Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز(یکشنبه) درباره بودجه سال ۹۸ اظهار داشت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تذکراتی به دولت برای تعدیل بودجه سال ۹۸ داده بودند، در طول هفته گذشته جلساتی برای بررسی این موضوع بین سران قوا، مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه جمع بندی این جلسات بر این است که بتوانیم یک بودجه واقعی ببندیم ادامه داد: در این بودجه به دنبال آن هستیم که مباحثی درباره بهبود تولید، تکمیل پروژه‌های عمرانی و حل مشکلات حقوق کارمندان و بازنشستگان در نظر گرفته شود تا با توجه به فشارهای اقتصادی، مشکلات آنان را به حداقل برسانیم.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق جمع‌بندی‌های صورت گرفته و تعیین اعداد و ارقام واقعی در بودجه، فکر می‌کنیم که این بودجه می‌تواند منشا اثر برای کشور باشد.

نعمتی درباره اولویت‌های دولت و مجلس در بودجه سال آینده، گفت: قطعا بهبود معیشت مردم، موضوعات عمرانی و همچنین کمک به شرایط تولید مورد توجه ویژه دولت و مجلس است.

وی با تاکید بر اینکه این بودجه باید واقعی در نظر گرفته شود تا کسری بودجه نداشته باشیم، تصریح کرد: در حال حاضر عدد تقریبی ۴۰۷ هزار میلیارد تومان برای بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است که البته این عدد بستگی به برخی از درآمدهای کشور دارد و ممکن است این عدد افزایش پیدا کند.

نعمتی درباره زمان احتمالی ارائه لایحه بودجه ۹۸ به مجلس گفت: نهایتا بودجه ۹۸ تا ۱۰ روز آینده به مجلس ارائه می‌شود چراکه تفاهم‌ها روی موضوعات اصلی بودجه و هزینه‌ها و درآمدها صورت گرفته است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بودجه نعمتی نماینده هیئت رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به تذکر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی درباره تغییرات اعمال شده در جداول بودجه گفت:‌ بخش دوم لایحه بودجه براساس بند «ب» ماده ۱۸۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد لذا کمیسیون تلفیق، صحن مجلس و حتی دولت نمی‌تواند احکام جدیدی را در جداول آورد.

وی اضافه کرد: براین اساس اگر تغییری درباره موضوع مالیات یا ال پی جی در جداول لحاظ شده باشد به معنای حکم جدید است که امکان طرح آن در بخش دوم لایحه بودجه وجود ندارد. مجددا می‌گویم که نمایندگان در پیشنهادات خود و کمیسیون تلفیق و همچنین در جریان بررسی در صحن امکان طرح حکم جدید نیست اگر دولت هم در بخش دوم لایحه حکم جدیدی آورده باشد خلاف قانون عمل کرده و قابل طرح نیست.

روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد | بازار آرام ارز پس از انتقام ایران از رژیم صهیونیستی

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی براساس ماده ۱۸۲ آیین‌نامه بخش اول لایحه بودجه یعنی منابع و مصارف را تصویب کرد که بعد از تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون شد و در اسفندماه ابلاغ شد، پس دولت و کمیسیون تلفیق و مجلس شورای اسلامی حق تغییر منابع و مصارف را ندارند و نمی‌توان آن را کم و زیاد کرد منتها جابجایی بین جداول امکان‌پذیر است.

قالیباف در واکنش به این موضوع که دولت تغییری در جداول برخلاف مصوبات مجلس شورای اسلامی در بخش اول لایحه بودجه داشته است، تصریح کرد: شاید دولت جداول را براساس لایحه و نه مصوبات تنظیم کرده است که براین اساس اصلاحاتی در مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد که این کار را کمیسیون تلفیق انجام می‌دهد.

وی درباره روند بازار ارز هم اظهار کرد: جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما ما جلسه‌ای را هفته‌ آینده برگزار خواهیم کرد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در تذکر خود گفت: براساس اصلاحات آیین‌نامه قرار بود که بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه مربوط به منابع و مصارف و احکام، دولت جداول را مبتنی بر بخش اول ارائه دهد حال این‌که تفاوت زیادی بین اعداد و ارقام احکام با جداول وجود دارد.

وی ادامه داد: نمونه آن را می‌توان در موضوع فروش محصولات فرعی گاز اتان و گاز مایع دید. دولت در تبصره هشت این موضوع را به عنوان منابع قید کرده بود که ما در صحن علنی مجلس حذف کردیم اما مجددا در جداول آمده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درباره موضوع ارز هم قرار بود مجلس جلسه‌ای برگزار کند که به دلیل اتفاقات اخیر به عقب افتاد انتظار می‌رود جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل شود. ما نگران وضعیت بازار ارز هستیم.

وی بیان کرد: باید موضوع سیاست‌های ارزی تعیین تکلیف شود که چالشی برای سیاست‌های اقتصادی کشور است.

کد خبر 844832 برچسب‌ها محمد باقر قالیباف ارز - بازار داخلی محمدرضا پورابراهیمی خبر مهم شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • قانون برنامه هفتم در روزهای آینده نهایی می‌شود
  • امسال ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم
  • هفته آینده مجلس وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا
  • طفره کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تفحص حقوق‌های نجومی
  • درخواست بایدن از کنگره آمریکا برای تصویب بسته حمایتی از اسراییل
  • احتمال بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ از هفته آینده در مجلس
  • قالیباف: نمایندگان اجازه ارائه پیشنهاد به احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ را ندارند