Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@09:03:35 GMT

۹ میلیارد دلار کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۵۷۲۶

۹ میلیارد دلار کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۱۹ میلیون تن کالا به ارزش حدود ۹ میلیارد دلار در ۸ ماه امسال از طریق گمرکات استان بوشهر صادرشد. ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سیدحسین حسینی‌محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه برنامه‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر تدارک دیده شده است اظهار داشت:  توسعه روابط اقتصادی و تجاری به قطر و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی در بوشهر از جمله برنامه‌های حوزه اقتصاد در بوشهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی از جمله صنایع و واحدهای تولیدی را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: در راستای بررسی و حل مشکلات واحدها و بنگاه‌های اقتصادی استان بوشهر در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید راهکارهای لازم از جمله پرداخت تسهیلات بانکی در 8 ماه امسال ارائه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: 19 میلیون تن کالا به ارزش حدود 9 میلیارد دلار در 8 ماه امسال از طریق گمرکات استان بوشهر صادرشد.

حسینی‌محمدی با بیان اینکه کالاهای صادر شده با احتساب میعانات گازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 3درصد افزایش دارد خاطر نشان کرد: صادرات بدون احتساب میعانات گازی از طریق گمرکات استان بوشهر در 8 ماهه حدود 13.6 میلیون تن کالابه ارزش حدود 6.7 میلیارد دلار بوده است.

قیمت انواع میوه، خشکبار و مواد پروتئینی در بوشهر؛ یکشنبه 25 آذرماه +جدول گشت‌های نظارتی بر بازار شب یلدا در استان بوشهر آغاز شد پرداخت 1000 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید برای واحدهای تولیدی استان بوشهر تصویب شد

وی کالاهای صادراتی در 8 ماه بدون میعانات گازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته   افزایش  38 درصدی دانست و گفت: عمده کالاهای صادراتی شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، سازه‌های دریایی، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر،گوگرد، لوازم حفاری، میگوی پرورشی، بادمجان،کدو و گوجه فرنگی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرمقصد  کالاهای صادراتی استان بوشهر را کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، هند، ژاپن، اندونزی، تایلند، کویت و مالزی دانست.

حسینی‌محمدی از ورود و ترخیص 426 هزار تن انواع کالا  از طریق گمرکات 14 گانه استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: در 8 ماه امسال 426 هزار تن کالا از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده که 56 درصد نسبت به 8 ماه سال قبل کاهش دارد.

وی  ارزش کالاهای وارداتی را یک‌میلیارد و 261 میلیون دلار  دانست و گفت: کالاهای وارداتی در 8 ماه امسال تز نظر ارزشی نسبت به سال قبل  23درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه  کالاهای وارداتی از کشورهای چین، روسیه، فیلیپین، نیوزلند، امارات متحده عربی،هلند، آکوادور،کره جنوبی، سوئد و ژاپن وارد گمرکات استان بوشهر شده افزود: عمده کالاهای وارداتی شامل لوازم و تجهیزات نیروگاهی، موز،کره حیوانی، اجزا و قطعات خودروی سواری، تجهیزات کارخانه، برنج، چای سیاه و خودروی سواری بوده است.

انتهای پیام/ ت

R41363/P1336/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اسفندیار دریکوندی، مدیرکل گمرکات قم با اشاره به صادرات ۱۲ هزار تن کالا در فروردین امسال از قم، گفت: با توجه به شرایط خاص فروردین‌ماه همچون وجود تعطیلات نوروزی و روند آغاز کار واحد‌های تولیدی، حجم صادرات استان از ماه‌های آینده با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد و گمرکات قم برای تحقق این هدف در آمادگی کامل به سر می‌برد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت حدود سه هزار تُن کالا نیز در قالب تعداد ۹۱ اظهارنامه به ارزش ۱۱ میلیون و ۴۲۱ هزار دلار از طریق گمرکات قم وارد کشور شد، افزود: همچنین درآمد کل گمرکات استان از فعالیت‌های تجاری به ۴۱۷ میلیارد ریال رسید.

مدیرکل گمرکات قم در ادامه به فعالیت گمرکات قم در زمینه مقابله با قاچاق کالا پرداخت و ادامه داد: در این راستا طی فروردین‌ماه تعداد ۲۹ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش بیش از ۶۳ میلیارد ریال در گمرکات استان تشکیل و برای رسیدگی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفت.

سال گذشته ۲۳۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۷۹۴ دلار صادرات انواع کالا از گمرکات این استان به کشور‌های مختلف جهان صورت پذیرفت. این میزان صادرات در قالب ۶ هزار و ۳۳۲ اظهارنامه به وزن ۲۴۲ هزار و ۴۵۵ تُن بود که نشان دهنده پویایی فعالیت‌های تجاری در استان قم است.

در همین راستا سال گذشته درآمد کل گمرکات استان قم به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشت.

لیست کالا‌های صادراتی استان قم به بازار‌های جهانی بسیار متنوع است که عمده‌ترین آنها در قالب ۳۲ نوع کالا مورد شناسایی قرار گرفته و انواع محصولات صنعتی، شیمیایی، معدنی، خوراکی و سایر کالا‌ها را دربر می‌گیرد.

همچنین در این مدت ۴۷۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۵۸ دلار کالا در قالب سه هزار و ۲۸۲ اظهارنامه به وزن ۸۹ هزار و ۴۹۰ تُن از طریق گمرکات قم وارد کشور شد.

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی