Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه، لایحه سال آینده احتمالا با دو سقف ۴۳۶ و ۴۰۷ هزار میلیارد تومانی ارائه میشود، گفت: به احتمال قوی در لایحه دولت، سهم صندوق توسعه ملی حدود ۲۰ درصد لحاظ خواهد شد. ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -  مهرداد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ،  با بیان اینکه هنوز تصمیم قطعی برای سقف منابع بودجه گرفته نشده است، گفت: بنا بر گفته های رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه صبح امروز با نمایندگان احتمالا لایحه بودجه 98 با دو سقف 436 و 407 هزار میلیارد تومانی به مجلس ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، بر اساس قانون برنامه ششم توسعه سهم صندوق توسعه از درامدهای نفتی حدود 34 درصد است اما به احتمال قوی دولت در لایحه خود سهم 20 درصدی را برای سهم صندوق توسعه ملی از درامدهای نفتی لحاظ خواهد کرد.این نماینده مجلس، در پاسخ به این سوال که دو سقفی شدن لایحه مربوط به لحاظ شدن سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی میباشد، گفت:  اختلاف 29 هزار میلیارد تومانی مورد اشاره مربوط به دو عدد متفاوت پیش بینی شده برای صادرات نفت کشور است. اگر 1.5 میلیون بشکه صادرات محقق شود درامد متفاوتی با صادرات 1 میلیون بشکه ای لحاظ شده است.به گفته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس،  سال اینده 112 هزار میلیارد تومان برای اعتبارات رفاه اجتماعی و  78 هزار میلیارد تومان برای آموزش و پژوهش لحاظ شده است که سهم وزارت آموزش و پروش حدود 44 هزار میلیارد تومان میباشد. همچنین 2 هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده است.وی با بیان اینکه، سهم سلامت در بودجه سال 98 حدود 63 هزار میلیارد تومان است، گفت: در لایحه بودجه  65 هزار میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی  لحاظ شده و 51 هزار میلیارد تومان برای خرید اوراق در نظر گرفته شده است.تکاپو برای جبران سهم 28هزار میلیاردی صندوق توسعه ملی

به گزارش تسنیم، به نظر میرسد اختلاف 29 هزار میلیارد تومانی مطرح شده مربوط به سهم صندوق توسعه ملی از درامدهای نفتی باشد. در صورت صادرات 1 میلیون بشکه در روز درامد نفتی کشور حدود 112 هزار میلیارد تومان و  اگر صادرات 1.5 میلیون بشکه ای محقق شود، درامد ریالی کشور از صادرات نفت حدود 168 هزار میلیارد تومان میباشد. به این ترتیب اختلاف 56 هزار میلیارد تومانی بین دو سناریو مختلف لحاظ شده وجود دارد.

انتهای پیام/

R1389/P1012122/S7,77/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در تلفیق بررسی شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ جزییات جلسه عصر امروز این کمیسیون جهت بررسی بخش دوم لایحه بودجه را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون تلفیق جهت بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 گفت: در این جلسه جدول 7 لایحه بودجه مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان به این انتقاد داشتند که بطور مثال چرا یک دستگاه حدود 70 درصد منابعش ارتقا پیدا کرده و اما یک دستگاه تنها 10 درصد منابعش افزایش یافته است.

اختلاف بخش اول و دوم بودجه به دلیل کاهش مالیات تولید

نوی با بیان اینکه ردیف‌های جدیدی در بخش دوم لایحه بودجه ایجاد شده است ادامه داد: ردیف‌ها در قالب کمک به برخی از بخش‌ها لحاظ شده است. البته منابع طرح‌های تملک دارایی برخی از استان‌ها نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است که باید این موارد مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین یکسری مصوبات در بخش اول بودجه به تصویب رسید که متاسفانه تغییراتی در آنها اعمال شده است و این تغییرات بدون اجازه مجلس بوده است دولت باید برای اعمال این تغییرات راهکار قانونی به مجلس ارائه می کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 تاکید کرد: همچنین در بخش دوم لایحه بودجه متاسفانه برخی از استان‌ها سهم قابل توجهی از تملک دارایی سرمایه‌ای نداشته و اما درآمد مالیاتیشان برای سال آینده 85 درصد رشد کرده است که ان شاءالله این موارد را اصلاح خواهیم کرد تا فشار بر مردم کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ می‌شود
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ خواهد شد
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • جدول ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در تلفیق بررسی شد
  • اختلاف بخش اول و دوم بودجه به دلیل کاهش مالیات تولید
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سیما و منظر شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی فضای سبز شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه هزار میلیارد تومانی فضای سبز شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟