Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگاربسیج عشایری اصلاندوز ،به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سرافراز و گلگون کفن و به یاد شهیدان عباس پناهی و سیمران زیارتی یادواره آبروی کوچه ها، آبروی محله با حضور بخشدار اصلاندوز،فرمانده سپاه ناحیه عشایری،رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پارس آباد،جمعی از مسئولان،پایوران سپاه و اقشار مختلف مردم و بسیجیان روستای پلنگلو عیوضلو در مقابل منزل شهید سیمران زیارتی به همت حوزه بسیج خواهران سپاه ناحیه عشایری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسین اکبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی و با اشاره به رشادت های شهدا گفت:امروز ما امنیت و آرامش خود را مدیون فداکاری ها و رشادت های شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه امروز به برکت خون این شهیدان،ایران اسلامی از اقتدار بالایی برخوردار است افزود: این شهدا با شجاعت در برابر دشمنان این مرز و بوم ایستادند و اجازه ندادند دشمن بتواند به اهداف خود در ایران اسلامی و در منطقه دست یابد.

سرهنگ حسین حسین زاده فرمانده ناحیه عشایری در آغاز این مراسم ضمن خیرمقدم گویی به مدعوین با بیان اینکه شهدا با ایثار جان خود امنیت و آسایش را به کشور هدیه دادند افزود:ترویج فرهنگ ایثار وشهادت و تجلیل از خانواده شهدا از مهمترین اهداف برگزاری یادواره های شهدا است.

وی با بیان اینکه باید در مقابل توطئه‌های دشمنان هوشیار باشیم گفت:برگزاری یادواره شهدا  زمینه آشنایی جوانان و نسل جوان را با افکار شهدا و اهداف آنها فراهم می‌کند و باید با برگزاری این یادواره ها فرهنگ ایثار و شهادت را بین جوانان تبیین کرد.

در ادامه این مراسم دختر شهید سیمران زیارتی دل نوشته ای به یاد شهدا و پدر شهیدش قرائت کرد.

مداحی در رثای شهدا از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شهدای عشایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار محمد هاشمی‌پور فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) در یادواره شهدای دفاع مقدس و بیست و یکمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اظهار کرد: افتخار دارم در مجلسی حضور یافته‌ام که منور و مزیّن به حضور مادرانی و پدران شهدایی است که سلامت، امنیت و اقتدار کشورمان را مدیون از خودگذشتگی و ایثار این عزیزان هستیم، چراکه حاضر شدند از پاره‌ تن و جگر گوشه خود در راه خدا بگذرند تا خدشه‌ای به امنیت این خاک وارد نشود.

وی اضافه کرد: در میان خانواده شهدا، چهره مادران شهدای افتخارآفرین حادثه تروریستی خاش را می‌بینم، شهدای مظلوم لشکر ۱۴ که پس از ماه‌ها حضور در نقطه صفر مرزی و حراست از کیان این مرز و بوم، در مسیر برگشت به خانه در ۶۰ کیلومتری زاهدان با انفجار ۷۰۰ کیلوگرم مواد منفجره توسط گروهک تروریستی جیش‌الظلم به مقام شهادت رسیدند تا سندی دیگر بر مظلومیت این عزیزان باشد.

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) متذکر شد: یکی از این شهدا، شهید فاضل مسئول کنترل اموال لشکر ما بود که آوازه امانتداری و وظیفه‌شناسی او شهره بود؛ تا جایی که میان همرزمانش معروف است.

هاشمی‌پور متذکر شد: چند روز قبل از شهادت، یک دستگاه دوربین به اموال لشکر اضافه شده بود، اما شهید فرصت نکرده بود آن را ثبت کرده و به اموال اضافه کند و تا آخرین لجظات به همکارانش سفارش ثبت آن را داشت.

وی تبیین کرد: شهید رحیمی از دیگر شهدایی بود که قرار بود پس از برگشت به خانه، مراسم عروسی برپا کند و رخت دامادی به تن بپوشد، اما تقدیر خداوندی بر این بود که لباس دامادی‌اش را در آسمان‌ها بپوشد و برای وی حجله در آسمان‌ها ببندند، بنابراین شرایط پیکرش به گونه‌ای بود که نتوانستم به مادرش اجازه دهیم که پیکر فرزندش را پس از شهادت رؤیت کند.

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) بیان کرد: دشمن در این سال‌ها برای رسیدن به نیت شوم خود، وزیر، وکیل و رئیس جمهور از ما شهید کرده ودر طول سال نیز بیش از ۳۰۰ شهید برای امنیت تقدیم می‌کنیم.

هاشمی‌پور تشریح کرد: نکته اینجاست که هر نظام دیگری بود، تاکنون ساقط شده بود، اما امروز به برکت خون همین شهدا، ما از مقتدرترین کشور‌های دنیا هستیم، چراکه موانع بسیاری در راه ما گذاشتند و با تمام این موانع ما رشد کردیم.

محمد باقری معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان هم در این نشست عنوان کرد: خدا را شاکرم که توفیق به من داده که در کسوت‌های مختلف لباس افتخار خدمت به شهدا و خانواده‌های ایشان را به تن داشته باشم، همچنان که در دوران دانشجویی و زمان مسئولیت خود در بسیج دانشجویی، افتخار خدمت در مراسم خاکسپاری شهدای گمنام مدفون در دانشگاه آزاد واحد اصفهان را داشتم و از خدا می‌خواهم که تا آخر راه ما را از راه شهدا جدا نکند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از خانواده معزز شهدا تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدای قدس در میناب
  • شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود
  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  • استادیوم ورزشی شهر آباد تکمیل می‌شود
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • آمادگی کامل سرپل‌ذهاب برای برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز