنند و این یک نعمت بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه از ۱۰ سال پیش تبیین اندیشه‌های امام (ره) در حوزه دفاعی شروع شده و در دانشگاه‌ها در حال تدریس است، گفت: تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) در مرکز مطالعات راهبردی ارتش آغاز شده است. تبیین نظریه حضرت آقا نیز شروع شده است و منتظر تایید نهایی از دفتر ایشان هستیم.
سرلشکر موسوی با بیان اینکه در عناصر تشکیل دهنده نظریه دفاعی رهبر انقلاب چند عنصر برجسته وجود دارد، گفت: معنویت‌محوری، مقاومت، هوشیاری راهبردی و خوداتکایی و خودکفایی نظامی چهار رکن نظریه دفاعی حضرت آقاست.
وی ادامه داد: در رکن اول یعنی معنویت‌محوری، باور پیروزی جبهه حق بر باطل به خوبی نمایان است؛ در رکن دوم مقاومت ، ایستادگی فعال، رفتار کنشی و فراکنشی نشان داده می‌شود و موضوع حق برجسته دیده می‌شود، در محور هوشیاری راهبردی در سال‌های اخیر بار‌ها در بیانات مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است و هر جا به آن توجه کردیم، پیروز شدیم و در رکن چهارم خوداتکایی به معنی باور توانایی‌ها، ابتکار و اختراع است و نظریه دفاعی معظم له برگرفته از مبنای دینی، علم و اخلاق است.
 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: موسوي انقلاب همايش دفاعي خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، علی محدثی نژاد گفت: به مناسبت عید سعیدفطر تعداد سه نفر از محکومان تعزیرات حکومتی استان با عنایت رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مورد عفو و بخشودگی قرار گرفتند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی افزود: متعاقب بررسی اولیه درخواست عفو محکومان در هیات عفو استانی و ارسال آن به سازمان متبوع، مراتب به کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه منعکس و در نهایت با موافقت رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مجازات تعداد سه نفر از محکومان مورد عفو و بخشودگی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی پاسخ شیطنت‌های خود را با دفاع مقتدرانه جمهوری اسلامی گرفت
  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود
  • عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر معظم انقلاب
  • فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید گلستانی دیدار کرد/ حامل سلام رهبر معظم انقلاب هستم
  • پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
  • ماجرای تعریف رهبر انقلاب از همسرشان در حضور یک پزشک | هدیه ای که پس داده شد
  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان
  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان /رهبری گفتند این عبای گران را بدهم و به جایش ۳ عبا بگیرم ناراحت می‌شوی؟