Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای هماهنگی بانک‌های استان سمنان با اشاره به اینکه نرخ بالای تسهیلات بانکی جلوی تولید را می‌گیرد از تورم و عدم ثبات اقتصادی به عنوان دو مانع بزرگ پیشروی تحقق بانکداری اسلامی در کشور نام برد. ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علی اکبر رضاییان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز بر کسی پوشیده نیست که تمام عملیات بانکی شبکه بانکی کشور باید اسلامی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تعداد بالای شعبات بانکی در کشور تصریح کرد: امروز باید شعبات بانکی کشور ادغام شده و تعداد آن که امروز صد برابر استاندارد جهانی است کاهش یابد.

مبادلات بانکی ایران و چین هنوز در پیچ و خم مذاکرات/ سفیر ایران راهی پکن شدقیمت خرید دلار در بانک‎ها 97/09/24پرداخت نرخ سود بالا نشانه ورشکستگی بانک‌ است

این عضو شورای هماهنگی بانک‌های استان سمنان در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر موانع پیش روی تحقق بانکداری اسلامی در کشور تصریح کرد: اگر امروز بخواهیم به بانکداری اسلامی نزدیک شویم باید نرخ تسهیلات و سود بانکی سایر بانک‌های کشور تبدیل شود و این نرخ زمانی تعدیل می‌شود که اولاً تورم کاهش یابد و دوماً ثبات اقتصادی در کشور افزایش یابد.

رضاییان با اشاره به شرایط اقتصادی موجود در کشور تصریح کرد: اگر قرار باشد تسهیلات با نرخ بالا به تولید کنندگان اعطا شود در این صورت تولیدکنندگان نمی‌توانند آن طور که باید فعالیت کنند.

وی بنگاه‌داری و رسوب سرمایه را دو آسیب مهم سیستم بانکداری برشمرد و خاطرنشان کرد: نباید بانک‌ها در هیچ جای دنیا به این آسیب مبتلا شوند.

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان سمنان اضافه کرد: در دنیا نظام بانکداری بر اساس سیستم کارمزدی مرسوم است بنابراین در کشورمان نیز باید به سمت سیستم کارمزدی در سپرده‌گذاری و اعطای تسهیلات برویم.

رضاییان با اشاره به مجموعه منابع بانکی موجود در استان سمنان تصریح کرد: امروز بیش از 94 هزار میلیارد ریال منابع بانکی در استان سمنان وجود دارد که از این میزان 2 هزار و 70 میلیارد ریال مربوط به بانک  قرض الحسنه مهر ایران است.

وی با اشاره به این که در سال‌های گذشته خلع وجود بانکداری اسلامی در شبکه بانکی کشور کاملا احساس شده بود تصریح کرد: بر این اساس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال 86 در کشور آغاز به کار کرد و فعالیت این بانک به صورت قرض الحسنه است.

عضو شورای هماهنگی بانک‌های استان سمنان افزود: پرداخت تسهیلات ازدواج و ارائه تسهیلات به معرفی شدگان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و نیز تسهیلات در راستای بهسازی روستایی و اشتغال زایی زندانیان در بانک مهر اقتصاد استان سمنان همانند دیگر بانک‌های استان سمنان مورد توجه است.

انتهای پیام/ش

R41366/P1377/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود شاخص بورس به بالای دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۸ هزار و ۴۴۵ واحد افزایش معادل یک و ۱۳ صدم درصد در محدوده ۷۵۳ هزار و ۴۳۹ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فولاد، فملی، نوری، شپنا، بوعلی، شبندر و وبملت از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های اخابر، حفارس، سهرمز، وپارس و سابیک با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های فولاد، ذوب، فملی، خودرو، شپنا، وبملت، کاما و شستا هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۲۸۹ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۴۹۶ واحد رسید.
نماد‌های آریا، فصبا، زاگرس، شگویا، ارفع و آریان از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های فزر، وهور، آ س پ، هجرت و ثپردیس از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۶۱ نماد مثبت برابر ۳۴۱ نماد منفی بود. ۹۲ صف خرید مقابل ۴۱ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۲۶۰ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۱۰ میلیارد و ۷۷۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و ۴۶۶ میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۴ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری/عملکرد بانک ملی به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • صعود شاخص بورس به بالای دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد
  • پیشنهاد افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی به دولت ارایه می‌شود
  • انتصابات جدید در برخی ادارات کل بانک ملی ایران
  • اجرایی شدن ۸۱ درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و یکشنبه‌های تولید در استان آذربایجان غربی