Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از ایلام، صالحه آیدنیز نماینده دیاربکر در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ‌ها در اظهاراتی با اعتراض به وضعیت زندان عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK اعلام کرد که در هیچ کجای دنیا سیستمی همچون امرالی وجود ندارد. عبدالله اوجالان از 27 ژوئیه 2011 از ملاقات با وکلا و از 5 آوریل 2015  از ملاقات با هیئت امرالی و از 11 نوامبر 2016  از دیدار با اعضای خانواده خود محروم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از سال 2015 حصر شدید و برنامه ‌ریزی شده‌ای بر عبدالله اوجالان به اجرا درآمده است. وکلای اوجالان و سیاستمداران کرد برای پایان دادن به این وضعیت از چندین سازمان دولتی و نهاد مسئول دیدار کرده ‌اند اما تاکنون هیچ نتیجه‌ای کسب نشده است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: تشدید حصر بر عبدالله اوجالان در ارتباط با توطئه بین ‌المللی علیه ایشان و ادامه همان توطئه است. سیستم موجود در امرالی قابل مقایسه با هیچ جای دیگر جهان نیست و چنین رفتاری علیه هیچ انسان دیگری صورت نگرفته است. ترکیه در خصوص اوجالان اقدام به وضع قوانین تازه و توافقات بین‌ المللی تازه ‌ای کرده است. تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا در خصوص رد پرونده اوجالان، رفتار سازمان‌ های جهانی منع شکنجه همچون سی‌ پی ‌تی و اقدام آمریکا علیه سه رهبر ارشد PKK حکایت از این توافق بین‌المللی دارد

آیدنیز در مورد اعتصاب غذای لیلا گووَن نیز خاطرنشان کرده است: لیلا گووَن همچون تمام سیاستمداران کرد با الهام از اندیشه ‌های اوجالان به هویت خویش پی‌ برده و وارد عرصه سیاست کردی شده است، عبدالله اوجالان بزرگترین ارزش مردمان کرد است، خلق کرد چندین سال است که برای آزادی اوجالان هزینه می ‌دهد و آماده است هزینه‌ های بزرگتری را هم بپذیرد. لیلا گووَن یک نماینده کردستانی است، وی برای آینده مردمان خاورمیانه و همچنین محافظت از دستاورهای زنان، به اعتصاب غذا دست زده است. ما با مقاومت، مبارزه و حمایت از وی به آزادی دست می‌ یابیم. دلیل تشدید حصر اوجالان همبستگی مردمان کرد است. تا زمانی که به انزوای اوجالان پایان نداده و ایشان را آزاد نکنیم از مبارزه نخواهیم نشست

منبع: کرد پرس ایلام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترکیه جهان حقوق بشر خاورمیانه زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدالله گنجی: توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود

به گزارش «تابناک»، به دنبال انتشار خبر صدور حکم اعدام توماج صالحی، روز گذشته قوه قضائیه اعلام کرد که حکم اعدام توماج صالحی خواننده ایرانی که در حوداث سال ۱۴۰۱ دستگیر شده بود، بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

در این راستا، عبدالله گنجی فعال رسانه ای اصولگرا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما ظاهرا جمهوری اسلامی باید هزینه اعدام را پرداخت کند.

حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟ او هنوز استاد دانشگاه تربیت مدرس است. اما خرداد ۱۳۸۲ بیش از صد مجروح در زد و خوردهای درون دانشگاهی داشتیم.

دیگر خبرها

  • روایت یک دلداگی به همسر؛ مرد ایرانی ۲۵ سال در دریا سرگردان بود! +تصویر
  • عبدالله گنجی: توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود
  • مجنون گیلانی که ده‌ها سال آواره‌ی دریا بود/ عشق لیلا با «کاجامه‌ خوس» چه کرد؟
  • دست نکشیدن غرب از هژمونی‌ خود دلیل اصلی تشدید تنش در جهان است
  • آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید؛ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • هشدار آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید/ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • لیلا حاتمی شاید در ونیز
  • فیلم ترنس مالیک با بازی لیلا حاتمی شاید در جشنواره ونیز
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است