Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@04:24:56 GMT

معاملات مسکن چند درصد کاهش یافته است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۶۱۹۲

معاملات مسکن چند درصد کاهش یافته است؟

به گزارش جهان نيوز، در آبان‌ماه امسال تعداد معاملات واحد‌های مسکونی آپارتمانی شهر تهران به ۷۰۱۷ واحد رسید که نسبت به ماه قبل (مهر ۹۷) ۲۶.۶ و نسبت به ماه مشابه سال گذشته (آبان‌ماه ۹۶) بالغ بر ۵۳.۱ درصد کاهش یافته است.

به علاوه در ماه گذشته منطقه ۵ با ۹۷۲ فقره (۱۶.۴ درصد) بیشترین تعداد معاملات و منطقه ۱۹ با ۴۳ فقره کمترین تعداد معاملات راه به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بیشترین کاهش تعداد معاملات در این ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته مربوط به منطقه ۲۲ به میزان ۶۵.۴ درصد رشد منفی و کمترین کاهش تعداد معاملات در این مدت مربوط به منطقه ۱۲ با ۲۷.۹ درصد رشد منفی بوده است.

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد‌های مسکونی آپارتمانی در آبان ماه سال جاری ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است که نسبت به ماه قبل ۶.۴ و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱ درصد رشد داشته است.

در این ماه از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه یک با ۱۹ میلیون ۹۸۰ هزار تومان بیشترین و منطقه نوزده با ۴ میلیون و ۶ هزار تومان کمترین متوسط قیمت (یک متر مربع زیر بنای مسکونی آپارتمانی معامله شده) را داشته است.

بیشترین رشد متوسط قیمت آبان ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل مربوط به منطقه ۹ به میزان ۱۰۴.۴ درصد و کمترین آن مربوط به منطقه ۱۹ با افزایش ۴۶.۹ درصد بوده است.

بررسی توزیع فراوانی تعداد معاملات (واحد‌های آپارتمانی مسکونی) در آبان ماه ۱۳۹۷ نشان می‌دهد که بالاترین سهم تعداد کل معاملات مربوط به واحد‌هایی به شرح ذیل بوده است:

- واحد‌های آپارتمانی مسکونی منطقه ۵ با ۱۶.۴ درصد سهم خرید و فروش بازار.

- واحد‌های دارای عمر تا ۵ سال ساخت با ۳۹.۵ درصد.

- واحد‌های قیمت یک متر مربع بیش از ۱۲ میلیون تومان.

- واحد‌های با مساحت (متراژ) ۶۰ تا ۸۰ متر مربع با ۲۶ درصد.

- واحد‌های با ارزش ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان (در بین واحد‌های کمتر از ۱۲۰ میلیون تومان) با ۶.۶ درصد.

گزارش تجمیعی تحولات بازار مسکن شهر تهران طی ۸ ماهه نخست سال ۱۳۹۷.

در ۸ ماهه نخست سال ۱۳۹۷، تعداد معاملات واحد‌های مسکونی آپارتمانی به ۹۴۰۱۷ واحد بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد در طی این مدت، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی آپارتمانی ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹.۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

طی این مدت ارزش کل معاملات زیربنای مسکونی آپارتمانی، ۵ هزار و ۷۵۰ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶.۲ درصد افزایش داشته است.

منبع:میزان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۶۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان قم اظهار کرد: تخصیص سه هزار واحد مسکونی ویژه محرومان بنابر هماهنگی‌های لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

استاندار قم بیان کرد: ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی در دستورکار قرار داشت که این آمار به ۷۱ هزار رسیده است.

وی افزود: استان قم سکان‌دار ساخت مسکن در کشور می‌باشد که این رتبه مرهون تلاش دستگاه‌های مربوطه و اداره کل راه و شهرسازی است‌.

آقامیری خاطرنشان کرد: آمار بانک‌هایی که در طرح نهضت مسکن ملی همکاری لازم را ندارند، طی روزهای آتی به ریاست جمهوری و بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6088417

دیگر خبرها

  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر