Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@03:32:34 GMT

روحانی دیگر از گرانی خودرو مکدر نمی‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۵۴۹۰

روحانی دیگر از گرانی خودرو مکدر نمی‌شود؟

به نظر می‌رسد مجوز افزایش قیمت خودرو به طور چراغ خاموش از سوی دولت دوازدهم صادر شده است.

 سرویس اقتصاد مشرق - آزادسازی قیمت خودرو در حالی با بخشنامه ایران‌خودرو برای ۴ محصول کلید خورد که به نظر می‌رسد وزارت صنعت معدن و تجارت با موافقت رئیس‌جمهور مجوز افزایش قیمت به خودروسازان داده است چراکه تاکنون این‌طور گفته‌شده بود که به علت مخالفت روحانی، گرانی خودرو به تعویق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید فیلم/ ایران خودرو هم گران فروشی را علنی کرد!

رضا رحمانی وزیر صنعت هفته قبل عنوان کرد که روحانی مخالف افزایش قیمت خودرو نیست؛ بنابراین به نظر می‌رسد مجوز افزایش قیمت خودرو به طور چراغ خاموش از سوی دولت دوازدهم صادر شده است.

بر اساس این مجوز، قیمت خودروها 5 درصد زیر قیمت بازار تعیین خواهد شد. به عنوان مثال، پراید که اکنون 34 میلیون تومان در بازار قیمت دارد، حدودا 32 میلیون تومان قیمتگذاری می‌شود که 9 میلیون تومان نسبت به قیمت مصوب پیشین تفاوت دارد.

بیشتر بخوانید روش جدید قیمت‌گذاری خودرو

در مورد سایر محصولات هم تقریبا همین افزایش حدودا 50 درصدی را شاهد خواهیم بود، اما نکته مهم سکوت مسئولان دولت دوازدهم خصوصا روحانی است.

در تیرماه سال 1393 پس از مصوبه شورای رقابت برای افزایش چند درصدی قیمت خودروهای داخلی، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت اعلام کرد که روحانی از افزایش قیمت خودرو مکدر شده است و باید در قیمت خودروها بازبینی صورت پذیرد.

اما چند روز بعد محمدرضا نعمت‌زاده وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه رسانه‌ها اطلاعات غلط به روحانی دادند در پاسخ به این سؤال که آیا علت مکدر شدن رئیس‌جمهور از افزایش قیمت خودرو نداشتن اطلاعات بوده است؟ گفت: اطلاعات را خدمتشان فرستادیم.

به آقای روحانی گزارش‌هایی اعلام شده بود که حتی تا 30 درصد قیمت‌ها اضافه شده است. در حالی که قیمت نهایی خودرو بین حدود ۲ و سه دهم درصد تا ده درصد نسبت به نوع خودرو تغییر پیدا کرده است. این اطلاعات از طریق بعضی رسانه‌ها منتقل شده و نادرست بود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اعتراضات فرانسه افزایش قیمت خودرو ایران خودرو خودرو روحانی قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عجیب وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس: ما که مجری نیستیم! | فیلم

علی آبادی، وزیر صمت در واکنش به افزایش قیمت خودروی پژوپارس گفت: سیاست شخصی من این است که سامانه یکپارچه خودرو حذف شود و مشتریان مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند. در خصوص افزایش قیمت پژو پارس هم مسئول تعیین قیمت خودرو شورای رقابت است وزارت صمت سیاست گذار نیست ما فقط مجری هستیم./آخرین خودرو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • حمله تند دولت به ایران خودرو به خاطر فیلم جنجالی پژو پارس
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • روزنامه دولت علیه ایران خودرو : اشک مردم را درآورده اید
  • روزنامه دولت علیه ایران خودرو: اشک مردم را درآورده اید
  • چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده
  • واکنش عجیب وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس: ما که مجری نیستیم! | فیلم
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو