Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا گلپایگانی در جریان بازدید از موقعیت های تاریخی، گردشگری و پروژهای مهم شهری منطقه 20 گفت: طرح های بهسازی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، پهنه صنعتی شمال ری و طرح گردشگری و تاریخی شهرری از اهمیت بسزایی برخوردار است که مراحل عملیاتی شدن هر 3 طرح به موازات هم پیش خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلپایگانی با اشاره به اینکه هر 3 طرح در اولویت شهرداری تهران قرار می گیرد، افزود: فعال شدن محدوده تاریخی شهرری و موضوع کارخانه سیمان ری به عنوان پهنه فرهنگی گردشگری در اولویت اول کاری است چرا که کاملا منطبق با اهداف و پروژه هایی است که شهردار تهران قصد دارد در دوره مدیریت جدید به نتیجه برساند.

وی هر یک از این فرصت ها را فضای مناسبی برای ایجاد کسب و کار سالم و پایدار در محدوده های تاریخی، گردشگری و طبیعت گردی برشمرد و افزود: در سالیان گذشته پروژه های زیادی در محدوده شهرری مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است که بخشی از آن انجام و بخشی دیگر هنوز به نتیجه نرسیده است که ما وظیفه داریم تا با راهبردهای عملیاتی و علمی بخش های نیمه کاره و معطل را فعال کنیم.

گلپایگانی با اشاره به اینکه سه رکن محدوده تاریخی، صنعتی و زیارتی شهرری ظرفیت های مناسبی برای توسعه پایدار هستند، گفت: با هماهنگی مراکز قانونی که مسئولیت تصویب طرح های شهری را برعهده دارند به دنبال رفع مسائل شهرری با سرعت و شتاب بیشتری خواهیم بود.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: از نظر من شهرری یک ظرفیت بسیار خوب گردشگری برای محدوده با جمعیت 10 میلیون نفری که در شهر تهران زندگی می کنند، است و همچنین این منطقه ظرفیت هایی در مقیاس حتی ملی  دارد که می تواند شهرری را به عنوان یک مقصد گردشگری معرفی کند.

گلپایگانی با اشاره به اینکه شهرری دارای جاذبه های متنوع برای تمامی اقشار با سلایق مختلف اعم از زیارتی، تاریخی و طبیعت گردی است، گفت: نمونه هایی مثل چشمه علی و دژ رشکان درمحدوده سرزمین فعلی ایران انگشت شمار است که از این ظرفیت ری بایستی در جهت ایجاد جریان های اقتصادی و اجتماعی و به تبع آن ایجاد اشتغال و تقویت هویت شهر به درستی استفاده شود.

وی به وجود همین ظرفیت در بخش زیارتی نیز اشاره کرد و افزود: ظرفیتی که از نظر تولید اشتغال در محدوده صنعتی شهرری وجود دارد در محدوده سرزمینی ری، تهران و شمیرانات بی نظیر است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران یادآور شد: پایتخت فعلی جمهوری اسلامی که تهران است از ری نشات گرفته است و شهر تهران پاجوش درخت کهنسال ری محسوب می شود که در ادوار گذشته به واسطه تحولات اجتماعی، تاریخی و اقتصادی، شهرری دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در خصوص طرح بهسازی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که بیش از 20 سال به طول انجامیده است و با توجه به تملک حدود 200 ملک معارض از سوی شهرداری منطقه 20 همچنان املاک معارض دیگری وجود دارد که مدیریت شهری توان تملک آنها را ندارد، گفت: این طرح مهم با رویکرد احترام به زندگی پیرامون حرم و حفظ و احیای هویت محله نفرآباد تداوم می یابد و تلاش می کنیم مشکلات را برطرف کنیم و پس از تصویب در کمیسیون ماده پنج به شهرداری منطقه 20 ابلاغ می شود تا فضای این محدوده رونق بگیرد و زندگی در محله پیرامون حرم جریان پیدا کند.

گلپایگانی بحث حریم را از دیگر مسائل مورد توجه در شهرری برشمرد و افزود: حریم شهر تهران با بحث تقسیمات کشوری در ارتباط است که قانون تقسیمات کشوری نباید به یک مسئله تهدیدکننده تبدیل شود و به ظرفیت های موقعیت هایی مثل شهرری آسیب بزند.

وی با اشاره به اینکه الزامات پایتخت ایجاب می کند که محدوده پیرامونی آن نیز هماهنگ با مادرشهر مرکز مدیریت شود، گفت: نگاهی که از گذشته وجود داشته که بخواهیم فضاهای مزاحم را به حریم چه در جنوب که شهرری است و چه در شرق و یا غرب تهران انتقال دهیم رویکرد درستی نیست.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: خوشبختانه طرحی در شورای عالی شهرسازی معماری مصوب شده که رویکرد آن حفاظت است و به عنوان یک سند مشترک بین تهران، ری، اسلامشهر و همه شهرهای اطرافی که پیرامون تهران هستند با هدف برقراری رویه یکسان در محدوده حریم عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 4486169

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری منطقه 20 تهران شهرری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری کاشان ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه فعال دارد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، گفت: شاهد تغییر و تحول در شهر کاشان هستیم و در سال جاری ۷۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان به بهره‎‌‌برداری می‌‎رسد. - اخبار استانها -

 گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، محمدمهدی فردوسی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌‎های شهرداری کاشان، کاشان را اولین شهر در سفر کاری خود عنوان کرد و اظهار داشت: کاشان به عنوان اولین مقصد سفر کاری در مسئولیت جدید انتخاب شد.

وی ضمن اشاره به بررسی دغدغه‌ها و ظرفیت‌های شهرهای شهرستان کاشان، افزود: در نشستی با شهرداران هفت شهر شهرستان کاشان، شنونده مشکلات و چالش‌‌های آنان بودیم و سعی می‌‎‌کنیم بر اساس ظرفیت‌های موجود در استان و کشور این دغدغه‌‎‎ها را به صورت موثر پیگیری کنیم.

وی همچنین با اشاره به بازدید از پروژه‌های شهری کاشان، خاطرنشان کرد: شهرداری کاشان با تعریف و اجرای 75 پروژه کوچک و بزرگ به ارزش بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد تومان که در قالب بودجه سال 1403 عملیاتی می‌‎شود، تلاش ارزشمندی را در این زمینه به‌کار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، تصریح کرد: پروژه‌هایی نظیر محور علوی، بهسازی میادین، احداث بلوارها و مسیرهای دسترسی جدید، آسفالت گسترده معابر، احداث پروژه‎‌های عمرانی جدید، اجرای سامانه‌های پایش تصویری و غیره از جمله اقدامات مدیریت شهری طی سال جاری است.

فردوسی ضمن اشاره به پروژه‌های شهری در انتظار تکمیل کاشان تاکید کرد: خوشبختانه پروژه‌هایی که سال‌‎ها در انتظار تکمیل قرار دارند، در دستور کار مدیریت شهری برای افتتاح و بهره‌‎برداری قرار گرفته‌‎اند که اتفاق ارزنده‌‎ای محسوب می‌‎شود.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد
  • شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند
  • شهرداری کاشان ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه فعال دارد
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان
  • ارائه تجربیات بازآفرینی شهری در اصفهان از سوی دفاتر مشارکت و بازآفرینی
  • ترافیک سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • ظرفیت های ویژه کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک