Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@20:09:55 GMT

اوباما: قانون اوباماکِر به راه خود ادامه می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۶۱۷۴

اوباما: قانون اوباماکِر به راه خود ادامه می‌دهد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا در توییتری نوشت: روز شنبه ضرب‌الاجلی است برای آنکه اطمینان حاصل کنید شما و مردمی که عاشقشان هستید در سال ۲۰۱۹ بیمه بهداشت و درمان خواهید داشت. بنابراین به وب سایت HealthCare.gov بروید تا تحت پوشش بیمه قرار بگیرید.

 

اوباما اضافه کرد:‌ این مهم است که شما بدانید حکم روز جمعه قاضی رید اوکانر در مغایر اعلام کردن اوباماکر با قانون اساسی در حال حاضر هیچ چیز را تغییر نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اوباما در ادامه خاطرنشان کرد: همچنان که این تصمیم راهش را در دادگاه‌ها باز می‌کند و احتمالا چند ماه پروسه خواهد داشت، این قانون پابرجا باقی خواهد بود و احتمالا به راه خود ادامه خواهد داد.

 

رئیس جمهوری سابق آمریکا افزود: امروز روند ثبت نام آزاد در این بیمه همچون برنامه سابق ادامه دارد و یک راه خوب برای اینکه نشان دهید شما از آدم‌هایی که می‌خواهند بیمه بهداشت و درمان شما را کنار بگذارند، خسته هستید یا نه است که تحت پوشش قرار بگیرید.

 

روز جمعه قاضی اوکانر در پاسخ به شکایت مقام‌های جمهوری خواه در ۲۰ ایالت تحت رهبری کن پاکستون، دادستان کل تگزاس رای صادر کرد. این قاضی با استدلال این شکایت موافقت کرد که تصریح داشته باید این قانون لغو شود چون کنگره سال گذشته میلادی مجازاتی مالیاتی در نظر گرفته شده برای آنکه اکثر آمریکایی‌ها بیمه داشته باشند را لغو کرد.

 

با این حال از آنجا که اوکانر هیچ‌گونه دستور الزامی علیه قانون اوباماکر صادر نکرد این قانون همچنان تا زمانی که فرایند تجدیدنظر در جریان است به اجرایی شدن ادامه خواهد داد.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دنبال صادر شدن این حکم آن را یک خبر خوب برای آمریکا دانست و تاکید کرد که کنگره اکنون باید به دنبال ارائه طرح بیمه جدیدی باشد.

 

اگر حکم اوکانر به قوت خود باقی بماند ضربه بزرگی به نظام بهداشت و درمان آمریکا وارد خواهد شد. طبق تحقیق موسسه انستیتوی اوربن حذف این قانون که در سال ۲۰۱۰ تصویب شد سبب خواهد شد که به میزان ۵۰ درصد تعداد بیمه نشده‌ها افزایش یافته و تعداد ۱۷ میلیون نفر دیگر هیچ پوشش بیمه درمانی نداشته باشند.

دادگاه عالی آمریکا در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ این قانون را تایید کرد. در سال ۲۰۱۷ کنگره اصلاحاتی را در این قانون اعمال کرده و مجازات مالیاتی مربوط به آمریکایی‌هایی که از دریافت بیمه بهداشت و درمان خودداری می‌کنند را حذف کرد. این قانون اکنون برای سومین بار است که به دادگاه عالی ارجاع داده می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اوباما رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: قوانین مربوط به این موضوع در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران پیاده سازی شده است و بیمه شدگان سلامت از امروز از آن بهره‌مند می‌شوند.


علی اربابی افزود: این طرح در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود که در قالب آن، تمامی خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثناء داروی سرپایی)، و استفاده از ابزار (کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان، در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان است.

دیگر خبرها

  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • بیمه شخص ثالث راننده‌محور، بند قانونی که چشم‌انتظار اجراست
  • بیش از ۴ هزار کارگر قمی در انتظار بیمه
  • مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد