Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@06:42:58 GMT

استقرار جوی آرام و پایدار در کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۵۰۳۲

خانم معصومه احمدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: در نواحی صنعتی و پرجمعیت به ویژه کلان شهرهایی مثل تهران ، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده ها را خواهیم داشت که موجب کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.
وی ادامه داد : توصیه می‌کنیم افرادی که آسیب پذیر هستند از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس هواشناسی گفت : تنها احتمال بارش خفیف و پراکنده در استان‌هایی مانند گیلان و اردبیل وجود دارد که این شرایط را برای تنگه هرمز و نواحی جنوب شرقی استان هرمزگان نیز خواهیم داشت.
وی افزود : از روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب به کشور ، این بار در استان‌هایی چون آذربایجان غربی ، کردستان ،کرمانشاه و همین طور ایلام بارش ها آغاز خواهد شد که اواخر وقت دوشنبه خواهد بود.
احمدی گفت : از روز سه شنبه در بیشتر مناطق غربی کشور مان به ویژه در غرب دامنه های زاگرس و بخش‌هایی از نواحی شمالی کشور و دامنه های البرز از جمله تهران ، قزوین ، البرز و به سمت شمال شرقی؛ بارش خواهیم داشت.
وی افزود : بارش ها در نواحی سردسیر و کوهستانی به شکل برف پیش‌بینی می‌شود و کاهش محسوس دما را در مناطق شمالی و غربی کشور خواهیم داشت اما شدت بارش ها که به گرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن منجر شود در استان‌های مانند کرمانشاه ، کردستان ، ایلام و حتی در استان های مانند لرستان و آذربایجان غربی و در ارتفاعات زاگرس پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس هواشناسی گفت : انتظار داریم این سامانه بارشی در اوایل روز سه شنبه به سمت شرق و استان های شرقی کشورمان برسد و از شرق ، کشور را ترک کند.
وی افزود : وزش باد باعث می‌شود که دریای خزر مواج باشد و بارش در پایتخت از اواخر روز دوشنبه و طی روز سه شنبه خواهد بود که در نواحی شمالی و کوهستانی انتظار بارش برف خیلی دور از انتظار نیست.
احمدی گفت : دمای هوا در تهران در گرم ترین ساعات به ۱۴ درصد می رسد و تا دوشنبه عصر غبار خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: هوا جو آرام کشور خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی آرام در انتظار کرمانشاه

محمدعلی زورآوند مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : سامانه ناپایدار حاکم در منطقه، همچنان تا اواخر وقت امروز ۳ اردیبهشت‌ماه جو استان را تحت تأثیر داشته و مجدداً بارش‌هایی غالباً به شکل رگبار‌های بهاری، همراه با وزش باد و رعدوبرق برای سطح استان در پی خواهد داشت.

وی بابیان این‌که شرایط ناپایدار در نیمه شرقی و نواحی شمالی نمود بیشتری خواهد داشت، افزود: بارش‌ها، بخصوص در مناطق کوهستانی، ممکن است به‌صورت رگبار پراکنده تگرگ مشاهده گردد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: به دنبال این وضعیت، از فردا سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه تا شنبه هفته آینده ۸ اردیبهشت‌ماه، به دلیل تقویت نسبی شرایط پایدار، پدیده قابل‌توجهی برای جو استان پیش‌بینی نمی‌شود.

وی ادامه داد: دمای هوای روزانه که امروز تغییرات چندانی نخواهد داشت؛ از فردا تا پایان هفته با روندی آرام افزایش می‌یابد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!
  • هواشناسی اصفهان فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت؛ بارش باران و رعد و برق
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • استمرار حل و فصل مسائل مرزی آذربایجان و ارمنستان لازمه ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است
  • ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا
  • جوی آرام در انتظار کرمانشاه
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • وزش باد شدید
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است
  • پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری