Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-24@22:36:26 GMT

اسامی پژوهشگران نمونه کشور اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۵۲۰۰

صراط:

آیین تجلیل از پژوهش گران نمونه کشور صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و منصور غلامی وزیر علوم در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد. در این مراسم از 24 پژوهشگر نمونه کشور تجلیل می‌شود.

به گزارش فارس امید عودباشی از دانشگاه هنر اصفهان، آرش شاهین از دانشگاه اصفهان، محمد دیبر مقدم از دانشگاه علامه طباطبایی، سید حمیدرضا صادقی از دانشگاه تربیت مدرس، رضا درویش‌زاده از دانشگاه ارومیه، رضا محمودی از دانشگاه تهران، بهرام فلاحت‌کار از دانشگاه گیلان، محمد صالح مصلحیان از دانشگاه فردوسی مشهد، سید لطیف موسوی گرگری از دانشگاه شاهد، محمد علی زلفی گل از دانشگاه بوعلی سینا همدان، گئورک باباملک قره‌پتیان از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نضال صراف‌زادگان از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، فریدون عزیزی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرزین رضایی از دانشگاه علوم پزشکی کردستان پژوهشگران نمونه حوزه دانشگاهی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، پژوهشگر پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران محمدجلال‌الدین ظهوریان مهر و پژوهشگران دستگاه‌های اجرایی، سعید صاحب‌دل فر از وزارت نفت، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، محمد پورکاظمی از موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور ـ سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و حمید گورابی از پژوهشگاه رویان هستند.

نوید نجات‌بخش آزادانی از پارک شهرک علمی و تحقیقی اصفهان، حمیدرضا ربیعی از دانشگاه صنعتی شریف، سید عباس شاهمرادی زواره از پارک علم و فناوری پردیس استان تهران، معصومه پرتویی از پارک خراسان شمالی، سیروس خرم از دانشگاه تبریز و حسن محمدی مجد از پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاد دانشگاهی برگزیدگان حوزه فناوری هستند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: پژوهشگران جهانگیری وزیر علوم وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر

محمد جواد عامری معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت های پژوهشی و رتبه بندی جهانی این دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر به‌عنوان مادر دانشگاه‌های صنعتی کشور سعی کرده است هم در عرصه بین‌المللی و هم در عرصه داخلی حضور چشمگیری داشته باشد، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در عرصه بین‌المللی خوشبختانه رتبه بسیار خوبی دارد، در رتبه‌بندی لایدن و رتبه‌بندی شانگهای در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور رتبه اول را دارا بوده همچنین در رتبه‌بندی QS و تایمز رتبه دوم را کسب کرده است.

عامری افزود: در رتبه‌بندی ISC نیز در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور این دانشگاه رتبه اول را به خود اختصاص داده است به‌عبارت‌دیگر اگر دانشگاه‌های جامع و غیر مهندسی را در نظر نگیریم در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور دانشگاه صنعتی امیرکبیر درمجموع رتبه اول را دارد و بقیه دانشگاه‌های صنعتی مانند دانشگاه شریف، دانشگاه علم و صنعت در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: البته لازم به ذکر است رتبه بسیاری از دانشگاه‌های کشور خصوصاً دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه‌بندی جهانی مثل رتبه‌بندی QS از رشد قابل‌توجهی برخوردار بوده است در سال گذشته رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه جهانی ۴۳۳ بوده که الان ۳۷۵ است یعنی ۶۸ پله بهبود داشته ایم.

عامری ادامه داد: همان‌طور که ابتدا بیان‌شده یکی از مأموریت‌های اصلی این دانشگاه رفع نیازهای داخلی کشور است در این راستا ارتباط مناسب‌تر اساتید با مراکز صنعتی، حجم پروژه‌های صنعتی این دانشگاه به میزان قابل‌توجهی رشد کرد و البته لازم بود علاوه بر اساتید، دانشجویان نیز ارتباط و همبستگی خوبی با مراکز صنعتی داشته باشند، که در این زمینه سال گذشته حدود ۴ میلیارد تومان حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان توسط بخش صنعتی دولت صورت گرفت.

وی ادامه داد: امیدواریم صنعت نیز نسبت به رفع مشکلات خود به‌منظور ارتباط مناسب دانشگاه و صنعت گام بردارد. به نظر بنده بزرگ‌ترین مشکل صنعت کم‌توجهی به پژوهش و تحقیقات است. البته مشکل بزرگ‌تر صنعت این است که نیازهای پژوهشی و تحقیقاتی خود را هنوز احصا نکرده است. البته در سایت مراکز صنعتی نیازهای ذکرشده، اما هنگامی که اساتید دانشگاه و پژوهشگران جهت بررسی آن‌ها اقدام می‌کنند، مسئولین صنعتی می‌گویند فعلاً قصد پیگیری مسئله فوق را نداریم یا به عبارتی این مشکل در اولویت ما نیست.

عامری در پایان گفت: این امر ناشی از عدم اختصاص بودجه کافی توسط صنعت و یا عدم دقت در احصا مشکلات و نیازهای صنعت می‌باشد. یعنی اولین قدم آن است که صنعت باور کند که می تواند نیاز های خود را توسط پژوهشگران و اساتید داخل کشور حل نماید و سپس در این جهت گام های ضروری را بردارد، گفتنی است کارهای بسیار خوبی توسط صنعت صورت گرفته اما باید پیشرفت بیشتر در این حوزه داشته باشیم.

کد خبر 6081764

دیگر خبرها

  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد | داود یونسیان کیست؟
  • گردهمایی دو روزه مدیران مراکز نوآوری و ‌پارک‌های علم و فناوری به پایان می رسد
  • مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر