Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 250 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان از ابتدای آبان تا کنون به کشت پاییزه کلزا اختصاص یافته است.

مجید فیاضی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در کشت پاییزه کلزا تاریخ کاشت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا این عمل با وضعیت جغرافیایی منطقه ارتباط مستقیمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در کلزای پاییزه زمان کاشت باید طوری انتخاب شود که قبل از فرا رسیدن نخستین یخبندان زمستانه به ‌مرحله هشت برگی یا روزت رسیده باشد تا گیاه با خطر سرما و حمله آفات در زمستان مواجه نشود و از سوی دیگر تاریخ کاشت نباید آنقدر زود باشد که نقطه رویش در معرض خطر سرمازدگی قرار گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه این شهرستان یکی از مناطق مستعد کشت کلزا در سیستان و بلوچستان است گفت: کشت پاییزه کلزا در این منطقه از نیمه نخست آبان ماه آغاز و تا پایان آذر به اتمام می رسد.
وی بیان کرد: در شهرستان ایرانشهر اقلام مختلفی از کلزا کشت می شود که به عنوان نمونه می توان از رقم دلگان، هایولا 50 و هایولا 4815 نام برد.
فیاضی ادامه داد: گلدهی همزمان، غلاف دهی یکسان و مقاوم بودن در برابر تغییرات آب و هوایی و آفت ها از مهمترین مزیت این سه نوع بذر است.
وی گفت: عملکرد کلزا 2 تن در هکتار است و پیش بینی می شود که امسال با 250 هکتار سطح زیر کشت بیش از 500 تن برداشت محصول داشته باشیم.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر اظهار داشت: مهمترین مزارع کشت کلزا در منطقه پشت رودخانه بمپور و پایین دست این شهر قرار دارد.
به گزارش ایرنا شهرستان ایرانشهر با 30 هزار هکتار زمین زراعی و باغی به عنوان قطب کشاورزی سیستان و بلوچستان مطرح است به طوری که بیش از 17هزار نفر در این بخش مشغول بکار هستند.
7314**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي كشت كلزا ايرانشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در بهبهان
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت