Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب کارگران کردستان ترکیه که آنکارا آن را سازمانی تروریستی می‌داند، تهدید کرد در صورتی که ترکیه عملیات نظامی را علیه کرد‌های شمال سوریه آغاز کند، پاسخی کوبنده به آن خواهد داد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، کاوه شیخ موس، عضو دفتر رسانه‌ای حزب کارگران کردستان ترکیه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه درباره صحبت‌های اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که گفته بود آنکارا برای عملیاتی نظامی در شرق فرات آماده می‌شود، اظهار کرد: با افزایش شدت عملیات در داخل خاک ترکیه با قدرت پاسخ خواهیم داد، مانند الان، که عملیات‌ها به دلیل آب و هوای زمستان کاهش یافته‌اند بلکه ما به شکل دیگری به ترکیه پاسخ خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کاوه شیخ موس درباره حملات توپخانه‌ای اخیر ترکیه علیه شمال عراق نیز تاکید کرد: در بمباران ترکیه پایگاه‌های نیرو‌های حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) در شمال عراق هدف قرار نگرفتند بلکه روستا‌های ایزدی‌ها در سنجار و مخمور که تحت کنترل دولت عراق هستند، هدف قرار گرفتند.

این عضو دفتر رسانه‌ای حزب پ. ک. ک. در ادامه گفت: بمباران ترکیه در پایگاه‌هایی دور و جدا افتاده از پایگاه‌های پ. ک. ک. انجام شده و موجب کشته شدن بیش از چهار غیرنظامی که عمدتا زن و کودک بودند، شدند.

وی افزود: این حمله توپخانه‌ای ترکیه در چارچوب طرح این کشور برای گسترش نفوذ خود در سوریه و عراق انجام شد و اکنون تجهیزات نظامی ترکیه همزمان با بمباران شمال عراق در خاک سوریه هستند.

ارتش ترکیه روز جمعه اعلام کرد که هشت تن از نیرو‌های پ. ک. ک. را در حملات هوایی علیه مناطق شمال عراق از پای درآورده است، این مساله موجب شد مسئولان عراقی سفیر ترکیه را احضار کنند.

آنکارا و واشنگتن درباره نقشه راهی برای شهر منبج در شمال غرب سوریه به توافق رسیدند، طبق این نقشه راه نیرو‌های یگان‌های مدافع خلق کرد که آنکارا آن‌ها را تروریستی می‌داند، باید از شهر منبج خارج شوند و نیرو‌های ترکیه و آمریکا گشت‌زنی‌های مستقلی را در اطراف شهر انجام می‌دهند.

ترکیه عملیات نظامی "شاخه زیتون" را در ژانویه گذشته آغاز کرد که موجب کنترل این نیرو‌ها بر عفرین در استان حلب و بیرون راندن کرد‌ها از آنجا شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هشدار پ ک ک به ترکیه پاسخ کوبنده پ ک ک حملات توپخانه ای ترکیه بمباران ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ اولیه حزب‌الله به جنایت الهباریه با موشک‌باران کریات شمونه

منابع رسانه‌ای امروز (چهارشنبه) از دور جدید حملات موشکی شدید حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی در واکنش اولیه به جنایت شهرک «الهباریه» خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گزارش داد که بیش از ۳۰ موشک از لبنان به سمت منطقه «الجلیل علیا» در شمال سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد.

طبق گزارش این شبکه، این حمله خسارات قابل توجهی به همراه داشته است.

شبکه الجزیره نیز از شنیده شدن صدای آژیرهای خطر و چند انفجار در شهرک‌های شمال سرزمین‌های اشغالی و به ویژه «کریات شمونه» خبر داد.

منابع رسانه‌ای همچنین تصاویری را از این حمله موشکی و آسیب وارد شدن به چند خانه در کریات شمونه منتشر کرده‌اند.

این حمله پس از آن انجام شد که رژیم صهیونیستی ساختمان «جمعیت پزشکی اسلامی» در روستای الهباریه در جنوب لبنان را هدف حمله هوایی قرار داد. این حمله تاکنون دست‌ٰکم هفت شهید در پی داشته است.

پس از این حمله حزب‌الله لبنان صبح امروز  در بیانیه‌ای بر پاسخ حتمی به جنایت رژیم صهیونیستی در شهرک الهباریه تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • تشییع پیکر شهید بهروز واحدی در حرم حضرت رقیه (س)
  • پاسخ حزب‌ الله لبنان به جنایت الهباریه با موشک‌ باران کریات شمونه
  • پاسخ حزب‌الله به جنایت الهباریه با موشک‌باران کریات شمونه +فیلم
  • پاسخ حزب‌الله به جنایت الهباریه با موشک‌باران کریات شمونه
  • پاسخ اولیه حزب‌الله به جنایت الهباریه با موشک‌باران کریات شمونه
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو موضع نظامی رژیم صهیونیستی
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟