Web Analytics Made Easy - Statcounter

نعمتی با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری برای تعدیل لایحه بودجه ۹۸گفت:در جلسات سران سه قوه این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «بهروز نعمتي» در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه غیر علنی امروز مجلس،گفت: با توجه به اين كه رهبر معظم انقلاب تذكراتي را به دولت براي تعديل بودجه سال 98 داده بودند این موارد در طول هفته گذشته بين سران سه قوه ، مركز پژوهش ها و كميسيون برنامه و بودجه در جلساتی مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۹۸ در جلسه غیر علنی امروز ، اظهار داشت: جمع بندي اين است كه ما به بودجه واقعي كه بر اساس آن اقدامات توليدی و عمراني انجام شود نیازمندیم،که با توجه به جمع بندی های انجام شده امیدواریم این بودجه واقعی دیده شود تا منشا اثر شود.

 

وی با بیان اینکه باید با توجه به فشارهاي آمريكايي ها مشکلات را حل کنیم، گفت: بحث معيشت اولويت دولت و مجلس است و البته  موضوعات عمراني و كمك به توليد نیز جزو موضوعاتي است که باید مد نظر قرار دهیم.

 

نعمتي خاطرنشان کرد: لایحه بودجه در 10 روز آينده به مجلس  تقديم مي شود./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند نماز جمعه مجلس خراسان جنوبي گردشگری ایران دولت استان بوشهر سران سه قوه نعمتی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز سه شنبه - ۲۸ فروردین ماه - در جریان بررسی لایحه تجارت در پاسخ به تذکر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی درباره تغییرات اعمال شده در جداول بودجه اظهار داشت:‌ بخش دوم لایحه بودجه براساس بند «ب» ماده ۱۸۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد لذا کمیسیون تلفیق و صحن مجلس نمی‌توانند احکام جدیدی را در جداول بیاورند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر تغییری درباره موضوع مالیات یا ال پی جی در جداول لحاظ شود به معنای حکم جدید است که امکان طرح آن در بخش دوم لایحه بودجه وجود ندارد، تاکید کرد: نمایندگان در پیشنهادات خود و کمیسیون تلفیق و همچنین در جریان بررسی در صحن امکان طرح حکم جدید ندارند و اگر دولت هم در بخش دوم لایحه حکم جدیدی آورده باشد، خلاف قانون عمل کرده و قابل طرح نیست.

وی در ادامه اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی براساس ماده ۱۸۲ آیین‌نامه بخش اول لایحه بودجه یعنی منابع و مصارف را تصویب کرد که بعد از تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون و در اسفندماه سال گذشته ابلاغ شد، کمیسیون تلفیق و مجلس شورای اسلامی حق تغییر منابع و مصارف را ندارند و نمی‌توان آن را کم و زیاد کرد منتها جابجایی بین جداول امکان‌پذیر است.

قالیباف با بیان اینکه ایجاد تغییر در جداول برخلاف مصوبات مجلس شورای اسلامی در بخش اول لایحه بودجه داشته است، عنوان کرد: در این رابطه بررسی و اعمال اصلاحات به عهده کمیسیون تلفیق است.

وی با اشاره به شرایط بازار ارز گفت: جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما جلسه‌ای را هفته‌ آینده در این خصوص برگزار خواهیم کرد.

محمدرضا پورابراهیمی در تذکر خود گفت: براساس اصلاحات آیین‌نامه قرار بود که بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه مربوط به منابع و مصارف و احکام، دولت جداول را مبتنی بر بخش اول ارائه دهد ولی تفاوت زیادی بین اعداد و ارقام احکام با جداول وجود دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: نمونه آن را می‌توان در موضوع فروش محصولات فرعی گاز اتان و گاز مایع دید. در تبصره هشت این موضوع به عنوان منابع قید شده بود که در صحن علنی مجلس حذف شد اما دوباره در جداول آمده است.

وی با اشاره به موضوع ارز که قرار بود مجلس جلسه‌ای برگزار کند که به خاطر اتفاقات اخیر به عقب افتاد، تصریح کرد: انتظار می‌رود جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل شود. چرا که ما نگران وضعیت بازار ارز هستیم و باید موضوع سیاست‌های ارزی که چالشی برای سیاست‌های اقتصادی کشور است، تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قالیباف: وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کنیم
  • دستور کار مجلس برای بررسی وضعیت بازار ارز
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا
  • تکلیف بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ تا اواسط اردیبهشت‌ مشخص می‌شود
  • جداول مرتبط با حوزه انرژی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در کمیسیون انرژی اصلاح می‌شوند
  • احتمال بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ از هفته آینده در مجلس
  • بررسی بخش جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس با حضور منظور
  • توضیحات قالیباف درباره روند بررسی بخش دوم لایحه بودجه در مجلس