Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مراغه - ايرنا - معاون استاندار و فرماندار شهرستان ويژه مراغه با اشاره به وضعيت تخصيص بودجه عمراني اين شهرستان در سال 97 گفت: تاکنون 50 درصد بودجه استاني و ملي شهرستان تحقق يافته است.

به گزارش ايرنا، حميد شکري روز يکشنبه در نشست مطبوعاتي با اصحاب رسانه و خبرنگاران مراغه افزود: در سالجاري حدود 30 ميليارد تومان از محل اعتبارات استاني و 140 ميليارد تومان از محل اعتبارات ملي براي شهرستان تخصيص يافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: بييشتر اعتبارات ملي تخصيص يافته امسال براي اين شهرستان در زمينه اجراي طرح آزادراه مراغه - هشترود بوده است.
وي اضافه کرد: اعتبارات سال 98 اين شهرستان نيز توسط هيات دولت تدوين شده و براي تصويب تقديم مجلس شده که البته رقم آن مشخص نيست.
شکري گفت: حمايت از سرمايه گذاري، ايجاد رونق توليد و اشتغال و رفع دغدغه ها و مطالبات مردم رسالت مديران دستگاه هاست.
وي همچنين با بيان اينکه ثبات مديريتي زمينه ساز توسعه پايدار است گفت: ملاک اصلي در تغييرات احتمالي در ادارات براساس توانايي، کارآيي و نيز همسويي با برنامه هاي دولت تدبير و اميد است.
**
آزادراه ، ورزشگاه پنج هزار نفري و احياي رصدخانه طرح هاي بزرگ عمراني مراغه
فرماندار مراغه با اشاره به اولويت هاي عمراني اين شهرستان گفت: سه طرح بزرگ آزادراه مراغه - هشترود، ورزشگاه پنج هزار نفري و احياي رصدخانه تاريخي اين شهرستان مهم ترين طرح هاي عمراني پيش روي اين شهرستان است.
شکري افزود: هم اکنون روند اجراي طرح بزرگ آزادراه مراغه - هشترود با سرعت در حال اجرا بوده و بودجه مورد نياز براي تداوم عمليات ساخت آن تخصيص يافته است.
وي ادامه داد: براساس پيش بيني هاي انجام شده قرار بود 26 کيلومتر از اين آزادراه آسفالت ريزي شود که به دليل برودت هوا و نيز عدم تخصيص به موقع قير مورد نياز، به فصل کاري بعد موکول شد.
وي اضافه کرد: همچنين در راستاي بهسازي جاده فعلي مراغه - هشترود بخشي از اين جاده روکش آسفالت شده و با شروع فصل کاري عمليات بهسازي اين جاده ادامه مي يابد.
شکري گفت: با توجه به نياز بودجه اي براي تکميل ورزشگاه پنج هزار نفري مراغه، با مساعدت اداره کل ورزش و جوانان و پيگيري هاي مسئولان شهرستاني، سه ميليارد تومان اعتبار براي اين منظور تخصيص يافته که پيش بيني مي شود بخشي از اين طرح ورزشي ملي تا چهار ماه آينده به بهره برداري برسد.
وي با اشاره به اجراي طرح احياي رصدخانه تاريخي مراغه نيز افزود: با توافق انجام شده، حدود 26 هکتار از اراضي اين طرح تاريخي در اختيار ميراث فرهنگي و شهرداري قرار مي گيرد.
**
رفع موانع توليد و رونق اقتصادي اولويت فرمانداري براي اشتغالزايي است
فرماندار مراغه با اشاره به برگزاري جلسات ويژه رفع موانع توليد در اين شهرستان گفت: رفع موانع توليد و رونق اقتصادي رويکرد اصلي دولت در زمينه صنعت و اشتغال است که در اين شهرستان نيز دنبال مي شود.
وي افزود: در اين راستا و براي رونق بخش توليدي، مشکلات تمامي واحد ها توليدي راکد و نيمه فعال اين شهرستان احصا شده و در جلسات رفع موانع توليد راهکارهاي عملي براي اين منظور ارائه شده است.
وي ادامه داد: در طول 6 ماه گذشته جلسات کارگروه رفع موانع توليد به صورت هفتگي برگزار شده و با وجود عدم همکاري برخي بانک ها، مشکلات اين واحدها در حال مرتفع شدن است.
وي با اشاره به مکان يابي براي منطقه ويژه اقتصادي اضافه کرد: هم اکنون با رايزني هاي انجام شده با دستگاه هاي اجرايي و خدمات رسان، زمين مناسب براي اين منظور مشخص شده و در حال مذاکره براي خريد اين زمين هستيم.
**
توسعه زيرساخت هاي حمل و نقل زمينه ساز توسعه شهرستان است
فرماندار مراغه با اشاره به ظرفيت هاي مناسب حمل و نقل ريلي و نيز وجود فرودگاه سهند گفت: توجه به زيرساخت هاي حمل و نقل زمينه ساز توسعه شهرستان در زمينه هاي اقتصادي و اجتماعي خواهد بود.
شکري با اشاره به وضعيت فرودگاه سهند افزود: متاسفانه راه اندازي پروازهاي اين فرودگاه به ابزاري تبليغاتي براي عده اي تبديل شده اما همچنان به دليل برخي مشکلات پروازهاي اين فرودگاه تعطيل است.
وي ادامه داد: يکي از شرکت هاي هواپيمايي به عنوان شرکت مسافري فعال در اين فرودگاه به بهانه راه اندازي پروازها وام کلاني دريافت کرده اما اقدام مناسبي براي برقراري پرواز انجام نداده است.
شکري با بيان اينکه عدم برقراري پروازها از اين فرودگاه نقص فني هواپيما عنوان مي شود اضافه کرد: توافقاتي با يکي از شرکت ها صورت گرفته تا پروازهاي روزانه را از اين فرودگاه انجام دهد.
وي با اشاره به وضعيت قطارهاي مسافري مراغه افزود: کاهش قطارهاي اين شهرستان به دليل عدم استاندارد بودن در حال بررسي و پيگيري است.
وي اضافه کرد: با توجه به راه اندازي قطار در مسير اروميه - مراغه، ايجاد جايگزين براي قطار اين شهرستان در اين مسير از مطالبات مردمي بوده که در ديدار با مسوولان راه آهن کشور پيگيري شده و به زودي تحقق خواهد يافت.
**
لزوم صيانت از آثار تاريخي در کنار حمايت از سرمايه گذاري در بخش گردشگري
فرماندار مراغه با اشاره به ظرفيت هاي بالاي مراغه در بخش گردشگري گفت: در کنار صيانت از آثار تاريخي و ميراث ماندگار فرهنگي، از سرمايه گذاري در اين بخش نيز حمايت مي شود.
شکري افزود: ميراث فرهنگي شناسنامه و هويت فرهنگي و اجتماعي مردم اين خطه بوده و براين اساس دستگاه هاي متولي امر موظف به حفاظت از اين آثار هستند.
وي ادامه داد: متاسفانه در سال هاي اخير عدم مديريت مناسب و وجود مباحث و مسائل حاشيه اي و انحرافي زمينه ساز عدم پيشرفت اين شهرستان در حوزه گردشگري شده است.
وي با اشاره به مشکلات موجود ردر طرح بهسازي محوطه برج هاي تاريخي کبود و مدور مراغه اضافه کرد: در اجراي اين طرح در سال هاي گذشته قصورهايي انجام شده ليکن براساس تفاهم نامه هاي امضا شده، پيمانکار موظف به اجراي کارهاي عمراني براساس طرح حفاظت از اين آثار تاريخي شده است.
وي گفت: موضوع برج هاي تاريخي اين شهرستان قبل از اينکه صيانت از اين آثار تاريخي باشد، تبديل به موضوعي بين طرفين، شخصي و حيثيتي شده که اين امر زمينه ساز بروز حاشيه در اجراي اين طرح شده است.
وي افزود: حفاظت از آثار تاريخي نبايد منحصر به برج هاي تاريخي اين شهرستان باشد بلکه آثار تاريخي فاخري چون معبد مهر و رصدخانه نيز مورد توجه قرار گيرد.
شکري اضافه کرد: توسعه زيرساخت هاي گردشگري با حمايت از سرمايه گذراي بخش خصوصي ممکن خواهد بود که در اين زمينه گام هاي مناسبي به ويژه در منطقه گردشگري سدعلويان برداشته شده است.
به گزارش ايرنا، در اين نشست مشکلات و مطالبات مردمي در اجراي طرح مختلف مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعيت در 127 کيلومتري تبريز، مرکز آذربايجان شرقي واقع است.
3077/7487
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: خیران مدرسه ساز در این مدت ۹۸۰ میلیارد تومان از تعهدات خود ررا تحقق کردند که بیش از ۵۰ درصد از تعهدات این سنگرسازان علم و دانش است.

ناصر فتحی افزود: نوسازی مدارس استان با حدود ۱۰۰ نفر پرسنل در کنار بیش از ۱۷۰۰ خیر مدرسه ساز در حال ساخت و تجهیز ۴۵۰ طرح آموزشی پرورشی و ورزشی است.

وی گفت: همواره خیران نیکوکار در کنار دولت به ساخت و ساز فضای آموزشی کمک می‌کنند و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد فضاهای آموزشی استان به صورت صد درصدی و یا کمتر با مشارکت خیران نیک اندیش در حال اجرا است.

ناصرفتحی ابراز امیدواری کرد در سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۰۰ طرح آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درس تحویل دانش آموزان و فرهنگیان استان شود.

دیگر خبرها

  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • قطار ۵ ستاره به همدان می‌آید
  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • البرز با ۲۱۴ میلیون تردد دومین استان پرتردد کشور شد
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • برگزاری آیین نکوداشت ۱۶ اردیبهشت روز مراغه
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • برگزاری آیین نکوداشت روز مراغه
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه