Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-ارزش کل معاملات مسکن در ۸ ماه نخست امسال در پایتخت به ۵۷.۵ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶.۲ درصد افزایش داشته است.

دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گزارش تحلیلی بازار مسکن شهر تهران در آبان ماه و هشت ماه ابتدای امسال را منتشر کرد.

این دفتر اوایل آذرماه گزارشی کلی از وضعیت بازار مسکن آبان ماه پایتخت را منتشر کرده بود که در گزارش جدید خود، تحلیل دقیق تری از شرایط ارائه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گزارش جدید دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزات راه و شهرسازی حاکی است که در آبان ماه امسال در پایتخت،  ۷ هزار و ۱۷ فقره معامله واحد مسکونی به ثبت رسید که نسبت به مهرماه امسال ۲۶.۶ درصد و نسبت به آبانماه سال گذشته ۵۳.۱ درصد کاهش داشته است.

بیشترین میزان معاملان مسکن در آبانماه امسال به منطقه ۵ با ۹۷۲ فقره معامله- معادل ۱۶.۴ درصد از کل معاملات- اختصاص داشت و منطقه ۱۹ با داشتن تنها ۴۳ فقره معامله مسکن - معادل ۷ دهم درصد  ازکل معاملات- کمترین تعداد معاملات مسکن را به خود اختصاص داد.  بیشترین کاهش معاملات در آبان ماه امسال نسبت به آبانماه سال ۹۶، به منطقه ۲۲ با افت ۶۵.۴ درصدی معاملات اختصاص داشت.

دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع واحد مسکونی در آبان امسال در پایتخت را ۹ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان عنوان کرده است که نسبت به مهرماه امسال ۶.۴ درصد و نسبت به آبان ماه سال گذشته ۹۱ درصد رشد داشته است.

بیشترین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در آبانماه امسال به منطقه ۱ پایتخت با ۱۹ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و کمترین قیمت به منطقه ۱۹ با متری ۴ میلیون تومان اختصاص داشت. بیشترین رشد قیمت را منطقه ۹ به خود اختصاص داد که رشد ۱۰۴.۴ درصدی نسبت به آبانماه سال قبل داشته است. کمترین درصد رشد قیمت نیز در منطقه ۱۹ تهران با افزایش ۴۶.۹ درصدی رقم خورده است.

بر اساس این گزارش بیشترین حجم خرید و فروش مسکن در آبانماه امسال در منطقه ۵ با ۶۱.۴ درصد از معاملات انجام شد؛همچنین واحدهای زیر ۵ سال ساخت با ۳۹.۵ درصد، بیشترین تعداد معاملات مسکن پایتخت را به خود اختصاص دادند؛ ضمن اینکه خریداران بیشترین اقبال را به واحدهای آپارتمانی با قیمت ۶ تا ۷ میلیون تومان نشان دادند که ۹.۹ درصد معاملات مسکن آبان را به خود اختصاص داده است. همچنین بیشترین تعداد خرید و فروش مسکن به واحدهای ۶۰ تا ۸۰ متری با در اختیار داشتن ۲۶ درصد کل معاملات مسکن آبان اختصاص داشته است.

 در ۸ ماه نخست امسال ۹۴ هزار و ۱۷ فقره معامله مسکن در شهر تهران انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۶ معادل ۱۸.۸ درصد کاهش داشته است. بر اساس این گزارش میانگین قیمت خرید و فروش مسکن در بازه زمانی ۸ ماهه امسال متری ۷ میلیون و ۳۰۲ هزار تومان برآورد می‌شود که نسبت به ۸ ماهه نخست سال گذشته ۵۹.۶ درصد رشد داشته است.

همچنین گردش مالی بخش مسکن و ارزش کل معاملات این بخش در تهران در ۸ ماهه نخست امسال ۵۷ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۸ ماهه نخست سال ۹۶) ۲۶.۲ درصد رشد نشان می دهد. این شاخص در ۸ ماهه نخست سال گذشته ۴۵ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان برآورد شده بود.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۶۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، بهروز احمدی حدید با اشاره به ابلاغ دستورالعمل حضور مشترکان بالای یک مگاوات در معاملات خارج از بازار از سوی وزیر نیرو در اوایل سال گذشته، اظهار کرد: حجم معاملات این بازار از حدود ١١ درصد در سال ١٤٠١ به حدود ١٤.٥ درصد در پایان سال ١٤٠٢ افزایش یافته است.

مدیر معاملات خارج از بازار شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: میزان معاملات روندی کاملاً صعودی دارد به صورتی که در ماه‌های بهمن و اسفند ١٤٠٢ سهم معاملات صنایع در بورس انرژی به حدود ٢٠ درصد افزایش یافت.

احمدی حدید با تبیین وضعیت موجود گردش نقدینگی صنعت برق در طی سال‌های گذشته و بیان نقاط ضعف و قوت آن بر تصمیم وزارت نیرو بر ضرورت تغییر روند جاری گردش نقدینگی تاکید کرد.

وی در ادامه به تشریح مدل جدید روابط مالی و گردش نقدینگی در شرکت‌های توزیع پرداخت که بر اساس آن سیستم تخصیص منابع بازنگری شده و ذی‌نفعان زنجیره تأمین برق می‌توانند سهم خود از منابع واریزی به حساب مدیریت منابع را به صورت منظم و در یکشنبه هر هفته دریافت کنند. در این ساز و کار شرکت‌های توزیع هزینه‌های جاری خود را بر اساس میزان وصول مطالبات و بر اساس ضرایب اعلامی وزارت نیرو به صورت هفتگی دریافت می‌کنند. باقیمانده منابع موجود در حساب متمرکز نیز پس از کسر تعهدات قانونی توسط توانیر، به حساب خرید برق شرکت‌های توزیع واریز می‌شود که باید نسبت به خرید برق از طریق بورس انرژی (معاملات سلف یا فیزیکی) اقدام کنند.

احمدی حدید با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از درآمد فروش برق نیروگاه‌ها از طریق بورس انرژی واریز خواهد شد، افزود: ظرفیت تزریق نقدینگی در حساب خرید برق شرکت‌های توزیع بین ٢٥ تا ٣٠ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که با توجه به حضور صنایع بالای یک مگاوات در بورس انرژی با مصرفی در حدود ١٠٠ میلیارد کیلووات ساعت، انتظار می‌رود بیش از ٦٠ درصد از مصرف کشور در سال ١٤٠٣ از طریق بورس انرژی تأمین شود.

مدیر معاملات خارج از بازار شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: شرکت‌های توزیع موظفند به شرکت مدیریت شبکه برق ایران برای خرید برق مورد نیاز خود (که در بورس خریداری نشده است) وکالت می‌دهند تا در صورت عدم خرید برق طی بازه زمانی معین، مانده حساب شرکت‌های توزیع در بورس را برداشت و به حساب تولیدکنندگان برق حاضر در بازار عمده فروشی واریز کند.

وی افزایش سهم معاملات بورس انرژی به ٣٠ درصد در سال جاری و ٦٠ درصد تا پایان سال ١٤٠٦ را از احکام قانونی پیش بینی شده در برنامه هفتم عنوان کرد و خاطرنشان کرد که پیش بینی می‌شود امسال حداقل تا ٤٥ درصد برنامه مذکور محقق شود.

مدیر معاملات خارج از بازار شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: سال گذشته صنایع کشور بالغ بر ٥٣ میلیارد کیلووات ساعت برق مورد نیاز خود را از نیروگاههای خصوصی در بورس انرژی و معاملات دو جانبه تأمین کردند.

کد خبر 6080722 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • افزایش ٤ برابری معاملات بورس و قراردادهای دو جانبه
  • رشد ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی
  • کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار در ۲روز
  • ریزش قیمت سکه و طلا