Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه آمریکا با استقبال از مخالفت پارلمان اروپا با خط لوله گاز «جریان شمالی-۲» و تصمیم اتحادیه اروپا برای تمدید تحریم‌ها علیه روسیه، از آلمان نیز خواست تا به جمع کشورهای اروپایی بپیوندد. ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ بین الملل اروپا آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "روبرت پالادینو" معاون دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت ایالات متحده از قطعنامه پارلمان اروپا در مخالفت با ساخت خط لوله گاز «جریان شمالی-2» و همچنین تصمیم رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تمدید تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه استقبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این مسئله اقدام قاطع اروپا در حمایت از اوکراین و تاییدی بر نقش مهم اوکراین در تامین انرژی کشورهای اروپایی و محکومیت ساخت خط لوله «جریان شمالی-2» توسط کرملین است.

پالادینو همچنین تاکید کرد که دولت ایالات متحده از آلمان انتظار دارد تا نگرانی همسایگان خود که امنیتشان با ساخت این خط لوله در معرض خطر قرار می‌گیرد را مورد توجه قرار دهد.

به گفته این دیپلمات آمریکایی، تصمیم قاطع نشست سران اتحادیه اروپا درباره تمدید محدودیت‌های اقتصادی علیه روسیه نیز می‌تواند مانع از ادامه سیاست‌های متجاوزانه روسیه در برخورد با اوکراین شود.   

وی افزود، ایالات متحده به تلاش‌های خود و همکاری با شرکای اروپایی برای مجبور ساختن روسیه به برعهده گرفتن مسئولیت خویش در برابر اقداماتش و ایجاد جبهه واحد در مقابل سیاست خصمانه کرملین ادامه خواهد داد.

پیش از این پارلمان اروپا قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که در آن بر لزوم توقف ساخت خط لوله گاز «جریان شمالی-2» تاکید شده و این طرح روسی را خطری برای امنیت انرژی کشورهای اروپایی معرفی کرده است.

روسیه: مخالفت با خط لوله «جریان شمالی- 2» به خود اروپا ضرر می‌زندروسیه: ساخت خط لوله گاز «جریان شمالی-2» به نفع اروپاست

"الکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه در واکنش به این تصمیم یادآور شد که درخواست پارلمان اروپا برای توقف ساخت خط لوله گاز «جریان شمالی-2»، صرفا  تلاش برای اعمال فشار سیاسی بر کشورهای طرف مشارکت در این طرح اقتصادی است.

این در حالی است که دفتر مطبوعاتی دولت آلمان اعلام کرده که قطعنامه پارلمان اروپا، تغییری در مواضع مقامات برلین درباره ادامه مشارکت با روسیه در اجرای طرح خط لوله گاز «جریان شمالی-2» نخواهد داشت.

انتهای پیام/

R1445/P36446/S8,89,1128,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس با وزرای خارجه انگلیس و آلمان گفتگو کرد و در واکنش به پاسخ قاطع کشورمان در عملیات «وعده صادق» گفت: «تمام جهان باید قاطعانه و سرسختانه علیه تهدید ایران که به دنبال تضعیف ثبات منطقه است، همکاری کند».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس و آنالنا بائربوک، همتای آلمانی وی از اولین دیپلمات‌هایی هستند که پس از حمله بی‌سابقه موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند.

بائربوک از اتحادیه اروپا خواسته است که تحریم‌های جدیدی را علیه فناوری پهپادی ایران اعمال کند. او روز گذشته گفته بود سفرش به سرزمین‌های اشغالی برای اعلام همبستگی آلمان با این رژیم است.

ادعا‌های رئیس رژیم صهیونیستی در خصوص کشورمان و تنش‌افزایی در منطقه در حالی بیان می‌شود که این رژیم طی ۶ ماه گذشته تمامی نواحی نوار غزه را بمباران کرده و بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های آن را از بین برده است. این رژیم همچنین اول آوریل در اقدامی تجاوزکارانه به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرده و جمعی از فرماندهان نظامی کشورمان را به شهادت رساند. 

حمله ایران به اسرائیل که بر اساس اصل شناخته شده «دفاع مشروع» صورت گرفته، تاکنون واکنش مقامات غربی را به همراه داشته است. پیش از این، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در هراس از تقویت توان دفاعی ایران و در حمایت از تل‌آویو اعلام کرد آمریکا تحریم‌هایی جدیدی علیه تهران وضع خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • درخواست آلمان برای تقویت دفاع هوایی اوکراین
  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس 
  • متحدان هیتلر، متحدان نتانیاهو
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • آشکار شدن وابستگی بالای آلمان به چین در سفر شولتز به پکن