Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی ارتش پاکستان (DG ISPR) با ابراز امیدواری در خصوص تحقق صلح و ثبات در مرزهای مشترک کشورش با افغانستان، گفت:حصارکشی مرزی بین دو کشور تا پایان سال 2019 میلادی تکمیل می شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سرلشکر «آصف غفور» با انتشار پیامی در حساب شخصی خود در توییتر، ابراز امیدواری کرده است با این اقدامات، به طور موثر در مسیر تحقق صلح و ثبات در دو کشور و مقابله با اقدامات تروریست ها گام برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد:802 کیلومتر از مسیر یکهزار و 200 کیلومتری مورد نظر برای حصارکشی در این فاز تکمیل شده است و اجرای 233 برج دیده بانی از مجموع 843 برج پیش بینی شده نیز تکمیل شده است.
به گفته سخنگوی ارتش پاکستان، مجموع مرز مشترک بین دو کشور که قرار است حصارکشی شود، دو هزار و 611 کیلومتر خواهد بود و در نظر است که این پروژه تا پایان سال 2019 تکمیل شود.
به گزارش ایرنا بیستم اردیبهشت ماه امسال بود که ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان، بخشی از طرح جدید حصارکشی نوار مرزی این کشور با افغانستان به طول دو هزار و 500 کیلومتر را در ایالت بلوچستان افتتاح کرد.
پاکستان سال گذشته اعلام کرد که از تشدید حملات گروه‌های تروریستی از آن سوی مرزها (افغانستان) به داخل این کشور نگران است.
ژنرال باجوا با حضور در منطقه مرزی پنج پایی در نزدیکی مرز پاکستان با افغانستان، طرح حصارکشی دو میان دو کشور را افتتاح کرد.
وی در حاشیه این مراسم با بزرگان قبایل و مسئولان محلی نیز دیدار کرد.
فرمانده ارتش پاکستان از نسل جوان این کشور خواست تا با تلاش مضاعف پاکستان را به سمت توسعه و رفاه هدایت کنند و نسبت به عناصری که در شبکه های اجتماعی علیه این کشور توطئه می کنند، هوشیار باشند.
مقامات افغانستان پیشتر با این طرح مخالفت و تاکید کرده بودند که نصب سیم خاردار و حصارکشی در مرز، تاثیری در مبارزه با تروریسم ندارد و تنها موجب ایجاد فاصله میان مردم دو کشور خواهد شد.
آساق**6125**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پاكستان و افغانستان حصاركشي مرز ارتش پاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرین افغانستانی بازگشته در خطر انفجار مین

برنامه مین‌روبی سازمان ملل متحد (UNMAS) می‌گوید که مهاجران برگشت‌کننده از پاکستان به افغانستان با خطر «واقعی» انفجار ماین و مواد منفجره روبه‌رو هستند.

این نهاد در پیامی در ایکس خود بر ضرورت بلندبردن سطح آگاهی مردم از خطر مین و مهمات منفجر ناشده در افغانستان تاکید کرده است.

برنامه مین‌روبی سازمان ملل متحد نوشته است: «مهاجرانی که از پاکستان به افغانستان باز می‌گردند، در معرض خطر مواد منفجره قرار دارند، تهدیدات علیه آن‌ها واقعی و خطرناک است.»

پیش از این، دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرده بود که دست‌کم ۵۷ هزار غیرنظامی در ۳۴ سال گذشته در نتیجه انفجار مین‌‌ها در افغانستان کشته و زخمی شده‌اند.

به گفته اوچا، در حال حاضر بیش از چهار هزار منطقه آلوده با مین در بخش‌های مختلف افغانستان شناسایی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • تصاویر جدید از سیلاب در مرز بین المللی ریمدان + ویدئو
  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • مهاجرین افغانستانی بازگشته در خطر انفجار مین
  • ارتش در حال انجام انسداد مرزی ایران و افغانستان است
  • انسداد مرزها در استان خراسان رضوی
  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • تکمیل بیش‌از ۷۰ هزار طرح نیمه تمام در اولویت کاری دولت
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان