Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نتايج جديدترين نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد ميزان محبوبيت رئيس‌جمهوري فرانسه در ماه دسامبر جاري با دو درصد کاهش رو به رو شده است.
به گزارش پارس‌تودي؛ در بحبوحه اعتراضات ضد سرمايه‌داري و سياست‌هاي اقتصادي دولت امانوئل مکرون در فرانسه، نتايج تازه‌ترين نظرسنجي‌ها در اين کشور نشان مي‌دهد ميزان محبوبيت «امانوئل مکرون»، رئيس‌جمهوري فرانسه در ماه دسامبر جاري به 23 درصد رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس اين نظرسنجي که موسسه «ايفوپ» انجام داده است، 73 درصد تا 76 درصد فرانسوي‌ها از عملکرد رئيس جمهورشان رضايت ندارند.
در همين حال؛ وزارت کشور فرانسه اعلام کرد، در تظاهرات پنجمين شنبه پيدر‌پي بيش از 168 نفر در پاريس بازداشت شده‌اند، حدود 200 نفر نيز در ديگر شهرها ازجمله بوردو، تولوز و مارسي و ده‌ها فرانسوي معترض هم زخمي شده‌اند.
منابع خبري فرانسوي گزارش دادند، از ابتداي به راه افتادن جنبش ضدسرمايه‌داري در فرانسه تاکنون هشت نفر کشته و حدود هفت هزار نفر بازداشت يا زخمي شده‌اند.
معترضان ضد سياست‌هاي اقتصادي دولت فرانسه در شبکه‌هاي اجتماعي با دعوت از مردم براي ادامه تظاهرات و اعتراض به سياست‌هاي دولت فرانسه از مجلس اين کشور خواسته‌اند با برگزاري رفراندوم زمينه برکناري امانوئل مکرون را از سمت رياست جمهوري فرانسه فراهم کنند.
شهرهاي مختلف فرانسه در حدود يک ماه گذشته شاهد حضور اقشار کم‌درآمد در اعتراض به سياست‌ها و اصلاحات اقتصادي دولت مکرون بوده است. اين جدي‌ترين بحران در طول 18 ماه رياست جمهوري مکرون به‌شمار مي‌رود.
نظرسنجي‌هاي جديد، نشان مي‌دهد، بيش از نيمي از فرانسوي‌ها از اعتراضات جليقه‌زردها حمايت کرده و خواستار ادامه اين اعتراضات هستند.
138/120
بيشتربخوانيد:
بازداشت 60 نفر در پنجمين دور تظاهرات «جليقه زردها» در فرانسه
اعتراضات "جليقه‌زردها" در فرانسه
حمايت 72 درصد مردم فرانسه از اعتراض‌ها ضد مکرون
کليدواژه فرانسه تظاهرات جليقه‌زردها

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری علی ربیعی درباره هویت حامیان تعطیلی روز پنج شنبه به جای شنبه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت روحانی در توئیتی نوشت؛

جریان پرقدرتی سالهاست که مقابل حاکمیت تفکر «توسعه و پیشرفت» ایستاده و در عمل صرفا استراتژی «بقا» را دنبال می‌کند.

انتخاب تعطیلی پنج شنبه به جای شنبه و تصمیماتی شبیه به این، متاثر از این نوع تفکر است. اساسا آنچه جایگاهی در تفکر این جریان ندارد، تن‌دادن به الزامات توسعه از سیاست خارجی تا سیاست اجتماعی حتی تعیین روز تعطیل است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898457

دیگر خبرها

  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • محبوبیت مقاومت نزد مردم غزه 
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • افشاگری علی ربیعی درباره هویت حامیان تعطیلی روز پنج شنبه به جای شنبه
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • کاهش قیمت نفت همزمان با کاهش مخاطرات ژئوپلتیک منطقه
  • صرفه جویی ارزی ۳۷ میلیون دلاری با بومی سازی کود سیاه