Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، حضور مخلصانه پزشکان و پرستاران فداکار و بسیجی در دفاع مقدس که در روز‌های آتش و خون در قالب تیم‌های اضطراری در در خطوط مقدم نبرد، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های صحرایی به رفع آلام مجروحان می‌پرداختند، زمینه ایی شد تا پس از جنگ تحمیلی این حاملان پیام پایداری و استقامت به عنوان بخشی از بدنه تنومند بسیج، به منظور اعتلاء و اشاعه فرهنگ مقدس و معنوی ایثار و شهادت در جامعه پزشکی و دانشگاهی کشورو ثبت و انتقال تجارب و مواریث گرانب‌های دفاع مقدس گرد هم آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تشکیل بسیج جامعه پزشکی در سال ۷۴ که با انتخاب و فعالیت نخستین شوراری مرکزی بسیج جامعه پزشکی همراه بود، این تاریخ تاکنون فعالیت چشمگیری در عرصه‌های کارشناسی حوزه سلامت، علمی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی توسط بسیج جامعه پزشکی صورت پذیرفته است.

هم اکنون بسیج جامعه پزشکی با بهره گیری از تعداد بی شماری از نخبگان و اساتید گروه پزشکی و پیراپزشکی که در شوراری مرکزی و شورا‌های بسیج جامعه پزشکی استان‌ها گرد هم آمده اند، جهت سیاستگذاری و ارزیابی برنامه‌ها و فعالیت‌ها در مسیر اهداف مشخص شده، استفاده می‌نماید.


در این زمینه با سرگرد قاسم کاوه سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کردستان مصاحبه ایی را انجام داده ایم که در ادامه خواهد آمد:

گوشه‌هایی از فعالیت‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کردستان طی سال‌های ۸۸ تا ۹۷ را در حوزه‌ی فعالیت امداد و درمان برای ما بیان نمایید؟

سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه بیت المقدس استان کردستان در حال حاضر فعالیت‌های خود را در زمینه‌های مختلف فرهنگی زیر مجموعه دانشگاه دنبال می‌کند و طی سال‌های ۸۸ تا ۹۷ اقدامات زیر را عملیاتی کرده است.

حوزه امداد ودرمان

خدمات و اقداماتی که در حوزه امداد و درمان توسط این سازمان صورت گرفته شامل موارد زیر می‌گردد:

اعزام ۱۷۰۰ تیم بهداشتی و درمانی به مناطق کم برخورداراستان کردستان

از سال ۸۸ تاکنون به همت کانون‌های تابعه سازمان تعداد ۱۷۰۰ تیم به مناطق مختلف استان که از ضریب محرومیت بالاتری برخوردار بوده اند اعزام شده اند و خدمات قابل توجهی از قبیل: ویزیت عمومی، ویزیت مامایی، آموزش بهداشت فردی و خانواده و محیط و خدمات دارویی را رائه داده اند.

برپایی ۳۰ بیمارستان صحرایی در مناطق مختلف استان کردستان

این سازمان در راستای ارائه خدمات کامل بیمارستانی به مناطق کم برخوردار استان که دسترسی کمتری به خدمات تخصصی بیمارستانی را دارند اقدام به برگزاری ۳۰ بیمارستان صحرایی در مناطق مختلف درون و بیرون استان کردستان نموده است که طی برگزاری این بیمارستان خدمات کامل بیمارستانی شامل ویزیت عمومی و تخصصی شامل تخصص‌های داخلی، زنان، کودکان، قلب، مغز و اعصاب، ارتوپدی و. کلیه خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژیو سونوگرافی، خدمات کامل دندانپزشکی، خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در حوزه‌های بهداشت روانشناسی و مقابله با بیماری‌ها و همچنین انجام عمل‌های جراحی در محل استقرار بیمارستان را به مردم منطقه ارائه داده است. آنجه که در این برنامه قابل توجه می‌باشد مراجعه بیش از ۱۵۰۰۰۰ نفر به این بیمارستان‌ها در طول سال‌های ۸۸ تا ۹۷ است که همه‌ی این افراد توانسته اند بدون پرداخت هزینه از کلیه خدمات بصورت رایگان بهره‌مند گردند.

راه اندازی ۲۷ بیمارستان تک تخصصی و ثابت

با توجه به وجود آمار بالای بیماری‌ها در برخی رشته‌های پزشکی سازمان با در نظر گرفتن نیاز منطقه اقدام به برگزاری بیمارستان‌های تک تخصصی در رشته‌های خاص مانند چشم پزشکی، جراحی قلب و ارتوپدی با استفاده از ظرفیت پزشکان جهادی نموده است در همین راستا تعداد ۲۷ بیمارستان تک تخصصی در رشته‌های مختلف برپا شده و در مجموعه بیش از ۱۲۰۰۰ نفر شناسایی و به این بیمارستان‌ها معرفی گردیده اند.

انجام طرح سنجش سلامت در ۲۵۰۰ مدرسه کردستان

انجام این طرح در مدارس مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر‌ها صورت پذیرفته که با حضور تیم‌های این سازمان تاکنون بالغ بر ۲۵۰۰ مدرسه و تعداد ۲۱۰۰۰ نفر دانش آموز مورد سنجش قرارر گرفته اند.

اعزام پزشکان مسلمان بدون مرز به خارج از مرز‌های کشور

با توجه به رسالت همه شمول این سازمان در ارائه خدمات حوزه سلامت این سازمان توانسته تا کنون با سازماندهی تیم‌های تخصصی متشکل از پزشکان متخصص و جهادی ۳ اعزام را به مناطق نیازمند شمال عراق انجام دهد.

حوزه علمی پژوهشی

با توجه به دانش محور بودن رسالت سازمان بسیج جامعه پزشکی این سازمان با ورود به حوزه فعالیت‌های علمی و پژوهشی در دو محور زیر اقدامات خود را سازماندهی و به عمل رسانده است:

حمایت از پژوهشگران

در این جهت افراد مستعد و توانمند در حوزه پژوهش شناسایی و با حمایت از آنان زمینه انجام فعالیت پژوهشی آنان را فراهم می‌نماید همچنین در جهت به ثمررساندن اختراعات و حمایت‌های مادی و معنوی از اختراعات این سازمان اقدامات قابل توجهی داشته است.

کارگروه‌های استانی و شهرستانی

این سازمان سعی در شناسایی و مسایل و مشکلات حوزه سلامت استان نموده و با برگزاری جلسات علمی با استفاده از ظرفیت اساتید و خبرگان این حوزه تلاش مینماید راهکار‌های علمی و عملی را برای این مشکلات و معضلات ارائه نماید. به همین منظور کارپرو‌های تخصصی در سطح استان و شهرستان‌ها تشکیل و با رصد حوزه سلامت و برگزاری جلسات علمی و تخصصی این مهم را پیگیری می‌نمایند.

انتهای پیام/۷۷۲۷

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم کبیری صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران، در تشریح این خبر اظهار داشت: در مدت ایام تعطیلات عید نوروز، بیش از ۵۴ تیم تخصصی، بهداشتی درمانی، آموزشی و مشاوره‌ای در قالب طرح ملی شهید دکتر رهنمون، در قرارگاه نوروزی ۱۴۰۳ و روز جهانی قدس بصورت جهادی خدمات رایگان ارائه کردند.

وی افزود: با فعالیت این تیم‌ها، ۲ هزار و ۳۷۲ خدمت در قرارگاه نوروزی و ۳ هزار و ۵۱۸ خدمت در روز جهانی قدس به مردم و مسافران ارائه شد.

کاظمی ادامه داد: این خدمات رایگان شامل بیش از ۷۸۰ مورد آموزش‌های فرهنگی (فرزند آوری و جوانی جمعیت و …)، ۴۳۳ نفر غربالگری فشار خون، ۲۰۶ مورد آموزش‌های بهداشتی، ۲۶ نفر معاینه و ویزیت توسط پزشک متخصص داخلی، ۳۶ نفر معاینه و ویزیت توسط پزشک متخصص اطفال، ۲۱ نفر معاینه و ویزیت توسط پزشک متخصص زنان و ۱۹۰ نفر معاینه و ویزیت توسط پزشک عمومی، ۱۷۲ نفر ارائه داروی رایگان و… بود.

وی افزود: بسیجیان جامعه پزشکی استان علاوه بر حضور در مناطق صعب العبور و دوردست استان و ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار، با شرکت در راهپیمایی و تجمعات حمایت از جبهه مقاومت علیه جنایات اسرائیل همواره پرچمدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

کد خبر 6081728

دیگر خبرها

  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • آماده باش نیروهای امدادی و درمانی برای یادواره عملیات بازی دراز
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان