Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بختیار با اشاره به سرنوشت مبهم ۲۰ میلیارد دلار ارز صادراتی کشور که همچنان تکلیف آن مشخص نشده است، گفت: در واقع تمام پتروشیمی ها چه آنهایی که هلدینگ خلیج فارس هستند چه پتروشیمی های دیگر باید ارزشان را در سامانه نیما قرار دهند، با این حال این شرکت های برای توسعه پالایشگاه هایشان نیاز به ارز دارند بنابراین بخشی از ارز را وارد کشور نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:برابر آمار اعلام شده 27 میلیار دلار ارز صادراتی باید وارد کشور می شد که حدود 7 میلیارد آن در سامانه نیما قرار گرفته است، اما سرنوشت 20 میلیارد دلار همچنان مشخص نیست این در حالی است که طبق قاعده باید این میزان نیز در سامانه نیما وارد می شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسان در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از نحوه نظارت بر ورود ارزهای صادراتی به کشور، بیان داشت: ساز و کار مناسبی برای برآورد دقیق از نیاز پتروشیمی ها به ارز برای توسعه صادرات وجود ندارد، حتی نمی دانیم هر واحد پتروشیمی به چه طرح ها و پروژه هایی برای توسعه نیاز دارند.

سامانه نظارتی بر عملکرد پتروشیمی وجود ندارد

وی تاکید کرد: هیچ طرح و سامانه نظارتی بر عملکرد پتروشیمی وجود ندارد و نمی توان امکان سنجی کرد تا بدانیم پتروشیمی ها به چه میزان ارز رای توسعه نیاز دارند با این حال بعید به نظر می رسد که آنها برای توسعه به 20 میلیارد دلار نیاز داشته باشند.

بختیار با بیان اینکه ارزیابی دقیقی از میزان نیاز ارزی پتروشیمی وجود ندارد، افزود: شکی در این نیست که پتروشیمی ها برای توسعه صادرات و تهیه قطعات نیاز به ارز دارند اما باید میزان دقیقی این نیاز سنجیده شود و مابقی درآمد ارزی شان وارد کشور و در سامانه نیما عرضه شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پتروشیمی ها برای آنکه ثابت کنند ارز حاصل از درآمدها را وارد کشور کنند حدود 7 میلیارد را در سامانه نیما قرارداده اند اما مابقی ارز که 20 میلیارد دلاردر سامانه قرار نگرفته است که به نظر نمی رشد حالا این رقم با میزان نیازشان در خارج از کشور تطابق ندارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خلیج فارس پتروشیمی ارز کمیسیون انرژی مجلس شورای دلار شورای اسلامی درآمد مجلس شورای اسلامی رشد ارز پتروشیمی بختیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۶۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: تخصیص این میزان اعتبار برای اجرای عملیات بیش از سه هزار و ٣٧٠ طرح در قالب ٣١ فصل، ٦٣ برنامه و٤٤٦ طرح برای دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی انجام شده است.

سید جمال الدین حسینی افزود: پارسال اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای خراسان رضوی با ۵۶.۱ درصد افزایش نسبت به رقـم مصوب آن، ۴۴ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال بود که با احتساب ردیف‌های ابلاغ شده در طول سال به مبلغ ۵۲ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال رسید.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: میزان تخصیص اعتبارات در ۲ قالب اعتبارات پیوست قانون شامل تملک دارائی‌های سرمایه ای به میزان ۴۴ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال با تخصیص ۶۱.۷ درصد شامل بخش استانی سه درصد حاصل از صادرات نفت خام وگاز طبیعی، اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور متوازن، موضوع ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده و سایر ردیف‌ها با اعتبار معادل هشت هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال با تخصیص معادل ۴۶.۳ درصد است.

وی اعتبارات سایر ردیف‌ها را شامل حوزه بازپرداخت فروش اموال، اعتبارات متوازن (محرومیت زدایی)، توسعه فرهنگ و خدمات زیارتی با محوریت شهر‌های مشهد، قم، شیراز و شهرری- کارگروه ملی زیارت، اعتبار موضوع تبصره ۶ ماده ١٢ قانون اصلاح قانون معادن، تسویه و تهاتر بدهی‌های دستگاه‌های اجرایی، توسعه خدمات وتکمیل زیرساخت‌های مناطق کمتر توسعه یافته و حاشیه ای، تقویت اعتبارات طرح‌های فاضلاب شهر‌های دارای تنش، مازاد درآمد استانی و تامین هزینه‌های ضروری و اجتناب ناپذیر اعلام کرد.

حسینی گفت: فصل‌های حمل و نقل، اداره امور عمومی، توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری، آموزش و پرورش عمومی، آب و فاضلاب بالاترین میزان تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۲ خراسان رضوی را به خود اختصاص داده اند.

دیگر خبرها

  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال وبختیاری
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه برآوردی مالیات بر ارزش افزوده
  • پتروشیمی ارومیه در جمع پردرآمدترین پتروشیمی‌های بورسی کشور
  • طراحی و راه اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به منظور شناسایی مهارت‌های بازار کار
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است
  • تخصیص ۶۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی خراسان رضوی
  • ورود سامانه بارشی به استان از امشب