Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@12:29:26 GMT

آغاز به کاربازار قرارداد‌های آتی سبد سهام

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۶۴۱۳

پول‌نیوز - بازار قراردادهای آتی سبد سهام در بورس اوراق بهادار تهران آغاز به کار کرد.
بازار قراردادهای آتی سبد سهام در بورس اوراق بهادار تهران، با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و رییس سازمان بورس تهران آغاز به کار کرد.

امکان دریافت موقعیت خرید و فروش بر روی سبدی از سهام متناظر با شاخص های بورسی، امکان کسب سود از نوسانات شاخص های بورسی، بازدهی دقیقا برابر با بازدهی شاخص مربوطه، امکان کسب سود با تحلیل شرایط کلان اقتصاد و مدیریت ریسک سبد سهام (پرتفو) از جمله مزایای این بازار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل بورس تهران در مراسم آغاز به کار بازار قراردادهای آتی سبد سهام در بورس تهران گفت: بازار قراردادهای آتی یکی از ابزارهای پوشش ریسک است که امروز عملیاتی می شود؛ این در حالی است که ترکیب نیروهای جوان مدیریتی در بورس تهران، بزرگ کردن بازار با حفظ کیفیت و پوشش ریسک را در دستورکار قرار داده است.

علی صحرایی با اشاره به شکل گیری کمیته توسعه در بورس تهران افزود: ابزارهایی همچون آپشن و آتی تک سهم در بازار بورس تهران وجود داشته است؛ البته ابزار آتی تک سهم کارایی لازم را نداشته ولی ابزار آتی سبد از جمله ابزارهای پرمعامله است و ۶۰ درصد از ابزارهای مشتقه بر روی این ابزار متمرکز است.

وی ادامه داد: کمیته فقهی نیز ابزار قراردادهای آتی را نیز تائید کرده و امیدواریم بعنوان یک ابزار مشتقه پرکاربرد برای پوشش ریسک باشد؛ ضمن اینکه خاصیت اهرمی برای این سبد متصور است و سرمایه گذاران با استفاده از کلیتی که از هر سهام دارند می توانند از این ابزار استفاده کنند؛ البته امروز هفت نماد معاملاتی خودرو، بانکداری، فلزات أساسی ، معدنی ها، پالایشی ها و پتروشیمی ها را در راستای استفاده از این ابزار در خدمت بازار سرمایه قرار خواهیم داد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سبد سهام اوراق بهادار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن

بدقولی‌های باشگاه پرسپولیس در پرداخت مبلغ قراردادهای فصل جاری بازیکنان این تیم باعث اعتراض تعدادی از آنها در میکسدزون بازی‌ها شد تا رضا درویش برای حفظ آرامش این تیم مجبور به حضور در تمرینات شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نه تنها برای پرداخت نزدیک به ۶۰ درصد از قرارداد هر یک از اعضای تیم با مشکل جدی کسر بودجه مواجه است بلکه حالا با معضل تمدید قرارداد نزدیک به ۱۰ بازیکن این تیم در پایان فصل روبروست.

سروش رفیعی، فرشاد فرجی، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، وحید امیری، وحدت هنانوف و مرتضی پورعلی‌گنجی نفراتی هستند که در پایان فصل، دیگر قراردادی با پرسپولیس ندارند اما به دلیل بدقولی‌های باشگاه حاضر به تمدید قرارداد هم نیستند.

تعدادی از این بازیکنان در گفت و گو با مدیر برنامه‌های خود هرگونه تمدید قرارداد با باشگاه را منوط به تسویه مبلغ این فصل خود اعلام کرده اند. آنها در تصمیمی مشترک قصد دارند تنها در صورت دریافت تمام و کمال مبلغ قراردادهای فصل جاری، نسبت به تمدید قرارداد خود اقدام کنند.

این در حالی است که میزان طلب این بازیکنان بابت امسال حدود ۹۵ میلیارد تومان است که باید پرداخت شود اما باشگاه فعلا هیچ پولی برای این وضع ندارد.

کد خبر 846664 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • چترنور: سقف قرارداد فوتبال بانوان یک میلیارد تومان است
  • نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد | روزی روزگاری ۲۱ مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳