Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت زامبیا ادعاهای مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر اینکه چین قصد دارد به جای طلب ۶ تا ۱۰ میلیارد دلاری خود کنترل نیروگاه برق دولتی این کشور را به دست بگیرد، رد کرد و بدهی زامبیا به پکن را تنها ۳.۱ میلیارد دلار دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا پنج‌شنبه گفته بود عطش چین برای به دست آوردن قدرت بیشتر در آفریقا در کشورهایی مانند زامبیا نمایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین قصد دارد به جای بدهی خودش نیروگاه برق دولتی زسکو (Zesco) زامبیا را بردارد.

آموس چاندا، سخنگوی ریاست جمهوری زامبیا ارقام ۶ تا ۱۰ میلیارد دلاری که جان بولتون مطرح کرده بود را اشتباه دانست. به گفته او مجموع بدهی خارجی زامبیا اکنون ۹.۷ میلیارد دلار است که ۳.۱ میلیارد دلار آن بدهی به چین است. او افزود: مایه تاسف است که چنین اطلاعات غلطی از مقامی در چنین سطحی بیان می‌شود. زسکو در چارچوب بدهی زامبیا به چین قرار نداشته و ندارد.

سخنگوی ریاست جمهوری زامبیا گفت، لوساکا برای روابطش با چین و آمریکا ارزش قائل است و به صورت انحصاری با هیچکدام از آنها تعامل ندارد.

مشاور امنیت ملی آمریکا فعالیت‌های بازرگانی چین و روسیه در آفریقا را "فاسد" و "غارتگرانه" توصیف کرده و گفته بود ایالات متحده قصد مقابله با نفوذ سیاسی و اقتصادی آنها را دارد. با این حال ادگار لونگو، رئیس‌جمهوری زامبیا ماه گذشته گفت زامبیا به افزایش شفافیت درباره مدیریت بدهی‌هایش متعهد است و اطمینان حاصل می‌کند که سطوح بدهی‌هایش قابل تحمل باقی خواهد ماند.  

این در حالیست که صندوق بین‌المللی پول ماه فوریه با طرح‌های استقراض زامبیا مخالفت کرد و نسبت به افزایش سطح بدهی این کشور هشدار داد. وزیر دارایی زامبیا ماه گذشته اعلام کرد دولت طرح‌هایی برای ارسال هیاتی به چین تا پایان امسال دارد تا درباره بدهی و تجدید ساختار بدهی آن رایزنی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معین به ادعای حضور پنهانی‌اش در ایران: دروغ می‌گویند

بهمن بابازاده در صفحه شخصی خود اینطور نوشته است: یکی از اعضای خانواده «معین»، در متنی که مورد تایید «نصرالله معین»، که بصورت اختصاصی در اختیار من قرار داده، ضمن تکذیب اخبار رفت و آمد «معین» به ایران در این سالها، جزییاتی از آخرین روز‌های حضور این خواننده در زادگاهش را بازگو کرد.

در این متن آمده: «آقای «معین» آخرین بار سال ۱۳۶۰ ایران بود و پس از خروج قانونی از کشور، هرگز به ایران برنگشت. ایشان پاسپورت و شناسنامه ایرانی دارند، ولی هرگز از آن روز به بعد به کشور بازنگشته اند. اخبار و گزارش‌های مختلفی این روز‌ها با مقاصد مختلف در ایران منتشر میشود که هرگز صحت نداشته و ندارد و آقای معین هیچ درخواست یا پیشنهادی به مجموعه، واسطه یا نهادی ارائه نداده اند. از تکرار بی اندازه این گزارش‌های اشتباه و دروغ گلایه دارند و پس از کنسرت دُبی (۲۳ فروردین) در صورت تکرار این گزارشات دروغ، رسما اظهارنظر خواهند کرد.»

دیگر خبرها

  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • واکنش معین به ادعای حضور پنهانی‌اش در ایران: دروغ می‌گویند
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد
  • فابریتزیو رومانو و تکذیب ادعای دریافت پول برای تبلیغ بازیکنان بارسلونا + عکس
  • رد ادعای فروش تسلیحات به تل آویو از سوی فرانسه
  • تکذیب خبر منسوب به منظور درباره تخصیص ارز واردات خودرو
  • منظور، خبر مخالفت با واردات خودرو را تکذیب کرد
  • منظو، خبر مخالفت با واردات خودرو را تکذیب کرد