Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بهداشت و درمان که دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی را به خود اختصاص داده است؛ همواره با مسائل و حواشی از جمله رشد قارچ‌گونه‌ تشکل‌ها به ویژه تشکل‌های همسو با دولت روبروست.

گروه دانشگاه  خبرگزاری دانشجو، رئیسیان؛* وزارت بهداشت و درمان که دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی را به خود اختصاص داده است؛ همواره مسائل و حواشی با خود به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  از طرح تحول سلامت و رفتار‌های وزیر که بگذریم، معاونت فرهنگی و دانشجویی آن نیز بی حاشیه نیست. یکی از آن حواشی رشد قارچ گونه‌ تشکل‌ها به ویژه تشکل‌های همسو با دولت و همچنین کانون‌های دولت ساخته است.  

سال گذشته معاونت فرهنگی و دانشجویی و مجموعه متبوعه ایشان در وزارت بهداشت و درمان بصورت گرو‌هایی به دانشگا‌های علوم پزشکی سرکشی می کردند تا از نزدیک با مشکلات دانشجویان و دانشگاه آشنا شوند و در صدد رفع آن‌ها برآیند؛ اما این یک روی سکه بود.  

به عنوان کسی که از نزدیک با آن‌ها برخورد داشتم، آن‌ها بیشتر به دنبال آن بودند که آیا دانشگا‌ها تشکل اصلاح طلب دارند یا خیر؟ وگرنه به مسئولین دانشگاه دستور می دادند که در جهت تشکیل این چنین تشکل‌های هم فکر خود اقدام کنند. به گونه‌ای که مسئول تشکل‌ها و کانون‌های وزارت بهداشت پس از پایان دوره‌ مسئولیت خود صراحتا به آن اذعان می کند که توانسته تشکل‌های اصلاح طلب را در دانشگا‌های علوم پزشکی چند برابر کند!

همچنین در حوزه کانون‌های فرهنگی نیز سیاست غلطی را به دانشگاه ابلاغ می کند که آن‌ها را به تشکیل کانون‌های فرهنگی جهت کسب امتیاز فرهنگی بیشتر، موظف می کند، به گونه‌ای که در دانشگا‌های کوچک نه تنها موجب رشد فعالیت‌های فرهنگی نشده بلکه برعکس با شقه کردن فعالین فرهنگی و پخش آن‌ها موجب رکود فعالیت‌ها شده اند.

اصولا تشکیل تشکل و یا کانون فرهنگی بر این منوال است که عده‌ای از دانشجویان در چارچوب قانون و با دارا بودن شرایط درخواست شکل گیری کانون یا تشکل را میدهند، اما متاسفانه  اوضاع بر عکس شده است. ابتدا کانون‌هایی که در صورت ایجاد در دانشگاه توسط وزارت بهداشت امتیاز فرهنگی دریافت میکنند، تشکیل میشوند.

سپس کارشناس‌ها و مسئولین فرهنگی فراخوانی می زنند و برای آن شورای مرکزی جمع آوری می کنند؛ درحالی که زمینه‌های فعالیتی آن کانون با سایر کانون‌هایی که چه بسا خود از نبود رنج میبرند، مشترک می‌باشد و همین عامل باعث جدا شدن فعالین فرهنگی از هم و بجای کار تشکیلاتی، مجبور به کار بصورت تکی میشوند؛ و پس از مدتی هم دیگر فعالیتی ندارند و بصورت راکد در می‌آیند.

یکی دیگر از مسائل پر مسئله مربوط به روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی که تحت عنوان مفدا است که همواره همراه با حواشی فراوان چه در تاسیس و چه در ادامه کار بوده است. این پایگاه اطلاع‌رسانی که با شعار پوشش دادن فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی دانشگا‌ها بدون جهت گیری اعلام می کرد، شکل گرفت.
اما در حال حاضر مفدای وزارت بهداشت  با سوگیری واضح فعالیت‌های تشکل‌های منتقد دولت را پوشش نمی‌دهد یا بصورت کاملا گزینشی که حتی در جهت تخریب آن‌ها استفاده می کند. هر روزه این روند ادامه پیدا می‌کند و به پوشش دادن صحبت‌های فتنه گران و رادیکال‌های اصلاح طلب می‌پردازد. عدم جهت گیری سیاسی در وزارت بهداشت بیشتر شبیه جُک است تا عمل!

رئیسیان - عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت بهداشت یادداشت دانشجویی معاونت فرهنگی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۴۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی

عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم گفت: دانشگاه‌هایی که بتواند شرایط استاندارد مانند فضای فیزیکی و تعاملات بین المللی آن، رتبه دانشگاهی را ایجاد کند به آن مرکز مجوز تاسیس پردیس بین المللی داده خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه‌های سطح یک کشور بین یک تا چند پردیس بین‌المللی دارند. نحوه جذب دانشجوی ایرانی در پردیس‌های بین‌المللی از طریق سازمان سنجش و با شرایط خاص انجام می‌شود.  

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: در حال حاضر  پردیس‌ها‌ی بین‌المللی  به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی توانسته یک دانشجوی ایرانی را پذیرش کنند.

عمو عابدینی ادامه داد: دانشجویان خارجی در بدو ورود به کشور زبان فارسی به آنها آموزش داده می‌شود و تدریس به زبان انگلیسی محدودیت شورای عالی گسترش را در پی دارد.

معاون آموزشی وزارت علوم  اضافه کرد: دانشگاه‌های سطح دو به شرط داشتن شرایط مدنظر مجوز داشتن پردیس بین الملل را خواهند داشت.

وی افزود: برنامه ریزی شده است تا دانشکده علوم و فنون راهبردی برای ایران باشد. وزارت علوم تاکید زیادی بر نخبه پروری داشته  و در صورت تحصیل در مقطع دکترا، بورسیه خواهند شد.

عمو عابدینی گفت: شیوه نامه‌های دیپلماسی علمی تدوین شده است تا نوع ارتباط دانشجویان کشورمان  با سایر مراکز آموزش عالی دنیا، مشخص شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی
  • زیرساخت‌های «شهر دانشگاهی» در کردستان فراهم شد+فیلم
  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت