Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر گفت: در هشت ماه امسال، لاستیک بایاس خودرو‌های سنگین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش تولید داشته، اما سودجویان با خرید و فروش‌های صوری، قیمت این کالا را بالا برده و یا لاستیک را احتکار کردند.  به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مصطفی تنها افزود: در هشت ماه امسال ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن لاستیک بایاس در کشور تولید و بین استان‌ها با نظارت ستاد تنظیم بازار توزیع شد درحالیکه در مدت مشابه سال قبل ۲۴ هزار و ۷۰۰ تن لاستیک از نوع بایاس تولید شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در حالت معمول، دو سوم لاستیک خودرو‌های سنگین از طریق تولیدات داخلی و یک سوم از طریق واردات تامین می‌شود، اما امسال و از اواخر بهار، بدلیل برخی مسایل در عرصه بین المللی، در تامین به موقع مواد اولیه کارخانجات و دربرخی مواقع واردات به موقع لاستیک ناهماهنگی بوجود آمد که فرصت طلبان از این فضا سوء استفاده کردند.

تنها افزود: ظرفیت منصوبه تولید لاستیک بایاس خودرو‌های سنگین در کشور بسیار بیشتر است، اما به دلایلی این ظرفیت استحصال نشده است و حتی با توجه به افزایش ده درصدی تولید، برای توزیع این محصول در بازار مشکلاتی وجود داشت که سبب ایجاد بازار سیاه شد.

سخنگوی انجمن تایر افزود: هم اکنون امکان احتکار لاستیک در حجم زیاد، بخاطر نظارت دقیق ستاد تنظیم بازار از بین رفته و این ستاد بصورت مداوم آمار تولید و توزیع را کنترل کرده و به تولید کنندگان و وارد کنندگان طبق نیاز سنجی‌های بازار، اطلاع می‌دهد که چه تعداد لاستیک را در کدام استان توزیع کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: احتکار لاستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۴۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱

بازار جهانی نفت با کاهش درگیری‌ها در خاورمیانه به ثبات نسبی دست یافت. شاخص نفت برنت انگیس و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ترتیب ۸۷.۱۱ و ۸۱.۹۹ دلار در هر بشکه، رسیدند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، تشدید تنش‌های منطقه‌ای بازار نفت را دچار نوساناتی کرده بود اما از روز گذشته با بازگشایی بازار‌های جهانی، بار دیگر قیمت نفت به ثبات نسبی دست یافت.

شاخص برنت انگلیس با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۸۷.۱۱ دلار رسید. شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۰.۰۹ درصد افزایش، به قیمت ۸۱.۹۹ دلار مبادله شد.

در جدیدترین بروزرسانی قیمت نفت خاورمیانه، نفت سنگین ایران با ۰.۷۰ درصد کاهش، به ۸۲.۵۷ دلار در هر بشکه رسید. نفت سنگین عربستان نیز با سقوط ۲.۰۱ درصدی با قیمت ۸۶.۳۳ دلار مبادله شد. بهای نفت سبک عربستان روز گذشته با ۲.۰۱ درصد کاهش، به ۸۷.۹۳ دلار در هر بشکه رسید.

دیگر خبرها

  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو