Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه صندوق مکانیزه فروش و سامانه مودیان در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب ماده‌ای از این لایحه سازمان امور مالیاتی را موظف کردند حداکثر ظرف ۱۵ ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، سامانه مودیان را راه اندازی و امکان ثبت نام مودیان در سامانه و صدور صورتحساب الکترونیکی از طریق سامانه مزبور فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تبصره یک این ماده، سامانه مودیان باید به گونه‌ای طراحی شود که امکان پاسخگویی به استعلامات الکترونیکی در خصوص اعتبارسنجی مودیان و اخذ و ارائه استعلام های لازم به دستگاه‌های اجرایی را از طریق بسترهای یکپارچه دولت اعم از سامانه دولت همراه و مرکز ملی تبادلات اطلاعات موضوع تبصره ۲ ماده ۶۷ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، فراهم کند. همچنین سامانه مودیان باید قابلیت فراخوان و تبادل اطلاعات از طریق مرکز ملی تبادلات اطلاعات را داشته باشد.

در تبصره ۲ این ماده نیز مقرر شد ۳ ماه پس از انقضای مهلت مذکور در این ماده فقط صورت حساب‌های الکترونیکی که از طریق سامانه مودیان صادر شده باشد، از سوی سازمان معتبر شناخته شده، و مبنای محاسبه اعتبار مالیاتی برای مودیان خواهد بود.

در تبصره ۳ این ماده نیز مقرر شد پایانه فروشگاهی، حافظه مالیاتی و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری که مودیان به وسیله آنها مبادرت به صدور صورتحساب الکترونیکی می‌نمایند، دارای استانداردهای نرم افزاری و سخت افزاری باشد. استانداردهای مربوط، شرایط دسترسی و تبادل داده توسط کارگروه راهبری سامانه مودیان تعیین می‌شود.

کد خبر 4486141

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی مجلس شورای اسلامی مودیان مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۴۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد

آرش صیادی درباره الحاق اراضی به محدوده شهر پرند برای ساخت نهضت ملی مسکن توضیح داد: تاکنون بیش از ۴۴۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهر پرند الحاق شده است همچنین برای ساخت شهرک اعتمادیه به میزان ۳۲۰ هکتار  زمین با ظرفیت ۱۰ هزار واحد مسکونی تامین شده است که کار آماده سازی این شهرک به زودی آغاز می شود.

وی درخصوص ساماندهی مشاوران املاک گفت: در پرند طی ۳ نوبت به شکل میدانی کار ساماندهی مشاوران املاک انجام شد که در طی این  بازدیدها ۱۳۸  بنگاه غیر مجاز شناسایی و تذکرات لازم به آنها داده شد که برخی از آنها رفع نقص کرده و برخی پلمب شدند.

وی همچنین در خصوص خانه های خالی در پرند گفت: ۱۳هزار واحد خالی از سکنه در پرند شناسایی شد که ۱۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیر قانونی و غیر مجاز است، گفت: امتیاز هیچ هویت حقوقی ندارد و امکان دارد افراد دارنده امتیاز از آن حذف شوند بنابراین مردم بدانند این قرارداد بسیار پر ریسک است و امکان دارد تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

وی با اشاره به برخورد با مشاوران املاک متخلف اظهار داشت: در مقطعی شاهد بورس بازی مسکن از سوی برخی از مشاوران املاک بودیم که اغلب این مشاوران بدون مجوز فعالیت می‌کنند و در مانور برخورد با آنها توانستیم ١٣٨ بنگاه غیر مجاز را شناسایی و با آنها برخورد کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان