Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@06:00:52 GMT

ثبت گوشی‌های مسافری در سامانه همتا متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۶۱۱۰

ثبت گوشی‌های مسافری در سامانه همتا متوقف شد

با توجه به سیاست‌ها و محدودیت‌های جدید اعمال شده از سوی گمرک، درگاه ثبت اطلاعات مسافری سامانه همتا به حالت تعلیق درآمد. ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ با اجرای آخرین فاز از طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه که اردیبهشت ماه سال جاری با هدف حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش گوشی‌های قاچاق به جای قانونی کلید خورد، صرفا گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند، فعال خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب طبیعی است که مکانیزیمی در نظر گرفته شود تا پیگیری شناسه گوشی‌ها در سیستم ارتباطی امکان‌پذیر باشد؛ لذا در این بخش نیز پایگاه داده‌ای مختص شناسه‌های گوشی‌های وارداتی به کشور در نظر گرفته شده که دسترسی‌های چند گانه به آن وجود دارد؛ به عنوان مثال دو بخش از دسترسی‌های مهم مربوط به گمرک و اپراتورهای تلفن همراه است.

پر واضح است که مطابق این مکانیزم، در صورتیکه شناسه‌ گوشی در این سیستم وارد نشده باشد، در شبکه اپراتورهای تلفن همراه شناسایی نمی‌شوند یا مدت زمان محدودی برای فعالیت آنها در نظر گرفته می‌شود.

اکنون هم اگر اقدام به فعالسازی یکی از این گوشی‌ها کنید با پیامی مبنی بر فعال بودن گوشی تا یک ماه آینده دریافت خواهید کرد و با توجه به اینکه شناسه یکتای آن در سامانه مذکور وجود ندارد، در شبکه اپراتورها حکم موبایل قاچاق را خواهد داشت که با آن برخورد خواهد شد.

"رجیستری" قاچاق موبایل را به صفر رساند؟

این موضوع به کرات از تریبون‌های مختلف بیان شده که کاربران نسبت به خریداری گوشی‌های تلفن همراه وارداتی آگاه باشند تا گرفتار نمونه‌های قاچاق نشوند.

حال با گذشت چندین ماه از اجرای قطعی این گوشی‌ها که دامنه آن واردات گوشی را نیز به نوعی ساماندهی و نظام‌مند کرد، ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری تا اطلاع ثانوی متوقف شده و براساس اعلام همتا، صرفاً گوشی‌هایی که اطلاعات آن توسط گمرک برای سامانه همتا ارسال شود، رجیستر خواهد شد.

با توجه به ایجاد برخی پرسش‌ها و شایعات حول موضوع ثبت گوشی‌های مسافری، سامانه همتا اعلام کرده است که هیچگونه مشکلی برای ارائه خدمات ثبت گوشی مسافری ندارد اما با توجه به سیاست‌ها و محدودیت‌های اعمال شده جدید توسط گمرک، درگاه ثبت اطلاعات مسافری سامانه همتا به حالت تعلیق درآمده و از این پس صرفاً مواردی که مورد تائید گمرک است، رجیستر خواهد شد.

براساس اطلاعاتی که تاکنون نسبت به ثبت گوشی‌های مسافری به بیرون درز کرده، مقرر شده گمرک در بازه‌های زمانی مشخص، فایل حاوی اطلاعات گوشی‌های مسافری را برای سامانه همتا کند و در این صورت، بدیهی است تا زمانیکه اطلاعات گوشی‌های مسافری برای سامانه همتا ارسال نشود، امکان رجیستر کردن دستگاه وجود نخواهد داشت.

قرار است این روند اجرایی تا زمان اتصال برخط سامانه گمرک به سامانه همتا ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

R1012190/Psaadati/S2,1313/CT1 واژه های کاربردی مرتبط موبایل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موبایل موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه مسافری سال ۱۴۰۳ مناطق آزاد ابلاغ شد

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به گمرک ایران، سهمیه مسافری سال ۱۴۰۳ مناطق آزاد تجاری صنعتی به صورت علی‌الحساب سه ماهه را ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است: به پیوست تصویر نامه شماره ۱۴۰۳۲/۳۲/۱۳۱ مورخ ۱۴۰۳/۱/۱۵ دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی به انضمام صورتجلسه مورخ ۱۴۰۳/۱/۱۵ کارگروه تعیین سهمیه و فهرست کالای همراه مسافر برای سال ۱۴۰۳ که در اجرای مصوبه شماره ۳۵۶۹ - ۵۴۹۱۱ ه مورخ ۹۷/۱/۲۱ هیأت وزیران جهت تعیین سهمیه ورود کالای همراه مسافر و فهرست اقلام قابل ورود آنها به مناطق آزاد تجاری صنعتی توسط کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت جهاد کشاورزی اقتصادی و دارایی گمرک ایران و نماینده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با مسؤولیت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی تشکیل شده است ارسال می‌گردد.

بر اساس صورتجلسه مذکور مقرر گردید تا پایان خرداد ماه سال جاری به میزان یک چهارم کل سهمیه سال گذشته مناطق آزاد مطابق فهرست قبلی در سامانه جامع تجارت تخصیص یافته و تقسیم بندی سهمیه کل سه ماهه و همچنین سهمیه پوشاک برای هر منطقه به میزان یک چهارم سهمیه سال گذشته توسط دبیرخانه شورایعالی در سامانه ثبت آماری لحاظ گردد.

لازم به ذکر است ثبت آماری برای واردات اقلام فوق الزامی بوده و با توجه به تغییرات تعرفه‌های جداول کتاب مقررات صادرات و واردات فهرست و سهمیه نهایی حداکثر تا پایان خرداد ماه اعلام خواهد شد، خواهشمند است دستور فرمائید مراتب به گمرکات ذیربط جهت اجرا ابلاغ گردد.

کد خبر 6080771 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • سهمیه مسافری به مناطق آزاد تعیین شد
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است
  • سهمیه مسافری سال ۱۴۰۳ مناطق آزاد ابلاغ شد
  • فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شد
  • آخرین وضعیت بارش ها در هرمزگان | بنادر مسافری تعطیل و ترددهای دریایی این استان متوقف شد
  • توقف موقت فعالیت بنادر مسافری هرمزگان
  • توقف رفت و آمد در بندر مسافری شهید حقانی
  • رشد جا به جایی مسافران شهری و حومه ای راه آهن
  • اسرائیل مانند قطاری است که از ریل خارج شده / نتانیاهو در نابود کردن اسرائیل همتا ندارد