Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه ضمن تقدیر و تشکر از خیرین در ساخت و ساز امامزادگان، فعالیت های عمرانی صورت گرفته در بقاع متبرکه شهرستان در سال جاری را تشریح کرد.

روح الله قبادپور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: بقاع متبرکه تاثیرگذارترین مکان ها برای اجرای برنامه های فرهنگی محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه باید با برنامه ریزی لازم، زمینه برگزاری برنامه های فرهنگی در کنار بقاع متبرکه را فراهم کنیم، اظهار داشت: این مکان های مقدس، نقش مهمی در حفظ فرهنگ جامعه از هرگونه تهاجم و تعرض فرهنگی دارند.

 

قبادپور از خیرین برای کمک به بازسازی آستان مقدس امامزادگان تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: خیرین همیشه برای عمران و آبادانی این مکان های مقدس پیشگام بوده و خدمات زیادی را به امامزادگان ارائه کرده اند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه درآمد این بقاع متبرکه در سه بخش عمرانی، فرهنگی و مدیریتی هزینه می شود، تاکید کرد: آن دسته از بقاع متبرکه فاقد درآمد نیز مدیریت می شوند، چراکه هدف تنها توسعه و رونق بقاع درآمدزا نیست.

 

وی در ادامه به عملیات عمرانی انجام شده یا در حال انجام در بقاع متبرکه این شهرستان اشاره و اضافه کرد: امامزاده محمد زرین (علیه السلام) روستای تراب علیا سال 96 تخریب و اکنون فندانسیون آن انجام شده و با توجه به گردشگر پذیر بودن منطقه، از مردم جهت فعالیت های عمرانی در این امامزاده درخواست همکاری داریم.

 

قبادپور ساخت بقعه متبرکه امامزاده عبدالرحمن (علیه السلام) با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی با همکاری خیرین منطقه را یادآور شد و گفت: مردم و کسانی که دل در گرو اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) دارند می توانند جهت تکمیل این بقعه متبرکه همکاری لازم را داشته باشند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه ساخت گنبد امامزاده نورالدین عباس (علیه السلام) کلات را از دیگر فعالیت ها دانست و ابراز داشت: با توجه به واقع شدن این بقعه بین باغات و رودخانه ای زیبا و همچنین احترام خاصی که مردم منطقه برای این امامزاده قائل هستند، مردم و خیرین می توانند در این زمینه همکاری کنند.

 

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی امامزاده بی بی شهربانو (سلام الله علیها) روستای دوریزگان تا حدودی پیشرفت دارد، خاطرنشان کرد: امامزاده امیر صفدر (علیه السلام) ضریح آن از ابتدای سال 97 نصب و دوربین های آن نیز نصب شده اند.

 

قبادپور از اتمام کاشی کاری، آیینه کاری و گچ بری امامزاده نورالدین (علیه السلام) خبر داد و یادآور شد: با توجه به سیاحتی و زیارتی بودن منطقه و اینکه جاده دیشموک به قلعه رئیسی از کنار این بقعه که توسط بنیاد برکت درحال ساخت است می گذرد، مسافت مسیر دسترسی به امامزاده را کوتاه می کند.

 

این مسئول فرهنگی شهرستان کهگیلویه از ساخت و اتمام زائرسرای امامزاده میرسالار (علیه السلام) سخن به میان آورد و ادامه داد: هدف ما در اوقاف و امور خیریه رضایت زائرین و کمک به بخش فرهنگی و گردشگری مذهبی منطقه است.

 

وی با اشاره به اینکه تکمیل کاشی کاری، سرامیک و همچنین سرویس بهداشتی امامزاده سلطان مهدی (علیه السلام) شهر دهدشت صورت گرفته، گفت: در امامزاده عبدالله (علیه السلام) روستای چهارمه نیز سقف تیرچه بلوک انجام گرفته است.

 

قبادپور عنوان کرد: خاکبرداری اطراف امامزاده عماد الدین (علیه السلام) مونه شهرستان لنده جهت ساخت مسجد، حسینیه، پارک و زائرسرا توسط خیرین شهرستان انجام شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه ساخت مسجد و سرویس بهداشتی امامزاده عبدالله (علیه السلام) روستای بی منجگان کهگیلویه با پیشرفت 50 درصدی توسط خیرین را از دیگر فعالیت ها دانست و گفت: ساخت زائرسرای امامزاده محمد (علیه السلام) کوهبرد با پیشرفت فیزیکی 70 درصد از دیگر فعالیت هاست.

 

وی در توضیح این امامزاده، اضافه کرد: این امامزاده بر فراز کوه معروف به کوهبرد واقع شده و با توجه به وجود چشمه هایی در فصل زمستان و بهار و همچنین منظره گردشگری زیبای منطقه، زائرین بسیاری به این منطقه سفر می کنند.

 

قبادپور امامزادگان امیر حمزه، امیر حاضر و حضیر (علیهما السلام) در کوه خائیز را یادآور شد و اضافه کرد: با توجه به اینکه جاده دسترسی با ماشین به این منطقه وجود ندارد، کلیه مصالح اعم از سیمان، گچ، آهن و مخزن آب همه توسط احشام محلی به این محل منتقل شدند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه ضمن تشکر از پوزش فرماندار سابق شهرستان، هیئت امنا و مردم منطقه به دلیل همکاری ها، یادآور شد: سال 95 نشست شورای اداری به مناسبت ولادت امام علی (علیه السلام)علیرغم عدم جاده دسترسی با حضور امام جمعه و بیش از سه هزار نفر برگزار و کسانی که نام علی، حسن و حسین داشتند از آنها تجلیل شد.

 

شایان ذکر است، شهرستان کُهگیلویه از شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد که با احتساب بقاع متبرکه شهرستان لنده، دارای 55 بقعه متبرکه ثبت شده در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه است.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران بیرجند مجلس خراسان جنوبي استان بوشهر خراسان جنوبی فصل پاییز اردبیل پاییز گردشگری مذهبی خیرین اوقاف و امور خیریه امامزاده بقاع متبرکه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در تیپ ۴۸ فتح

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ پاسدار جهانگیر پورملک گفت: هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت) امسال با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» نامگذاری شده و به مناسبت این هفته برنامه‌های مختلفی در تیپ ۴۸ فتح اجرایی خواهد شد. وی بیان کرد: صعود رزمندگان تیپ ۴۸ فتح به قله دوگوش آبشار یاسوج، دعوت از دکتر جانمحمد ملک زاده متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و ارائه توضیحاتی درباره بهبود تغذیه و سبک غذایی در خانواده توسط او برای کارکنان تیپ از جمله این برنامه هاست. معاون هماهنگ کننده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: برپایی ایستگاه پایش علائم سلامت فردی (فشارخون، تست قند خون و BMi کارکنان)، دعوت از روانشناس جهت ارائه مطالبی در مورد کنترل استرس و اضطراب و بهبود شاخص‌های سلامت روان برای کارکنان یگان و خانواده آنان، اهدای خون و پیاده روی همگانی از دیگر برنامه‌های هفته سلامت در این یگان است.

دیگر خبرها

  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • بررسی روند پیشرفت پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های وقف اعلام آمادگی کردند
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در تیپ ۴۸ فتح